Jak proběhla příprava na kvalifikaci na závod v Německu? Těsný souboj Mercedesů, které se opět snaží stíhat Red Bull a Ferrari.
Před závodem v Německu FIA představila pár změn pravidel. Například uvolnění omezení rádiové komunikace či odložení Halo konceptu uzavření kokpitu apod. Avšak jezdci i týmy se nyní soustředí především na akci na trati a přípravu na kvalifikaci a závod.
Na piloty čeká letní, slunečné počasí, teplota vzduchu 24 °C, trať má 37 °C. Jenson Button musel včera do nemocnice kvůli problému s okem, do kterému se dostaly nějaké nečistoty. Lékaři se o jeho potíže postarali a Brit je prý připraven k dnešnímu tréninku a kvalifikaci.
"Jel jsem po rovince a něco se mi dostalo do oka. Už se mi to stalo v minulosti, když se vám kus uhlíkového vlákna dostane do bulvy, musíte to vytáhnout. Nebylo to přímo v bulvě, což bylo dobré, ale museli mi to z oka dostat, což udělali. Strošku to bolí, protože to je poškrábané, ale je to v pořádku," okomentoval situaci pilot McLarenu.
Když se na konci boxové uličky objeví zelené světlo značící začátek tréninku, na trať vyrážili Palmer, Gutiérrez, Vettel, Nasr, Wehrlein, Räikkönen, Magnussen, Grosjena, Harjanto, Alonso a Ericson. Následovala je další skupinka, avšak většina se po instalačním kole vrátila zpět do boxů.
Wehrlein a Palmer byli v prvních minutách nakonec jedinými jezdci na trati, zajeli první měřené časy a to 1:18,945 min v případě Němce 1:20,750 min v podání Brita. Přidává se k nim Hamilton.
Williams opět nasadil své nejnovější přední přítlačné křídlo a to u obou vozů, včera se však velmi trápili s pneumatikami.
Verstappen si připisal svůj první čas 1:17,106 min, na čele jej brzy střídal Bottas s časem 1:16,889 min. Trošku napětí proběhlo v boxové uličce. Mercedes Hamiltona nevypustil úplně nejbezpečněji, Grosjean byl ve střehu a včas téměř zastavil. Massa také zajel měřený čas s hodnotou 1:16,979 min.
Na trať se také vydali Vettel a Rosberg, kteří rozjeli slušné kolo. Nakonec Ferrari s časem 1:16,443 min a Mercedes 1:16,134 min. To však platilo, než se na trati objevil úřadující mistr světa, který se v minulém závodě dostal opět do čela tabulky jezdců. Hamilton první s časem 1:16:015 min.
Kvjat si stěžoval na problémy s brzdami, avšak zůstal na trati. Komisaři boudou prošetřovat nebezpečné vypuštění na trať v podání Mercedesu, jak jsme zmiňovali výše.
Pořadí po dvaceti minutách: Hamilton, Rosberg, Vettel, Bottas, Massa, Verstappen, Pérez, Alonso, Hülkenberg, Sainz, Kvjat, Nasr, Ericsson, Harjanto, Wehrlein, Palmer, Grosjean.
Stále čekáme na časy v podání Räikkönena, Gutiérreze, Magnussena, Buttona a Ricciarda. Grosjean si vyjel mimo trať v zatáčce č. 3, zvládl to, avšak hlásil týmu problém s převodovkou a zamířil pomalu zpět do boxů. Jeho týmový kolega se s Hassem zařadil na sedmé místo.
Hamilton zlepšil svůj čas na 1:15,795 min. Räikkönenovi se první měřený pokus příliš nepovedl, avšak brzy se zlepšuje a zařadil se za svého týmového kolegu Vettela. Jeho čas má hodnotu 1:16:465 min.
Zatím stále čekáme na časy od Buttona a Ricciarda a to již máme za sebou více než polovinu tréninku. Oba to však hodlají napravit - Button vyrazil zajet svůj první měřený čas stejně jako Ricciardo. Verstappen si zatím stěžoval na to, že se jeho baterie nenabíjí. "Wow, hodně mi klouže zadní část auta," hlásí Button. Ricciardo zajíždí čas 1:17,051 min.
Grosjeanův vůz je podle SkySports opravdu v nepořádku, mechanici budou před kvalifikací měnit převodovku, znamená penalizaci 5 míst na startu. Zlepšuje se Rosberg, čas 1:15:738 min je o šest setin lepší než Hamiltonův.
Pořadí po čtyřiceti minutách: Rosberg, Hamilton, Vettel, Verstappen, Räikkönen, Ricciardo, Bottas, Massa, Magnussen, Palmer, Gutiérrez, Pérez, Alonso, Hülkenberg, Sainz, Nasr, Kvjat, Button, Ericsson, Harjanto, Wehrlein, Grosjean.
Zlepšuje se Vettel, na trati však jen pár pilotů, mechanici připravují vozy na poslední část tréninku. Buttonovi nefungovala sluchátka a také nebyl spokojen s přítlakem. Jediným vozem na trati je Bottas, do konce zbývá 15 minut. Fin zlepšuje svůj čas, 1:16,400 min a řadí se na páté místo před svého krajana ve Ferrari.
Jak se dokáží zlepšit ostatní? Räikkönenovi se to podařilo, zajel čas 1:15,902 min, což stačí na třetí místo. Alonso dostal McLaren do první desítky. Ricciardo zkouší super-měkké pneumatiky a zajel na nich čas 1:15,837 min a posouvá se tak za Mercedesy.
Hamilton vyráží na použitých super-měkkých pneu, první čveřici dělí 0.164 s. a na trati je provoz. Rosberg zatím v garáži hovoří s inženýry. Mezi Mercedesy je to těsné a můžeme tak zřejmě čekat napínavou kvalifikaci a souboj mezi oběma piloty Stříbrných šípů.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.