Kevin Magnussen se nechal slyšet, že pomyšlení na to, čeho může v budoucnu společně s Renaultem dostáhnout, jej udržuje motivovaného i v letošní obtížné sezoně.
Francouzská značka bojuje s rychlostí svých vozů v letošní sezoně. Jediné body týmu vyjel Kevin Magnussen v Soči, když obsadil 7. místo. Místo Dána v týmu však není jisté, protože Renault zvažuje různé možnosti před další sezonou.
Na seznamu potenciálních jezdců mají být Sergio Perez, Valtteri Bottas nebo Esteban Ocon. Kevin přiznává, že jeho situace je "frustrující". Podle svých slov se však Magnussen udržuje motivovaný při pomyšlení na sezonu 2017 a další.
"Je těžké, když nezávodíte ani o body. Když závodíte o P16 nebo P15, tak je to těžké. Někoho doháníte a pak jej předjedete, ale body za to nedostanete. Je to velmi frustrující období, ale je to výzvou. Vím ale, že pracuji s výhledem dlouhodobějšího horizontu.
Vždycky se dokážete motivovat při pomyšlení na příští rok a na další roky - musíte se co možná nejlépe připravit na tu šanci. Taková je F1. Najednou se můžete ocitnout v autě, které bude schopné vyhrát a vy toho musíte využít. Na to je třeba se připravit - to přesně teď dělám," říká jezdec týmu Renault.
Se svými výkony je Kevin letos obecně spokojen, zvláště jej těší výkon, který předvedl na trati v Rusku: "Nejsem nikdy spokojen. Vždy mám pocit, že bych to mohl udělat lépe. Udělal jsem pár chyb, ale také pár zázraků.
Rusko je je tím největším příkladem. Kvalifikovali jsme se jako 17., navíc ta trať nám opravdu neměla sedět. Podařilo se nám ale získat solidní bodový příděl, což bylo velmi dobré."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.