Během závodu v Německu jsme v rádiové komunikaci mohli slyšet Daniela Ricciarda, jak směrem k Estebanovi Gutiérrezovi říká: "Jeden z mých oblíbených, mám ho rád," avšak v ironickém duchu. Jaký k tomu měl důvod?
"Abych řekl pravdu, mimo trať s ním nemám problém, je to vlastně jeden z těch milejších kluků. Ale v poslední době nás pár nebylo moc potěšeno tím, jak se chová při modrých vlajkách na trati," uvedl na tiskové konferenci Australan.
Situaci prý probírali i na setkání jezdců a má s ním soucit. "Byl jsem v té pozici a je to nanic, když se musíte posunout a uvolnit stopu vedoucím jezdcům. Ale nyní to především v posledních třech závodech bylo celkem vidět. Ostatní odvědějí slušnou práci a vypadá to, že on ji odvádí hůř než ostatní," popisuje Ricciardo. Snažil se prý zůstat co nejvíce slušný, protože už to Gutiérrez ví, avšak v Německu za ním podle jeho slov ztratil víc času než ostatní.
Gutiérrez na to byl po závodě dotázán a reakcí Ricciarda byl překvapen. "On nebyl spokojen? Vážně? Ok, promluvím s ním. Jsem překvapen, protože jsem ho samozřejmě viděl a byl ještě dost daleko. V určitou chvíli jsem zpomalil a ztratil asi dvě sekundy. Většinou dělám, co mohu a není mým úmyslem někoho blokovat, ale pokud se mu to nelíbilo, promluvím si s ním a pokusím se zlepšit, protože nechci nikomu škodit," vysvětluje pilot Haasu.
Navíc jeho tým mu prý naopak několikrát řekl, že je vůči vedoucím jezdcům moc mírný a ztrácí při jejich předjíždění o kolo příliš mnoho a snažil se tedy neztratit tolik času.
"Je to součást závodění, bojujete a děláte, co můžete. V tu chvíli jsem byl na superměkkých pneumatikách, on mě pomalu doháněl a když jsem viděl, že byl za mnou asi tak o sekundu, zpomalil jsem a nechal jsem ho ve druhé zatáčce předjet. Jen jsem čekal, až se dostatečně přiblíží a potom jsem jej pustil," brání se Mexičan.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.