Jak proběhla příprava na kvalifikaci na závod v Německu? Těsný souboj Mercedesů, které se opět snaží stíhat Red Bull a Ferrari.
Před závodem v Německu FIA představila pár změn pravidel. Například uvolnění omezení rádiové komunikace či odložení Halo konceptu uzavření kokpitu apod. Avšak jezdci i týmy se nyní soustředí především na akci na trati a přípravu na kvalifikaci a závod.
Na piloty čeká letní, slunečné počasí, teplota vzduchu 24 °C, trať má 37 °C. Jenson Button musel včera do nemocnice kvůli problému s okem, do kterému se dostaly nějaké nečistoty. Lékaři se o jeho potíže postarali a Brit je prý připraven k dnešnímu tréninku a kvalifikaci.
"Jel jsem po rovince a něco se mi dostalo do oka. Už se mi to stalo v minulosti, když se vám kus uhlíkového vlákna dostane do bulvy, musíte to vytáhnout. Nebylo to přímo v bulvě, což bylo dobré, ale museli mi to z oka dostat, což udělali. Strošku to bolí, protože to je poškrábané, ale je to v pořádku," okomentoval situaci pilot McLarenu.
Když se na konci boxové uličky objeví zelené světlo značící začátek tréninku, na trať vyrážili Palmer, Gutiérrez, Vettel, Nasr, Wehrlein, Räikkönen, Magnussen, Grosjena, Harjanto, Alonso a Ericson. Následovala je další skupinka, avšak většina se po instalačním kole vrátila zpět do boxů.
Wehrlein a Palmer byli v prvních minutách nakonec jedinými jezdci na trati, zajeli první měřené časy a to 1:18,945 min v případě Němce 1:20,750 min v podání Brita. Přidává se k nim Hamilton.
Williams opět nasadil své nejnovější přední přítlačné křídlo a to u obou vozů, včera se však velmi trápili s pneumatikami.
Verstappen si připisal svůj první čas 1:17,106 min, na čele jej brzy střídal Bottas s časem 1:16,889 min. Trošku napětí proběhlo v boxové uličce. Mercedes Hamiltona nevypustil úplně nejbezpečněji, Grosjean byl ve střehu a včas téměř zastavil. Massa také zajel měřený čas s hodnotou 1:16,979 min.
Na trať se také vydali Vettel a Rosberg, kteří rozjeli slušné kolo. Nakonec Ferrari s časem 1:16,443 min a Mercedes 1:16,134 min. To však platilo, než se na trati objevil úřadující mistr světa, který se v minulém závodě dostal opět do čela tabulky jezdců. Hamilton první s časem 1:16:015 min.
Kvjat si stěžoval na problémy s brzdami, avšak zůstal na trati. Komisaři boudou prošetřovat nebezpečné vypuštění na trať v podání Mercedesu, jak jsme zmiňovali výše.
Pořadí po dvaceti minutách: Hamilton, Rosberg, Vettel, Bottas, Massa, Verstappen, Pérez, Alonso, Hülkenberg, Sainz, Kvjat, Nasr, Ericsson, Harjanto, Wehrlein, Palmer, Grosjean.
Stále čekáme na časy v podání Räikkönena, Gutiérreze, Magnussena, Buttona a Ricciarda. Grosjean si vyjel mimo trať v zatáčce č. 3, zvládl to, avšak hlásil týmu problém s převodovkou a zamířil pomalu zpět do boxů. Jeho týmový kolega se s Hassem zařadil na sedmé místo.
Hamilton zlepšil svůj čas na 1:15,795 min. Räikkönenovi se první měřený pokus příliš nepovedl, avšak brzy se zlepšuje a zařadil se za svého týmového kolegu Vettela. Jeho čas má hodnotu 1:16:465 min.
Zatím stále čekáme na časy od Buttona a Ricciarda a to již máme za sebou více než polovinu tréninku. Oba to však hodlají napravit - Button vyrazil zajet svůj první měřený čas stejně jako Ricciardo. Verstappen si zatím stěžoval na to, že se jeho baterie nenabíjí. "Wow, hodně mi klouže zadní část auta," hlásí Button. Ricciardo zajíždí čas 1:17,051 min.
Grosjeanův vůz je podle SkySports opravdu v nepořádku, mechanici budou před kvalifikací měnit převodovku, znamená penalizaci 5 míst na startu. Zlepšuje se Rosberg, čas 1:15:738 min je o šest setin lepší než Hamiltonův.
Pořadí po čtyřiceti minutách: Rosberg, Hamilton, Vettel, Verstappen, Räikkönen, Ricciardo, Bottas, Massa, Magnussen, Palmer, Gutiérrez, Pérez, Alonso, Hülkenberg, Sainz, Nasr, Kvjat, Button, Ericsson, Harjanto, Wehrlein, Grosjean.
Zlepšuje se Vettel, na trati však jen pár pilotů, mechanici připravují vozy na poslední část tréninku. Buttonovi nefungovala sluchátka a také nebyl spokojen s přítlakem. Jediným vozem na trati je Bottas, do konce zbývá 15 minut. Fin zlepšuje svůj čas, 1:16,400 min a řadí se na páté místo před svého krajana ve Ferrari.
Jak se dokáží zlepšit ostatní? Räikkönenovi se to podařilo, zajel čas 1:15,902 min, což stačí na třetí místo. Alonso dostal McLaren do první desítky. Ricciardo zkouší super-měkké pneumatiky a zajel na nich čas 1:15,837 min a posouvá se tak za Mercedesy.
Hamilton vyráží na použitých super-měkkých pneu, první čveřici dělí 0.164 s. a na trati je provoz. Rosberg zatím v garáži hovoří s inženýry. Mezi Mercedesy je to těsné a můžeme tak zřejmě čekat napínavou kvalifikaci a souboj mezi oběma piloty Stříbrných šípů.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.