Hvězda McLarenu je jednoznačně přesvědčena o tom, že se nachází na správném místě. Jen jeden další tým by Španělovi dle jeho názoru mohl garantovat zisk třetího titulu mistra světa.
Dvě pátá místa jako nejlepší výsledky (Maďarsko 2015 a Monako 2016) a celkově pouze 35 získaných bodů, taková je dosavadní vizitka druhého působení Fernanda Alonsa u McLarenu. Před dvěma lety se Fernando Alonso rozhodl opustit tým Ferrari i přes běžící kontrakt a připojit se k projektu McLaren-Honda. Začátky byly hodně krušné, když zvláště pohonná jednotka Hondy byla vloni absolutně nekonkurenceschopná. Dvojnásobný mistr světa a rodák ze španělského Ovieda ale svého rozhodnutí nelituje.
Alonso vsází na neustálé pokroky v týmu a na budoucnost. V roce 2017 chce s McLarenem-Hondou opět bojovat o vítězství a titul a to i přesto, že tým je od toho cíle momentálně hodně vzdálen. Španěl ale neustále všechny přesvědčuje o tom, že se nachází na správném místě. "Pokud jde o jezdce, jak konkurenceschopný mohu být nebo o moje naděje na třetí mistrovský titul, tak jsou buď Mercedes nebo McLaren-Honda správnými místy," říká Fernando Alonso.
Jezdec McLarenu věří, že svůj třetí titul mistra světa může získat pouze v jednom z těchto dvou týmů. Se svým dřívějším zaměstnavatelem, Ferrari, nebo znovu sílícím Red-Bullem nepočítá. A to i přesto, že jeho následnovník u Ferrari, Sebastian Vettel, vloni dokázal s rudým speciálem získat tři vítězství. "Jsem tu správně. Jsem tu správně, protože se tu cítím dobře. Když jsem se v roce 2014 takto rozhodl, tak jsem ve své smlouvě měl ještě dva roky, ale bylo dobré tým opustit. Je jedno jaké výsledky tam v letech 2015 a 2016 získaly nebo v budoucnu získají, já u Ferrari prožil fantastický čas a s tímto skvělým pocitem jsem chtěl skončit. Každý rok to bylo více stresující, protože jsme nevyhrávali a vypadalo to, jako kdyby za to člověk nesl vinu," vrací se Alonso ke svému působení u Ferrari.
A co Alonso říká na to, že se Ferrari ani letos nedaří být TOP týmem a po relativně slibném začátku sezony se teď propadli dokonce i za Red Bull? "Pro mě to není vůbec žádná úleva, že nevyhrávají anebo že mají další problémy. Nepřeji Ferrari žádné problémy, je to tým, který bude mít stále místo v mém srdci." Fernando se tedy minulostí už nezaobírá. To, co jej teď zajímá, je současnost. Jeho zájem leží plně na sezoně 2017 s McLarenem-Hodnou. Je si přitom vědom toho, že příští sezona bude pro tým rokem pravdy.
Pokud by se totiž anglicko-japonský tým ani ve třetím roce spolupráce nezmohl na boj o titul, tak může Španěl svůj sen o třetím titulu mistra světa pohřbít. "Už se až tak moc nestaráme o výsledky, ale soustředíme se teď na to, abychom byli mistry. To ale vyžaduje velká zlepšení pro příští rok a další úsilí v této sezoně s výhledem na auto na příští rok." Vylepšení na MP4-31 by tedy měla přijít pouze v případě, že by se dala využít také na MP4-32. Hlavní bod zájmu je ale zlepšení pohonné jednotky. "Pohonná jednotka pro nás bude klíčová - stále je největším handicapem, který momentálně máme. Musíme tlačit na to, abychom příští rok měli pohon, který bude srovnatelný s konkurencí," zakončuje Alonso.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.