Nico Rosberg po domácím závodě v Německu neskrýval zklamání. Nyní si chce užít letní pauzu a připomněl, že po náročných momentech se vždy dokázal vrátit silnější.
Začátek sezóny byl pro Nica Rosberga jako snem, sedm vyhraných závodů v řadě a náskok v tabulce jezdců 43 bodů na svého týmového kolegu a obhájce titulu mistra světa. Potom přišel závod ve Španělsku, vzájemná kolize a od té doby má navrch Hamilton, který po posledním závodě získal náskok 19 bodů.
"Zklamaný po závodě v Německu, tento titulek to shrunuje přesně," okomentoval své pocity ve videovzkazu pro fanoušky Němec. "Co se mohlo pokazit, se pokazilo, byl to hodně špatný den a závod, ale nechci zabíhat do detailů," uvedl. Poděkoval za podporu a nyní si prý hodlá užít volno. "Bude to úžasné, až se dostanu z toho zklamání. Bude to trvat, ale dostanu," nechal se slyšet.
V rozhovoru pro Motorsport.com uvedl, že Lewis není silný jen v několika posledních závodech, ale je silný, tečka. V tom prý vidí velký rozdíl. Kdy se jej britský komentátor SkySports Martin Brundle zeptal, proč to vypadá, že si o sobě stále nemyslí, že je tak dobrý jako Lewis, jeho odpověď zněla: "Jsem si vědom toho, že mě v posledních letech porazil."
Avšak stále věří, že zabojuje zpět. "Jsem nyní velmi zklamaný, protože v Německu jsem měl skvělou kvalifikaci a cítil jsem se dobře. Měli jsme i dobrou závodní rychlost, byl jsem tedy optimistický. Takže jsem zklamaný. Ale mám dost důkazů, že jsem vždy silnější po obtížných chvílích. Stalo se to mnohokrát. Takže žádný problém," věří si Rosberg.
S čím však problém má je práce a nestálé rozhodování komisařů. "To je potíž, kterou máme. I když se stanou stejné incidenty, nemůžeme mít stejné komisaře. Takže je to výzva a je tu prostor pro zlepšení. Neříkám to jen kvůli incidentu s Maxem, ale obecně, tady je opravdu co zlepšovat," domnívá se.
Zároveň však trvá na tom, že právě incident s vytlačením Red Bullu mimo trať, za který byl potrestán, se nedá srovnávat s tím z Rakouska, neboť byl v jiné pozici - tentokrát byl prý jasně vepředu. Nesouhlasí tak s Verstappenem, který na to má jiný názor.
"Jsem si celkem jistý, že byl Nico hodně daleko a zabrzdil pozdě. Myslel jsem, že do mě narazí, takže jsem otevřel mezeru a on nezatočil, jel rovně, takže jsem musel mimo trať, jinak bychom kolidovali. To není moc užitečné, Lewis by mohl povídat. Potom přišla penalizace a já si jen hlídal svůj náskok," vysvětlil svůj pohled na tiskové konferenci pilot Red Bullu.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.