Výrobce motorů Renault pomohl podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera jeho týmu stáhnout ztrátu jeho týmu na vedoucí Mercedes na polovinu.
Red Bull po třech vítězstvích v sezóně 2014 po zavedení hybridních pohonných jednotek dosáhl na 3 vítězství, v loňské sezóně však přišlo zklamání a neshody s jejich dodavatelem - s Renaultem, s nímž se tým málem rozešel.
Pro ročník 2016 nakonec došlo k dohodě. Francouzský výrobce, jehož motory si Red Bull přejmenovává na TAG Heuer, se zlepšil, a rakouská stáj v šampionátu konstruktérů se před letní přestávkou dostala na druhou příčku a předstihla Ferrari.
"Nejdůležitější oblast tvoří motor, a zásluhy je třeba přiznat těm, kteří si to zaslouží. Kluci [u Renaultu] dosáhli s motorem jasný pokrok po provedené restrukturalizaci na konci roku, změnách ve filozofii a nasazení novinek z vývoje," chválí Horner svého dodavatele pohonných jednotek.
"Zřejmě jsme náskok Mercedesu stáhli na polovinu a zdá se, že ve Viry mají skutečný směr a dobré technické vedení. My jsme dosáhli pokroku v oblasti šasi a tyto věci samozřejmě fungují dohromady. Ale řekl bych, že ten největší prvek tvoří pokrok na straně motoru," pokračuje šéf Red Bullu.
Renaultu sice stále zbývá dost žetonů, ale žádné větší vylepšení letos už neplánuje. Horner doufá, že podobný pokrok jako letos dosáhnout i před začátkem sezóny 2017.
"Motor, který jsme měli letos, absolutně splnil cíle, který byly projektovány před sezónou. Pokud tedy dokážou znovu totéž, pak snad bychom mohli opravdu snížit ztrátu alespoň na letošní Mercedes. A kdo ví, co mají ve vývoji pro příští rok - mělo by to však představovat další velký pokrok," doufá.
Poté, co se Red Bull dostal před Ferrari, očekává silnou zbývající část sezóny: "Nikdy, ani za milion let, bychom si nedokázali představit to, co jsme dosáhli v první polovině roku, bylo to velmi pozitivní. Je to velkou motivací pro všechny, že jsme se dostali na tu správnou trajektorii. Můžete to vnímat v továrně, jak to kvůli tomu v ní vře."
"Máme takový pocit, že ve druhé polovině roku bychom se měli stát ještě silnější a snad svést s Ferrari dobrý souboj s tím, jak míříme ke konci šampionátu. Pokud dokážeme stavět na tom, co jsme dosáhli v první polovině, získat druhou příčku a porazit Ferrari, pak by šlo o neuvěřitelný výsledek," dodává Horner.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.