Hvězda McLarenu je jednoznačně přesvědčena o tom, že se nachází na správném místě. Jen jeden další tým by Španělovi dle jeho názoru mohl garantovat zisk třetího titulu mistra světa.
Dvě pátá místa jako nejlepší výsledky (Maďarsko 2015 a Monako 2016) a celkově pouze 35 získaných bodů, taková je dosavadní vizitka druhého působení Fernanda Alonsa u McLarenu. Před dvěma lety se Fernando Alonso rozhodl opustit tým Ferrari i přes běžící kontrakt a připojit se k projektu McLaren-Honda. Začátky byly hodně krušné, když zvláště pohonná jednotka Hondy byla vloni absolutně nekonkurenceschopná. Dvojnásobný mistr světa a rodák ze španělského Ovieda ale svého rozhodnutí nelituje.
Alonso vsází na neustálé pokroky v týmu a na budoucnost. V roce 2017 chce s McLarenem-Hondou opět bojovat o vítězství a titul a to i přesto, že tým je od toho cíle momentálně hodně vzdálen. Španěl ale neustále všechny přesvědčuje o tom, že se nachází na správném místě. "Pokud jde o jezdce, jak konkurenceschopný mohu být nebo o moje naděje na třetí mistrovský titul, tak jsou buď Mercedes nebo McLaren-Honda správnými místy," říká Fernando Alonso.
Jezdec McLarenu věří, že svůj třetí titul mistra světa může získat pouze v jednom z těchto dvou týmů. Se svým dřívějším zaměstnavatelem, Ferrari, nebo znovu sílícím Red-Bullem nepočítá. A to i přesto, že jeho následnovník u Ferrari, Sebastian Vettel, vloni dokázal s rudým speciálem získat tři vítězství. "Jsem tu správně. Jsem tu správně, protože se tu cítím dobře. Když jsem se v roce 2014 takto rozhodl, tak jsem ve své smlouvě měl ještě dva roky, ale bylo dobré tým opustit. Je jedno jaké výsledky tam v letech 2015 a 2016 získaly nebo v budoucnu získají, já u Ferrari prožil fantastický čas a s tímto skvělým pocitem jsem chtěl skončit. Každý rok to bylo více stresující, protože jsme nevyhrávali a vypadalo to, jako kdyby za to člověk nesl vinu," vrací se Alonso ke svému působení u Ferrari.
A co Alonso říká na to, že se Ferrari ani letos nedaří být TOP týmem a po relativně slibném začátku sezony se teď propadli dokonce i za Red Bull? "Pro mě to není vůbec žádná úleva, že nevyhrávají anebo že mají další problémy. Nepřeji Ferrari žádné problémy, je to tým, který bude mít stále místo v mém srdci." Fernando se tedy minulostí už nezaobírá. To, co jej teď zajímá, je současnost. Jeho zájem leží plně na sezoně 2017 s McLarenem-Hodnou. Je si přitom vědom toho, že příští sezona bude pro tým rokem pravdy.
Pokud by se totiž anglicko-japonský tým ani ve třetím roce spolupráce nezmohl na boj o titul, tak může Španěl svůj sen o třetím titulu mistra světa pohřbít. "Už se až tak moc nestaráme o výsledky, ale soustředíme se teď na to, abychom byli mistry. To ale vyžaduje velká zlepšení pro příští rok a další úsilí v této sezoně s výhledem na auto na příští rok." Vylepšení na MP4-31 by tedy měla přijít pouze v případě, že by se dala využít také na MP4-32. Hlavní bod zájmu je ale zlepšení pohonné jednotky. "Pohonná jednotka pro nás bude klíčová - stále je největším handicapem, který momentálně máme. Musíme tlačit na to, abychom příští rok měli pohon, který bude srovnatelný s konkurencí," zakončuje Alonso.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.