HOCKENHEIM - 1. TRÉNINK; Nico Rosberg předčil v úvodním tréninku svého týmového kolegu Lewise Hamiltona a předvedl nejrychlejší kolo ze všech. S více než sekundovým odstupem za piloty Mercedesu skončil Sebastian Vettel následovaný jezdci Red Bullu a McLarenu.
Za volant se v prvním tréninku posadili rezervní jezdci Haasu a Renault: Leclerc s Oconem, odpočívali Gutiérrez a Palmer, který zkritizoval včerejší výrok Vettela o většinové podpoře Halo ze strany pilotů: "Nevím, kde vzal těch 95 %. Nikdy jsme o tom řádně nehlasovali. Můžu vám říct, že ve skutečnosti je 95 % proti a mohl bych jmenovat hned polovinu roštu těch, kteří jsou proti."
V 10 hod našeho času vyrazila na trať smečka pilotů, jako první zajel po 5 min měřené kolo Alonso, jenž dnes završil 35. rok svého života - 1:18,817 min. O pár minut později se připojil Verstappen - 1:19,409 min. Rozdíl byl ale v použitých pneumatikách: zatímco Španěl to zkoušel na super-měkké směsi, mladý pilot Red Bullu měl nasazenu tu měkkou, která je o více než vteřinu pomalejší. Stěžuje si však na nastavení světlé výšky svého vozu.
Piloty dnes čeká schůzka, kdy budou diskutovat pravidla o žlutých vlajkách. Alonso k tomu před tréninkem řekl: "Sebastian [Vettel] předjel v roce 2012 v Brazílii Jeana-Erica Vergneho za všech při blikání všech těch žlutých světel a stal se mistrem světa."
Po čtvrthodině se přidali další piloti, na první příčku se dostal Hamilton na měkké směsi s časem 1:17,947 min, za 3 min později ho vystřídal Räikkönen na super-měkkých (1:17,863) a Ricciardo na měkkých pneumatikách (1:17,698).
Po půlhodině se do čela propracoval Rosberg (1:17,030) na měkkých pneumatikách, který minulý týden v Maďarsku přišel o své vedení v šampionátu. Mezitím Kimiho čas překonali ještě Hamilton (1:17,550) a Vettel (1:17,409).
Desátý Bottas dostal smyk ve vlásence, ale bez úhony pokračoval dále a Verstappen si stěžuje na pneumatiky: "Fakt nemám žádné zadní gumy, po jednom kole už odcházejí." Mercedes má viditelně nejlepší výjezdy s vlásenky, jeho piloti jdou do toho naplno, zatímco u Red Bullu přidávají plyn jemněji.
Asfalt je na Hockenheimu podstatně drsnější než v Maďarsku, což by mohlo vést v neděli k zajímavým strategiím. Po 40 min se piloti vracejí do boxů, aby Pirelli odevzdali svou úvodní sadu pneumatik.
Před pátečními jízdami se u Renaultu rozhodli nasadit své 4. spalovací motory. Vyměnili je také zákazníci Mercedesu - Williams, Force Indie a Manor pouze Wehrleinovi - u všech se jedná teprve o třetí kusy. Stříbrné šípy plánují u Hamiltona podstoupit penalizaci v Belgii. Zřejmě tam vymění celou pohonnou jednotku, a tak odstartuje z konce startovního roštu.
Po 50 min zkouší Rosberg super-měkkou směs a svůj čas vylepšuje o 1,5 sekundy na 1:15,517 min (na rovince 336,7 km/h), což už je o více než sekundu rychlejší než před 2 roky v kvalifikaci (1:16,540). Hamilton na stejné směsi po výměně předního zavěšení kontroval o 0,326 vteřiny pomalejším kolem (1:15,517 a 336,3 km/h na rovince).
Alonso se po hodině odhodlává k dalšímu ostrému pokusu na super-měkkých pneumatikách a je z toho pátý nejrychlejší čas - 1:17,183. Ricciardo se řadí těsně před něj (1:17,089), třetí je Vettel (1:16,767). McLarenu sice chybí výkon motoru, je silou je efektivní aerodynamika a dobrá výkonnost při brzdění. Button je zatím sedmý (1:17,665), hlásí však potíže: "Do zatáčky č. 6 to brzdilo opravdu divně, hodně to táhlo auto dozadu. Velmi divné."
Verstappen (1:16,927) překonává svého týmového kolegu Ricciarda, který se snaží jezdit méně agresivně, přesto je dvakrát po sobě příliš široký v poslední zatáčce. Inženýr ho vybízí, aby ji projížděl pomaleji, Australan s tím ale vůbec nesouhlasí.
Co se asi honí hlavou třetímu Vettelovi, který opustil Red Bull, aby pokračoval ve sběru titulů s Ferrari, které na Mercedes ztrácí 1,15 sekundy? Zdroje v padoku nám potvrzují, že smrt manželky Jamese Allisona nebyla jediným důvodem k jeho odchodu z Maranella. Situace se vyostřila kvůli nekonkurenceschopnosti letošního vozu. Šéfové Sergio Marchionne a Maurizio Arrivabene nebyli spokojeni s jeho reakcemi na určité situace, které vznikly v posledních týdnech. Spolupracovníci Allisona tvrdí, že by technický ředitel byl schopný potíže vyřešit, pokud by ho nechali pracovat o samotě. Ferrari však docházela trpělivost.
Čtvrté místo obsadil Räikkönen (1:16,852) a potvrzuje, že Hockenheimring Ferrari svědčí více než Red Bullu, který je o další 2 desetiny zpět. Za nimi jsou McLareny, což je menším překvapením, protože jim tento okruh neměl sedět tolik, co Maďarsko.
Williamsy a Force Indie však nejezdily na super-měkkých pneumatikách - indická stáj dokonce celý první trénink absolvovala jen na té nejpomalejší středně-tvrdé směsi. Proto se dá logicky očekávat, že odpoledne a zítra budou více vpředu.
Maximální rychlosti: 1. Wehrlein 337,5 km/h; 2. Rosberg 336,7 km/h; 3. Hamilton 336,3 km/h; 4. Räikkönen 336,1 km/h; 5. Ocon 335,8 km/h; 6. Vettel 335,4 km/h; 7. Grosjean 335,1 km/h; 8. Bottas 334,6 km/h.
Přehled všech časů: PDF.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.