Výrobce motorů Renault pomohl podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera jeho týmu stáhnout ztrátu jeho týmu na vedoucí Mercedes na polovinu.
Red Bull po třech vítězstvích v sezóně 2014 po zavedení hybridních pohonných jednotek dosáhl na 3 vítězství, v loňské sezóně však přišlo zklamání a neshody s jejich dodavatelem - s Renaultem, s nímž se tým málem rozešel.
Pro ročník 2016 nakonec došlo k dohodě. Francouzský výrobce, jehož motory si Red Bull přejmenovává na TAG Heuer, se zlepšil, a rakouská stáj v šampionátu konstruktérů se před letní přestávkou dostala na druhou příčku a předstihla Ferrari.
"Nejdůležitější oblast tvoří motor, a zásluhy je třeba přiznat těm, kteří si to zaslouží. Kluci [u Renaultu] dosáhli s motorem jasný pokrok po provedené restrukturalizaci na konci roku, změnách ve filozofii a nasazení novinek z vývoje," chválí Horner svého dodavatele pohonných jednotek.
"Zřejmě jsme náskok Mercedesu stáhli na polovinu a zdá se, že ve Viry mají skutečný směr a dobré technické vedení. My jsme dosáhli pokroku v oblasti šasi a tyto věci samozřejmě fungují dohromady. Ale řekl bych, že ten největší prvek tvoří pokrok na straně motoru," pokračuje šéf Red Bullu.
Renaultu sice stále zbývá dost žetonů, ale žádné větší vylepšení letos už neplánuje. Horner doufá, že podobný pokrok jako letos dosáhnout i před začátkem sezóny 2017.
"Motor, který jsme měli letos, absolutně splnil cíle, který byly projektovány před sezónou. Pokud tedy dokážou znovu totéž, pak snad bychom mohli opravdu snížit ztrátu alespoň na letošní Mercedes. A kdo ví, co mají ve vývoji pro příští rok - mělo by to však představovat další velký pokrok," doufá.
Poté, co se Red Bull dostal před Ferrari, očekává silnou zbývající část sezóny: "Nikdy, ani za milion let, bychom si nedokázali představit to, co jsme dosáhli v první polovině roku, bylo to velmi pozitivní. Je to velkou motivací pro všechny, že jsme se dostali na tu správnou trajektorii. Můžete to vnímat v továrně, jak to kvůli tomu v ní vře."
"Máme takový pocit, že ve druhé polovině roku bychom se měli stát ještě silnější a snad svést s Ferrari dobrý souboj s tím, jak míříme ke konci šampionátu. Pokud dokážeme stavět na tom, co jsme dosáhli v první polovině, získat druhou příčku a porazit Ferrari, pak by šlo o neuvěřitelný výsledek," dodává Horner.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.
Alain Prost, čtyřnásobný mistr světa Formule 1, čelí nenávistným zprávám na sociálních sítích kvůli své rivalitě s Ayrtonem Sennou, která ho pronásleduje i po více než 30 letech. Tato minulost se stala nevyhnutelnou součástí jeho života. Prezident FIA Mohamed Ben Sulayem vyjádřil podporu Prostovi a pokračuje v boji proti urážkám v online prostředí.
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.