Během závodu v Německu jsme v rádiové komunikaci mohli slyšet Daniela Ricciarda, jak směrem k Estebanovi Gutiérrezovi říká: "Jeden z mých oblíbených, mám ho rád," avšak v ironickém duchu. Jaký k tomu měl důvod?
"Abych řekl pravdu, mimo trať s ním nemám problém, je to vlastně jeden z těch milejších kluků. Ale v poslední době nás pár nebylo moc potěšeno tím, jak se chová při modrých vlajkách na trati," uvedl na tiskové konferenci Australan.
Situaci prý probírali i na setkání jezdců a má s ním soucit. "Byl jsem v té pozici a je to nanic, když se musíte posunout a uvolnit stopu vedoucím jezdcům. Ale nyní to především v posledních třech závodech bylo celkem vidět. Ostatní odvědějí slušnou práci a vypadá to, že on ji odvádí hůř než ostatní," popisuje Ricciardo. Snažil se prý zůstat co nejvíce slušný, protože už to Gutiérrez ví, avšak v Německu za ním podle jeho slov ztratil víc času než ostatní.
Gutiérrez na to byl po závodě dotázán a reakcí Ricciarda byl překvapen. "On nebyl spokojen? Vážně? Ok, promluvím s ním. Jsem překvapen, protože jsem ho samozřejmě viděl a byl ještě dost daleko. V určitou chvíli jsem zpomalil a ztratil asi dvě sekundy. Většinou dělám, co mohu a není mým úmyslem někoho blokovat, ale pokud se mu to nelíbilo, promluvím si s ním a pokusím se zlepšit, protože nechci nikomu škodit," vysvětluje pilot Haasu.
Navíc jeho tým mu prý naopak několikrát řekl, že je vůči vedoucím jezdcům moc mírný a ztrácí při jejich předjíždění o kolo příliš mnoho a snažil se tedy neztratit tolik času.
"Je to součást závodění, bojujete a děláte, co můžete. V tu chvíli jsem byl na superměkkých pneumatikách, on mě pomalu doháněl a když jsem viděl, že byl za mnou asi tak o sekundu, zpomalil jsem a nechal jsem ho ve druhé zatáčce předjet. Jen jsem čekal, až se dostatečně přiblíží a potom jsem jej pustil," brání se Mexičan.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.