Výrobce motorů Renault pomohl podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera jeho týmu stáhnout ztrátu jeho týmu na vedoucí Mercedes na polovinu.
Red Bull po třech vítězstvích v sezóně 2014 po zavedení hybridních pohonných jednotek dosáhl na 3 vítězství, v loňské sezóně však přišlo zklamání a neshody s jejich dodavatelem - s Renaultem, s nímž se tým málem rozešel.
Pro ročník 2016 nakonec došlo k dohodě. Francouzský výrobce, jehož motory si Red Bull přejmenovává na TAG Heuer, se zlepšil, a rakouská stáj v šampionátu konstruktérů se před letní přestávkou dostala na druhou příčku a předstihla Ferrari.
"Nejdůležitější oblast tvoří motor, a zásluhy je třeba přiznat těm, kteří si to zaslouží. Kluci [u Renaultu] dosáhli s motorem jasný pokrok po provedené restrukturalizaci na konci roku, změnách ve filozofii a nasazení novinek z vývoje," chválí Horner svého dodavatele pohonných jednotek.
"Zřejmě jsme náskok Mercedesu stáhli na polovinu a zdá se, že ve Viry mají skutečný směr a dobré technické vedení. My jsme dosáhli pokroku v oblasti šasi a tyto věci samozřejmě fungují dohromady. Ale řekl bych, že ten největší prvek tvoří pokrok na straně motoru," pokračuje šéf Red Bullu.
Renaultu sice stále zbývá dost žetonů, ale žádné větší vylepšení letos už neplánuje. Horner doufá, že podobný pokrok jako letos dosáhnout i před začátkem sezóny 2017.
"Motor, který jsme měli letos, absolutně splnil cíle, který byly projektovány před sezónou. Pokud tedy dokážou znovu totéž, pak snad bychom mohli opravdu snížit ztrátu alespoň na letošní Mercedes. A kdo ví, co mají ve vývoji pro příští rok - mělo by to však představovat další velký pokrok," doufá.
Poté, co se Red Bull dostal před Ferrari, očekává silnou zbývající část sezóny: "Nikdy, ani za milion let, bychom si nedokázali představit to, co jsme dosáhli v první polovině roku, bylo to velmi pozitivní. Je to velkou motivací pro všechny, že jsme se dostali na tu správnou trajektorii. Můžete to vnímat v továrně, jak to kvůli tomu v ní vře."
"Máme takový pocit, že ve druhé polovině roku bychom se měli stát ještě silnější a snad svést s Ferrari dobrý souboj s tím, jak míříme ke konci šampionátu. Pokud dokážeme stavět na tom, co jsme dosáhli v první polovině, získat druhou příčku a porazit Ferrari, pak by šlo o neuvěřitelný výsledek," dodává Horner.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.