Sportovní šéf Mercedesu, Toto Wolff, se zdá být překvapen výkonností monopostů Red Bull na Hockenheimringu a zároveň varuje před možným podceněním rakousko-britského týmu před sezonou 2017.
Původně se mělo za to, že největším vyzyvatelem Mercedesů pro letošní sezonu bude Ferrari. Nicméně máme tu polovinu sezony a situace je taková, že momentální formu má lepší jednoznačně Red Bull než Ferrari. Vždyť v Poháru konstruktérů se v Německu Red Bull před Ferrari dostal. "Příští rok budou hodně silní," říká rezolutně Toto Wolff, šéf dominující stáje Mercedes, o jejich rivalovi.
Red Bull letos těží jednak z výrazně vylepšeného pohonného agregátu Renault a navíc se mu lépe podařilo eliminovat svoje slabiny, a tak letos na tratích, kde není výkon motoru až tak důležitý, předvádí velmi silné výkony. To ukázal také závod na Hockenheimu, kde v cíli Danielu Ricciardovi chybělo na Lewise Hamiltona pouze necelých sedm vteřin. Max Verstappen navíc dojel třetí, a tak si Red Bull o uplynulém víkendu vyjel druhý nejlepší výsledek sezony.
"V Maďarsku jsme počítali s těžkým závodem a silným týmem Red Bull a opak byl pravdou," diví se Wollf nad tím, jak relativně lehkým soupeřem jim Red Bully na trati poblíž Budapešti, která je náročná na přítlak, byly. "Hockenheim měl být jednodušší, ale nebyl to ten případ. Není to tedy jasná věc. V sektoru 3 byl Red Bull velmi silný."
Rakouský šéf týmu Mercedes si ale není jistý tím, jestli odstup v cíli závodu v Německu mezi Ricciardem a Hamiltonem ukazoval opravdové rozdělení sil. "Možná, že jsme neviděli úplně čisté tempo našich vozů, protože Lewis měl situaci pod kontrolou. Nicméně Red Bull stále útočí," zakončil Toto Wolff.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.
Oscar Piastri po dramatickém závodě v Zandvoortu zůstává nohama na zemi, přestože vede šampionát o 34 bodů. Australský jezdec upozorňuje, že sezóna je ještě dlouhá a jakékoli podcenění soupeřů by ho mohlo stát body i vítězství.
Charles Leclerc v Zandvoortu nedokončil závod kvůli kolizi s Kimim Antonellim. Pro Ferrari to byla další bolestná ztráta bodů a pro Leclerca frustrující vyústění víkendu, který začal slibně.
Lando Norris zažil velkou ránu, když musel v Zandvoortu odstoupit z Velké ceny Holandska. Přesto zůstává optimistický ohledně svých šancí na zisk titulu v letošní sezóně.
Pro Lewise Hamiltona se Velká cena Nizozemska změnila v noční můru, když narazil do zdi a musel závod předčasně ukončit. Incident znamenal další ztrátu bodů pro Ferrari.
Oscar Piastri měl v Zandvoortu navrch nad Landem Norrisem, ale vítězství si musel vybojovat při dvou restartech za Safety Carem. Jeho triumf stvrdil až šokující motorový výpadek týmového kolegy. Překvapením závodu se stal Isack Hadjar
Lewis Hamilton přiznal, že závěr před letní přestávkou byl pro něj noční můrou, ale kvalifikace na Zandvoortu mu vrátila optimismus.