Během závodu v Německu jsme v rádiové komunikaci mohli slyšet Daniela Ricciarda, jak směrem k Estebanovi Gutiérrezovi říká: "Jeden z mých oblíbených, mám ho rád," avšak v ironickém duchu. Jaký k tomu měl důvod?
"Abych řekl pravdu, mimo trať s ním nemám problém, je to vlastně jeden z těch milejších kluků. Ale v poslední době nás pár nebylo moc potěšeno tím, jak se chová při modrých vlajkách na trati," uvedl na tiskové konferenci Australan.
Situaci prý probírali i na setkání jezdců a má s ním soucit. "Byl jsem v té pozici a je to nanic, když se musíte posunout a uvolnit stopu vedoucím jezdcům. Ale nyní to především v posledních třech závodech bylo celkem vidět. Ostatní odvědějí slušnou práci a vypadá to, že on ji odvádí hůř než ostatní," popisuje Ricciardo. Snažil se prý zůstat co nejvíce slušný, protože už to Gutiérrez ví, avšak v Německu za ním podle jeho slov ztratil víc času než ostatní.
Gutiérrez na to byl po závodě dotázán a reakcí Ricciarda byl překvapen. "On nebyl spokojen? Vážně? Ok, promluvím s ním. Jsem překvapen, protože jsem ho samozřejmě viděl a byl ještě dost daleko. V určitou chvíli jsem zpomalil a ztratil asi dvě sekundy. Většinou dělám, co mohu a není mým úmyslem někoho blokovat, ale pokud se mu to nelíbilo, promluvím si s ním a pokusím se zlepšit, protože nechci nikomu škodit," vysvětluje pilot Haasu.
Navíc jeho tým mu prý naopak několikrát řekl, že je vůči vedoucím jezdcům moc mírný a ztrácí při jejich předjíždění o kolo příliš mnoho a snažil se tedy neztratit tolik času.
"Je to součást závodění, bojujete a děláte, co můžete. V tu chvíli jsem byl na superměkkých pneumatikách, on mě pomalu doháněl a když jsem viděl, že byl za mnou asi tak o sekundu, zpomalil jsem a nechal jsem ho ve druhé zatáčce předjet. Jen jsem čekal, až se dostatečně přiblíží a potom jsem jej pustil," brání se Mexičan.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.