Red Bull se teď zaměřil na dostižení Mercedesů poté, co se mu už fakticky podařilo dostat se před Ferrari, které po minulém závodu na německém Hockenheimu předstihl v Poháru v konstruktérů.
Druhé místo Daniela Ricciarda a třetí Maxe Verstappena v GP Německa představují první dvojité podium pro Red Bull v sezoně 2016. Díky tomuto výsledku se dostal Red Bull v průběžném pořadí před Ferrari o 14 bodů. Ačkoliv Mercedes je s náskokem 159 bodů jednoznačně na čele, tak šéf Red Bullu, Christian Horner, řekl, že jeho stáj může doufat, že se po letní přestávce dostane blíže k monopostům dominantní stáje nejen letošní sezony.
"Naším cílem je dále snížit náskok Mercedesů," řekl Christian Horner, podle kterého je ztráta na Mercedes aktuálně asi 0,3 vteřiny na kilometr. "Vždycky se musíte dívat radši dopředu než dozadu. Na spoustě tratí jsme měli fantastickou výkonnost, od Austrálie přes Silverstone a Budapešť až k Německu. Jsou to čtyři rozdílné tratě, čtyři rozdílné konfigurace, a to věští dobrou druhou polovinu sezony."
"V kalendáři jsou určité tratě, které pro nás snad budou příznivé." Ačkoliv jak Red Bull, tak i jejich dodavatel motorů, společnost Renault, se už nyní silně soustředí na rok 2017, tak dle Hornera mají obě strany kapacity na to, aby přišly s určitými vylepšeními i ve zbývající části sezony.
"Stále ještě máme nějaké části, které byly před nějakou dobou schváleny k nasazení a které jsou na cestě a můžeme je dát na auto. Stále lze dosáhnout nějaký pokrok s motorem a jeho ovladatelností. Na cestě jsou některé pozitivní věci, které nám snad mohou pomoci snížit dále náskok," uzavřel šéf týmu Red Bull.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.