VC Německa - závod; Jak probíhal nedělní závod na Hockenheimringu?
Na okruhu panovala před závodem dobrá atmosféra, Německo má na trati několik zástupců včetně pilota na pole position - Nica Rosberga. Na okruhu se pohybovalo hodně význačných osobností - po celý víkend se v paddocku objevoval Mick Schumacher. I přestože bylo zataženo, teplota je podobná jako po celou dobu víkendu, neočekával se žádný déšť. Pirelli prohlásilo, že nejrychlejší strategie bude třízastávková, ale nejspíše vsadí většina pole na 2 zastávky.
Nico Rosberg neodstartoval dobře, dostaly se před něj oba red bully, zatímco Hamilton šel do čela. Vzadu se moc změn na pořadí neodehrálo. Rosberg se nejdříve pokoušel dostat před Ricciarda, ale ve 4. kole už jej měli na dosah DRS oba piloti Ferrari. McLarenům se daří, Alonso si úspěšně vyšlápl na Massu. Mezitím se ťukly oba manory, karbonové úlomky létaly, ale nestalo se nic vážného.
V 9. kole započaly regulérní zastávky v boxech, prvním návštěvníkem byl Pérez. Massa se i nadále trápí, předjel jej Sainz a příležitosti se po něm hned chopil i Magnussen. Massa se Sainzem následně zajeli do boxů, kde si vyměnili pozice zpět. Na konci 11 kola zajeli k mechanikům Verstappen s Rosbergem, oba nasadili super-měkké pneumatiky. O kolo později je v boxech Ricciardo, Bottas a Hülkenberg.
O další kolo později u mechaniků Vettel a Button a ve 14. kole v boxech lídr Hamilton a Räikkönen. Po zastávkách v boxech se prohodili Vettel, ten šel před Räikkönena. Na trati se neděje téměř nic zajímavého, pár pilotů se dostalo přes trápícího se Gutierreze, rozdíly na čele se téměř nemění. V 28. kole míří Rosberg do boxů, zřejmě chce podseknout Ricciarda, který má o směs tvrdší pneumatiky. O kolo později jede k mechanikům i Verstappen - těsně před Rosbergem. Němec měl ale zahřáté pneumatiky a ve vlásence Verstappena předjel, ale vytlačil ho mimo trať.
V 32. kole zajel do boxů Vettel, je první z pilotů, kteří byli na měkké směsi a přezouvá na super-měkkou, čeká ho tedy ještě jedna zastávka. Rosberg dostává trest 5 sekund za vytlačení Verstappena mimo trať. Ricciardo vydržel na trati o dvě kola déle než Vettel a o kolo déle vydržel na trati Hamilton - nasazuje super-měkkou sadu. To znamená, že bude muset stavět ještě jednou.
V 38. kole Massa odstupuje, byl zavolán do garáže. Mezitím se Ricciardo na super-měkkých pneumatikách dotáhl na Verstappena na měkké gumě. Ricciardo jde před Verstappena - nejspíše týmový příkaz. Australan začíná dotahovat Rosberga, kterému se k další zastávce v boxech připočítá trest 5 vteřin. Rosbergovi se ale nedařilo nasadit tempo a Ricciardo jej dohnal na trati na dosah DRS. Rosberg nakonec v 45. kole zajel do boxů, kvůli penalizaci se propadl za oba red bully. O kolo později je u mechaniků i Verstappen.
Ferrari chtělo povolat i Vettela, ale ten jim úspěšně vzdoroval a ještě zůstává na trati. Ve 47. kole je u mechaniků Ricciardo a Vettel. O kolo později staví i Hamilton a Räikkönen. Ricciardo chvíli Hamiltona stahoval, ale Brit zabral a zase se Australanovi vzdálil. Nasr mezitím odstupuje je závodu na konci boxové uličky. Ještě se očekává pár kapek deště. V 65. kole přišel Alonso o poslední bodovanou příčkou ve prospěch Péreze. Button si narozdíl od týmového kolegy chce ještě smlsnout na Bottasovi na 8. příčce, což se mu daří. A dále se v Německu do cíle nic zajímavého neudálo.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.