Výrobce motorů Renault pomohl podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera jeho týmu stáhnout ztrátu jeho týmu na vedoucí Mercedes na polovinu.
Red Bull po třech vítězstvích v sezóně 2014 po zavedení hybridních pohonných jednotek dosáhl na 3 vítězství, v loňské sezóně však přišlo zklamání a neshody s jejich dodavatelem - s Renaultem, s nímž se tým málem rozešel.
Pro ročník 2016 nakonec došlo k dohodě. Francouzský výrobce, jehož motory si Red Bull přejmenovává na TAG Heuer, se zlepšil, a rakouská stáj v šampionátu konstruktérů se před letní přestávkou dostala na druhou příčku a předstihla Ferrari.
"Nejdůležitější oblast tvoří motor, a zásluhy je třeba přiznat těm, kteří si to zaslouží. Kluci [u Renaultu] dosáhli s motorem jasný pokrok po provedené restrukturalizaci na konci roku, změnách ve filozofii a nasazení novinek z vývoje," chválí Horner svého dodavatele pohonných jednotek.
"Zřejmě jsme náskok Mercedesu stáhli na polovinu a zdá se, že ve Viry mají skutečný směr a dobré technické vedení. My jsme dosáhli pokroku v oblasti šasi a tyto věci samozřejmě fungují dohromady. Ale řekl bych, že ten největší prvek tvoří pokrok na straně motoru," pokračuje šéf Red Bullu.
Renaultu sice stále zbývá dost žetonů, ale žádné větší vylepšení letos už neplánuje. Horner doufá, že podobný pokrok jako letos dosáhnout i před začátkem sezóny 2017.
"Motor, který jsme měli letos, absolutně splnil cíle, který byly projektovány před sezónou. Pokud tedy dokážou znovu totéž, pak snad bychom mohli opravdu snížit ztrátu alespoň na letošní Mercedes. A kdo ví, co mají ve vývoji pro příští rok - mělo by to však představovat další velký pokrok," doufá.
Poté, co se Red Bull dostal před Ferrari, očekává silnou zbývající část sezóny: "Nikdy, ani za milion let, bychom si nedokázali představit to, co jsme dosáhli v první polovině roku, bylo to velmi pozitivní. Je to velkou motivací pro všechny, že jsme se dostali na tu správnou trajektorii. Můžete to vnímat v továrně, jak to kvůli tomu v ní vře."
"Máme takový pocit, že ve druhé polovině roku bychom se měli stát ještě silnější a snad svést s Ferrari dobrý souboj s tím, jak míříme ke konci šampionátu. Pokud dokážeme stavět na tom, co jsme dosáhli v první polovině, získat druhou příčku a porazit Ferrari, pak by šlo o neuvěřitelný výsledek," dodává Horner.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.
Oscar Piastri po dramatickém závodě v Zandvoortu zůstává nohama na zemi, přestože vede šampionát o 34 bodů. Australský jezdec upozorňuje, že sezóna je ještě dlouhá a jakékoli podcenění soupeřů by ho mohlo stát body i vítězství.
Charles Leclerc v Zandvoortu nedokončil závod kvůli kolizi s Kimim Antonellim. Pro Ferrari to byla další bolestná ztráta bodů a pro Leclerca frustrující vyústění víkendu, který začal slibně.
Lando Norris zažil velkou ránu, když musel v Zandvoortu odstoupit z Velké ceny Holandska. Přesto zůstává optimistický ohledně svých šancí na zisk titulu v letošní sezóně.
Pro Lewise Hamiltona se Velká cena Nizozemska změnila v noční můru, když narazil do zdi a musel závod předčasně ukončit. Incident znamenal další ztrátu bodů pro Ferrari.
Oscar Piastri měl v Zandvoortu navrch nad Landem Norrisem, ale vítězství si musel vybojovat při dvou restartech za Safety Carem. Jeho triumf stvrdil až šokující motorový výpadek týmového kolegy. Překvapením závodu se stal Isack Hadjar
Lewis Hamilton přiznal, že závěr před letní přestávkou byl pro něj noční můrou, ale kvalifikace na Zandvoortu mu vrátila optimismus.