Renault doufá, že se mu podaří podepsat smlouvu se současným jezdcem Force India, Sergio Pérezem, pro sezonu 2017. Podle 'Autosportu' by jednání měla proběhnout během letní pauzy. Mexičan navíc ve čtvrtek v Německu před nadcházející GP řekl, že by na konci roku mohl opustit Force Indii.
V rámci GP Velké Británie ale Vijay Mallya, majitel týmu Force India, řekl, že před několika týdny podepsal s Pérezem smlouvu na rok 2017. V paddocku se ale šušká, že Mexičan s tímto prohlášením není vůbec spokojen, zvláště když ještě nebylo v souvislosti se skupinou sponzorů, kteří Sergia podporují, učiněno žádné rozhodnutí ohledně jeho budoucnosti.
Podporovatelé Péreze jednají s Renaultem, protože věří, že tovární sedačka je dalším důležitým krokem v kariéře 26letého jezdce, pokud se má v budoucnu stát mistrem světa. Renault, který se před touto sezonou znovu vrátil do F1 s továrním týmem, čemuž předcházela zdlouhavá jednání s Lotusem o odkupu týmu, jednoznačně deklaruje, že jeho cíle ve Formuli 1 jsou dlouhodobé.
Letos se týmu zatím vůbec nedaří, když na bodovaných příčkách dojel alespoň jeden z jeho svěřenců pouze jednou (Magnussen byl sedmý v Rusku). Což je z 11 odjetých závodů málo, nicméně tým tvrdě tlačí na další zlepšení. Pérez prý cítí, že by se s Renaultem mohl posunout ve své kariéře dále, když u Force Indie už dosáhl maxima možného. Mexičan prý cítí, že indicko-britský tým mu nebude schopen nabídnout šanci bojovat o titul, o kterou tak touží.
To Renault s podporou výrobce aut má ambice bojovat s týmy jako Mercedes, Ferrari a Red Bull, když dle vlastních vyjádření je jejich cílem během několika následujících let bojovat o jednotlivá vítězství a o tituly. Tým Renaultu je sice finančně dobře zajištěn, avšak peníze od sponzorů Péreze by byly zcela jistě vítány. Pokud by se Sergio stal jedničkou týmu, tak by Renault mohl do druhého vozu povolat svého náhradního jezdce, Estebana Ocona.
Mladý Francouz je v rámci Renaultu velmi ceněný a má se za to, že mu tým chce dát pro příští rok nabídku. Možností by byla také dvojice Ocon s jedním ze současných jezdců - Kevin Magnussen nebo Jolyon Palmer. Oconovi šance by mohly vzrůst, pokud by se na zbývajících devět závodů prosadil do vozu Manoru.
Renault sice chce během letní pauzy podepsat smlouvu s Mexičanem, má však konkurenci. O služby bývalého pilota McLarenu se totiž zajímá také Williams. I britové již údajně jednali se zástupci jezdce.
Po třech odjetých Velkých cenách se Liam Lawson podle svých slov i názoru svého francouzského týmového kolegy konečně dostal do tempa v barvách Racing Bulls. Novozélanďan tak potvrzuje, že se po návratu do seriálu F1 rychle adaptoval a je připraven bojovat o lepší výsledky.
Ferrari nasadí před VC Španělska nové přední křídlo, které má zvýšit výkon a splnit přísnější pravidla FIA. Charles Leclerc přiznává, že tým zaostává, ale věří, že Barcelona může být klíčovým bodem sezóny, přičemž varuje, že náskok konkurence může být příliš velký, pokud vylepšení nefunguje.
Řetězec veganských hamburgerů Neat Burger, do kterého investovali Lewis Hamilton a Leonardo DiCaprio, končí svou činnost. Důvodem jsou vysoké finanční ztráty a zánik až 150 pracovních míst.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se po nepovedeném víkendu v Saúdské Arábii postavil za Lewise Hamiltona. V emotivním vystoupení dal jasně najevo, že i přes pomalejší rozjezd sezony má v sedminásobném šampionovi naprostou důvěru.
Oscar Piastri ve své třetí sezoně již vede šampionát Formule 1. Na cestě za titulem mu pomáhá Mark Webber, který vkládá do mladého talentu vše, co jemu samotnému kdysi k vysněné koruně chybělo.
Trest pro Maxe Verstappena za incident s Piastrim při Velké ceně Saúdské Arábie rozvířil vášně napříč paddockem. Zatímco část fanoušků i expertů souhlasí s penalizací, Red Bull má jasno – podle Helmuta Marka byl trest přehnaný a nespravedlivý. „Kam měl jako uhnout?“ rozčiluje se poradce rakouské stáje.
Mezinárodní automobilová federace FIA vydala oficiální stanovisko k incidentu, který se týkal Maxe Verstappena během uplynulé Velké ceny Saúdské Arábie.
Od chvíle, kdy Lewis Hamilton oznámil přestup k Ferrari, se mu v letošní sezoně formule 1 nedaří. Sedminásobný mistr světa zatím marně hledá formu – jediným světlejším momentem bylo vítězství ve sprintu v Číně. Jinak se čtyřicetiletý Brit trápí: páté místo v Bahrajnu a sedmé v Saúdské Arábii mu na klidu nepřidaly.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.