VC Německa - závod; Jak probíhal nedělní závod na Hockenheimringu?
Na okruhu panovala před závodem dobrá atmosféra, Německo má na trati několik zástupců včetně pilota na pole position - Nica Rosberga. Na okruhu se pohybovalo hodně význačných osobností - po celý víkend se v paddocku objevoval Mick Schumacher. I přestože bylo zataženo, teplota je podobná jako po celou dobu víkendu, neočekával se žádný déšť. Pirelli prohlásilo, že nejrychlejší strategie bude třízastávková, ale nejspíše vsadí většina pole na 2 zastávky.
Nico Rosberg neodstartoval dobře, dostaly se před něj oba red bully, zatímco Hamilton šel do čela. Vzadu se moc změn na pořadí neodehrálo. Rosberg se nejdříve pokoušel dostat před Ricciarda, ale ve 4. kole už jej měli na dosah DRS oba piloti Ferrari. McLarenům se daří, Alonso si úspěšně vyšlápl na Massu. Mezitím se ťukly oba manory, karbonové úlomky létaly, ale nestalo se nic vážného.
V 9. kole započaly regulérní zastávky v boxech, prvním návštěvníkem byl Pérez. Massa se i nadále trápí, předjel jej Sainz a příležitosti se po něm hned chopil i Magnussen. Massa se Sainzem následně zajeli do boxů, kde si vyměnili pozice zpět. Na konci 11 kola zajeli k mechanikům Verstappen s Rosbergem, oba nasadili super-měkké pneumatiky. O kolo později je v boxech Ricciardo, Bottas a Hülkenberg.
O další kolo později u mechaniků Vettel a Button a ve 14. kole v boxech lídr Hamilton a Räikkönen. Po zastávkách v boxech se prohodili Vettel, ten šel před Räikkönena. Na trati se neděje téměř nic zajímavého, pár pilotů se dostalo přes trápícího se Gutierreze, rozdíly na čele se téměř nemění. V 28. kole míří Rosberg do boxů, zřejmě chce podseknout Ricciarda, který má o směs tvrdší pneumatiky. O kolo později jede k mechanikům i Verstappen - těsně před Rosbergem. Němec měl ale zahřáté pneumatiky a ve vlásence Verstappena předjel, ale vytlačil ho mimo trať.
V 32. kole zajel do boxů Vettel, je první z pilotů, kteří byli na měkké směsi a přezouvá na super-měkkou, čeká ho tedy ještě jedna zastávka. Rosberg dostává trest 5 sekund za vytlačení Verstappena mimo trať. Ricciardo vydržel na trati o dvě kola déle než Vettel a o kolo déle vydržel na trati Hamilton - nasazuje super-měkkou sadu. To znamená, že bude muset stavět ještě jednou.
V 38. kole Massa odstupuje, byl zavolán do garáže. Mezitím se Ricciardo na super-měkkých pneumatikách dotáhl na Verstappena na měkké gumě. Ricciardo jde před Verstappena - nejspíše týmový příkaz. Australan začíná dotahovat Rosberga, kterému se k další zastávce v boxech připočítá trest 5 vteřin. Rosbergovi se ale nedařilo nasadit tempo a Ricciardo jej dohnal na trati na dosah DRS. Rosberg nakonec v 45. kole zajel do boxů, kvůli penalizaci se propadl za oba red bully. O kolo později je u mechaniků i Verstappen.
Ferrari chtělo povolat i Vettela, ale ten jim úspěšně vzdoroval a ještě zůstává na trati. Ve 47. kole je u mechaniků Ricciardo a Vettel. O kolo později staví i Hamilton a Räikkönen. Ricciardo chvíli Hamiltona stahoval, ale Brit zabral a zase se Australanovi vzdálil. Nasr mezitím odstupuje je závodu na konci boxové uličky. Ještě se očekává pár kapek deště. V 65. kole přišel Alonso o poslední bodovanou příčkou ve prospěch Péreze. Button si narozdíl od týmového kolegy chce ještě smlsnout na Bottasovi na 8. příčce, což se mu daří. A dále se v Německu do cíle nic zajímavého neudálo.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.