Výrobce motorů Renault pomohl podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera jeho týmu stáhnout ztrátu jeho týmu na vedoucí Mercedes na polovinu.
Red Bull po třech vítězstvích v sezóně 2014 po zavedení hybridních pohonných jednotek dosáhl na 3 vítězství, v loňské sezóně však přišlo zklamání a neshody s jejich dodavatelem - s Renaultem, s nímž se tým málem rozešel.
Pro ročník 2016 nakonec došlo k dohodě. Francouzský výrobce, jehož motory si Red Bull přejmenovává na TAG Heuer, se zlepšil, a rakouská stáj v šampionátu konstruktérů se před letní přestávkou dostala na druhou příčku a předstihla Ferrari.
"Nejdůležitější oblast tvoří motor, a zásluhy je třeba přiznat těm, kteří si to zaslouží. Kluci [u Renaultu] dosáhli s motorem jasný pokrok po provedené restrukturalizaci na konci roku, změnách ve filozofii a nasazení novinek z vývoje," chválí Horner svého dodavatele pohonných jednotek.
"Zřejmě jsme náskok Mercedesu stáhli na polovinu a zdá se, že ve Viry mají skutečný směr a dobré technické vedení. My jsme dosáhli pokroku v oblasti šasi a tyto věci samozřejmě fungují dohromady. Ale řekl bych, že ten největší prvek tvoří pokrok na straně motoru," pokračuje šéf Red Bullu.
Renaultu sice stále zbývá dost žetonů, ale žádné větší vylepšení letos už neplánuje. Horner doufá, že podobný pokrok jako letos dosáhnout i před začátkem sezóny 2017.
"Motor, který jsme měli letos, absolutně splnil cíle, který byly projektovány před sezónou. Pokud tedy dokážou znovu totéž, pak snad bychom mohli opravdu snížit ztrátu alespoň na letošní Mercedes. A kdo ví, co mají ve vývoji pro příští rok - mělo by to však představovat další velký pokrok," doufá.
Poté, co se Red Bull dostal před Ferrari, očekává silnou zbývající část sezóny: "Nikdy, ani za milion let, bychom si nedokázali představit to, co jsme dosáhli v první polovině roku, bylo to velmi pozitivní. Je to velkou motivací pro všechny, že jsme se dostali na tu správnou trajektorii. Můžete to vnímat v továrně, jak to kvůli tomu v ní vře."
"Máme takový pocit, že ve druhé polovině roku bychom se měli stát ještě silnější a snad svést s Ferrari dobrý souboj s tím, jak míříme ke konci šampionátu. Pokud dokážeme stavět na tom, co jsme dosáhli v první polovině, získat druhou příčku a porazit Ferrari, pak by šlo o neuvěřitelný výsledek," dodává Horner.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.