Jak proběhla příprava na kvalifikaci na závod v Německu? Těsný souboj Mercedesů, které se opět snaží stíhat Red Bull a Ferrari.
Před závodem v Německu FIA představila pár změn pravidel. Například uvolnění omezení rádiové komunikace či odložení Halo konceptu uzavření kokpitu apod. Avšak jezdci i týmy se nyní soustředí především na akci na trati a přípravu na kvalifikaci a závod.
Na piloty čeká letní, slunečné počasí, teplota vzduchu 24 °C, trať má 37 °C. Jenson Button musel včera do nemocnice kvůli problému s okem, do kterému se dostaly nějaké nečistoty. Lékaři se o jeho potíže postarali a Brit je prý připraven k dnešnímu tréninku a kvalifikaci.
"Jel jsem po rovince a něco se mi dostalo do oka. Už se mi to stalo v minulosti, když se vám kus uhlíkového vlákna dostane do bulvy, musíte to vytáhnout. Nebylo to přímo v bulvě, což bylo dobré, ale museli mi to z oka dostat, což udělali. Strošku to bolí, protože to je poškrábané, ale je to v pořádku," okomentoval situaci pilot McLarenu.
Když se na konci boxové uličky objeví zelené světlo značící začátek tréninku, na trať vyrážili Palmer, Gutiérrez, Vettel, Nasr, Wehrlein, Räikkönen, Magnussen, Grosjena, Harjanto, Alonso a Ericson. Následovala je další skupinka, avšak většina se po instalačním kole vrátila zpět do boxů.
Wehrlein a Palmer byli v prvních minutách nakonec jedinými jezdci na trati, zajeli první měřené časy a to 1:18,945 min v případě Němce 1:20,750 min v podání Brita. Přidává se k nim Hamilton.
Williams opět nasadil své nejnovější přední přítlačné křídlo a to u obou vozů, včera se však velmi trápili s pneumatikami.
Verstappen si připisal svůj první čas 1:17,106 min, na čele jej brzy střídal Bottas s časem 1:16,889 min. Trošku napětí proběhlo v boxové uličce. Mercedes Hamiltona nevypustil úplně nejbezpečněji, Grosjean byl ve střehu a včas téměř zastavil. Massa také zajel měřený čas s hodnotou 1:16,979 min.
Na trať se také vydali Vettel a Rosberg, kteří rozjeli slušné kolo. Nakonec Ferrari s časem 1:16,443 min a Mercedes 1:16,134 min. To však platilo, než se na trati objevil úřadující mistr světa, který se v minulém závodě dostal opět do čela tabulky jezdců. Hamilton první s časem 1:16:015 min.
Kvjat si stěžoval na problémy s brzdami, avšak zůstal na trati. Komisaři boudou prošetřovat nebezpečné vypuštění na trať v podání Mercedesu, jak jsme zmiňovali výše.
Pořadí po dvaceti minutách: Hamilton, Rosberg, Vettel, Bottas, Massa, Verstappen, Pérez, Alonso, Hülkenberg, Sainz, Kvjat, Nasr, Ericsson, Harjanto, Wehrlein, Palmer, Grosjean.
Stále čekáme na časy v podání Räikkönena, Gutiérreze, Magnussena, Buttona a Ricciarda. Grosjean si vyjel mimo trať v zatáčce č. 3, zvládl to, avšak hlásil týmu problém s převodovkou a zamířil pomalu zpět do boxů. Jeho týmový kolega se s Hassem zařadil na sedmé místo.
Hamilton zlepšil svůj čas na 1:15,795 min. Räikkönenovi se první měřený pokus příliš nepovedl, avšak brzy se zlepšuje a zařadil se za svého týmového kolegu Vettela. Jeho čas má hodnotu 1:16:465 min.
Zatím stále čekáme na časy od Buttona a Ricciarda a to již máme za sebou více než polovinu tréninku. Oba to však hodlají napravit - Button vyrazil zajet svůj první měřený čas stejně jako Ricciardo. Verstappen si zatím stěžoval na to, že se jeho baterie nenabíjí. "Wow, hodně mi klouže zadní část auta," hlásí Button. Ricciardo zajíždí čas 1:17,051 min.
Grosjeanův vůz je podle SkySports opravdu v nepořádku, mechanici budou před kvalifikací měnit převodovku, znamená penalizaci 5 míst na startu. Zlepšuje se Rosberg, čas 1:15:738 min je o šest setin lepší než Hamiltonův.
Pořadí po čtyřiceti minutách: Rosberg, Hamilton, Vettel, Verstappen, Räikkönen, Ricciardo, Bottas, Massa, Magnussen, Palmer, Gutiérrez, Pérez, Alonso, Hülkenberg, Sainz, Nasr, Kvjat, Button, Ericsson, Harjanto, Wehrlein, Grosjean.
Zlepšuje se Vettel, na trati však jen pár pilotů, mechanici připravují vozy na poslední část tréninku. Buttonovi nefungovala sluchátka a také nebyl spokojen s přítlakem. Jediným vozem na trati je Bottas, do konce zbývá 15 minut. Fin zlepšuje svůj čas, 1:16,400 min a řadí se na páté místo před svého krajana ve Ferrari.
Jak se dokáží zlepšit ostatní? Räikkönenovi se to podařilo, zajel čas 1:15,902 min, což stačí na třetí místo. Alonso dostal McLaren do první desítky. Ricciardo zkouší super-měkké pneumatiky a zajel na nich čas 1:15,837 min a posouvá se tak za Mercedesy.
Hamilton vyráží na použitých super-měkkých pneu, první čveřici dělí 0.164 s. a na trati je provoz. Rosberg zatím v garáži hovoří s inženýry. Mezi Mercedesy je to těsné a můžeme tak zřejmě čekat napínavou kvalifikaci a souboj mezi oběma piloty Stříbrných šípů.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.