VC Německa - závod; Jak probíhal nedělní závod na Hockenheimringu?
Na okruhu panovala před závodem dobrá atmosféra, Německo má na trati několik zástupců včetně pilota na pole position - Nica Rosberga. Na okruhu se pohybovalo hodně význačných osobností - po celý víkend se v paddocku objevoval Mick Schumacher. I přestože bylo zataženo, teplota je podobná jako po celou dobu víkendu, neočekával se žádný déšť. Pirelli prohlásilo, že nejrychlejší strategie bude třízastávková, ale nejspíše vsadí většina pole na 2 zastávky.
Nico Rosberg neodstartoval dobře, dostaly se před něj oba red bully, zatímco Hamilton šel do čela. Vzadu se moc změn na pořadí neodehrálo. Rosberg se nejdříve pokoušel dostat před Ricciarda, ale ve 4. kole už jej měli na dosah DRS oba piloti Ferrari. McLarenům se daří, Alonso si úspěšně vyšlápl na Massu. Mezitím se ťukly oba manory, karbonové úlomky létaly, ale nestalo se nic vážného.
V 9. kole započaly regulérní zastávky v boxech, prvním návštěvníkem byl Pérez. Massa se i nadále trápí, předjel jej Sainz a příležitosti se po něm hned chopil i Magnussen. Massa se Sainzem následně zajeli do boxů, kde si vyměnili pozice zpět. Na konci 11 kola zajeli k mechanikům Verstappen s Rosbergem, oba nasadili super-měkké pneumatiky. O kolo později je v boxech Ricciardo, Bottas a Hülkenberg.
O další kolo později u mechaniků Vettel a Button a ve 14. kole v boxech lídr Hamilton a Räikkönen. Po zastávkách v boxech se prohodili Vettel, ten šel před Räikkönena. Na trati se neděje téměř nic zajímavého, pár pilotů se dostalo přes trápícího se Gutierreze, rozdíly na čele se téměř nemění. V 28. kole míří Rosberg do boxů, zřejmě chce podseknout Ricciarda, který má o směs tvrdší pneumatiky. O kolo později jede k mechanikům i Verstappen - těsně před Rosbergem. Němec měl ale zahřáté pneumatiky a ve vlásence Verstappena předjel, ale vytlačil ho mimo trať.
V 32. kole zajel do boxů Vettel, je první z pilotů, kteří byli na měkké směsi a přezouvá na super-měkkou, čeká ho tedy ještě jedna zastávka. Rosberg dostává trest 5 sekund za vytlačení Verstappena mimo trať. Ricciardo vydržel na trati o dvě kola déle než Vettel a o kolo déle vydržel na trati Hamilton - nasazuje super-měkkou sadu. To znamená, že bude muset stavět ještě jednou.
V 38. kole Massa odstupuje, byl zavolán do garáže. Mezitím se Ricciardo na super-měkkých pneumatikách dotáhl na Verstappena na měkké gumě. Ricciardo jde před Verstappena - nejspíše týmový příkaz. Australan začíná dotahovat Rosberga, kterému se k další zastávce v boxech připočítá trest 5 vteřin. Rosbergovi se ale nedařilo nasadit tempo a Ricciardo jej dohnal na trati na dosah DRS. Rosberg nakonec v 45. kole zajel do boxů, kvůli penalizaci se propadl za oba red bully. O kolo později je u mechaniků i Verstappen.
Ferrari chtělo povolat i Vettela, ale ten jim úspěšně vzdoroval a ještě zůstává na trati. Ve 47. kole je u mechaniků Ricciardo a Vettel. O kolo později staví i Hamilton a Räikkönen. Ricciardo chvíli Hamiltona stahoval, ale Brit zabral a zase se Australanovi vzdálil. Nasr mezitím odstupuje je závodu na konci boxové uličky. Ještě se očekává pár kapek deště. V 65. kole přišel Alonso o poslední bodovanou příčkou ve prospěch Péreze. Button si narozdíl od týmového kolegy chce ještě smlsnout na Bottasovi na 8. příčce, což se mu daří. A dále se v Německu do cíle nic zajímavého neudálo.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.