HOCKENHEIM - 1. TRÉNINK; Nico Rosberg předčil v úvodním tréninku svého týmového kolegu Lewise Hamiltona a předvedl nejrychlejší kolo ze všech. S více než sekundovým odstupem za piloty Mercedesu skončil Sebastian Vettel následovaný jezdci Red Bullu a McLarenu.
Za volant se v prvním tréninku posadili rezervní jezdci Haasu a Renault: Leclerc s Oconem, odpočívali Gutiérrez a Palmer, který zkritizoval včerejší výrok Vettela o většinové podpoře Halo ze strany pilotů: "Nevím, kde vzal těch 95 %. Nikdy jsme o tom řádně nehlasovali. Můžu vám říct, že ve skutečnosti je 95 % proti a mohl bych jmenovat hned polovinu roštu těch, kteří jsou proti."
V 10 hod našeho času vyrazila na trať smečka pilotů, jako první zajel po 5 min měřené kolo Alonso, jenž dnes završil 35. rok svého života - 1:18,817 min. O pár minut později se připojil Verstappen - 1:19,409 min. Rozdíl byl ale v použitých pneumatikách: zatímco Španěl to zkoušel na super-měkké směsi, mladý pilot Red Bullu měl nasazenu tu měkkou, která je o více než vteřinu pomalejší. Stěžuje si však na nastavení světlé výšky svého vozu.
Piloty dnes čeká schůzka, kdy budou diskutovat pravidla o žlutých vlajkách. Alonso k tomu před tréninkem řekl: "Sebastian [Vettel] předjel v roce 2012 v Brazílii Jeana-Erica Vergneho za všech při blikání všech těch žlutých světel a stal se mistrem světa."
Po čtvrthodině se přidali další piloti, na první příčku se dostal Hamilton na měkké směsi s časem 1:17,947 min, za 3 min později ho vystřídal Räikkönen na super-měkkých (1:17,863) a Ricciardo na měkkých pneumatikách (1:17,698).
Po půlhodině se do čela propracoval Rosberg (1:17,030) na měkkých pneumatikách, který minulý týden v Maďarsku přišel o své vedení v šampionátu. Mezitím Kimiho čas překonali ještě Hamilton (1:17,550) a Vettel (1:17,409).
Desátý Bottas dostal smyk ve vlásence, ale bez úhony pokračoval dále a Verstappen si stěžuje na pneumatiky: "Fakt nemám žádné zadní gumy, po jednom kole už odcházejí." Mercedes má viditelně nejlepší výjezdy s vlásenky, jeho piloti jdou do toho naplno, zatímco u Red Bullu přidávají plyn jemněji.
Asfalt je na Hockenheimu podstatně drsnější než v Maďarsku, což by mohlo vést v neděli k zajímavým strategiím. Po 40 min se piloti vracejí do boxů, aby Pirelli odevzdali svou úvodní sadu pneumatik.
Před pátečními jízdami se u Renaultu rozhodli nasadit své 4. spalovací motory. Vyměnili je také zákazníci Mercedesu - Williams, Force Indie a Manor pouze Wehrleinovi - u všech se jedná teprve o třetí kusy. Stříbrné šípy plánují u Hamiltona podstoupit penalizaci v Belgii. Zřejmě tam vymění celou pohonnou jednotku, a tak odstartuje z konce startovního roštu.
Po 50 min zkouší Rosberg super-měkkou směs a svůj čas vylepšuje o 1,5 sekundy na 1:15,517 min (na rovince 336,7 km/h), což už je o více než sekundu rychlejší než před 2 roky v kvalifikaci (1:16,540). Hamilton na stejné směsi po výměně předního zavěšení kontroval o 0,326 vteřiny pomalejším kolem (1:15,517 a 336,3 km/h na rovince).
Alonso se po hodině odhodlává k dalšímu ostrému pokusu na super-měkkých pneumatikách a je z toho pátý nejrychlejší čas - 1:17,183. Ricciardo se řadí těsně před něj (1:17,089), třetí je Vettel (1:16,767). McLarenu sice chybí výkon motoru, je silou je efektivní aerodynamika a dobrá výkonnost při brzdění. Button je zatím sedmý (1:17,665), hlásí však potíže: "Do zatáčky č. 6 to brzdilo opravdu divně, hodně to táhlo auto dozadu. Velmi divné."
Verstappen (1:16,927) překonává svého týmového kolegu Ricciarda, který se snaží jezdit méně agresivně, přesto je dvakrát po sobě příliš široký v poslední zatáčce. Inženýr ho vybízí, aby ji projížděl pomaleji, Australan s tím ale vůbec nesouhlasí.
Co se asi honí hlavou třetímu Vettelovi, který opustil Red Bull, aby pokračoval ve sběru titulů s Ferrari, které na Mercedes ztrácí 1,15 sekundy? Zdroje v padoku nám potvrzují, že smrt manželky Jamese Allisona nebyla jediným důvodem k jeho odchodu z Maranella. Situace se vyostřila kvůli nekonkurenceschopnosti letošního vozu. Šéfové Sergio Marchionne a Maurizio Arrivabene nebyli spokojeni s jeho reakcemi na určité situace, které vznikly v posledních týdnech. Spolupracovníci Allisona tvrdí, že by technický ředitel byl schopný potíže vyřešit, pokud by ho nechali pracovat o samotě. Ferrari však docházela trpělivost.
Čtvrté místo obsadil Räikkönen (1:16,852) a potvrzuje, že Hockenheimring Ferrari svědčí více než Red Bullu, který je o další 2 desetiny zpět. Za nimi jsou McLareny, což je menším překvapením, protože jim tento okruh neměl sedět tolik, co Maďarsko.
Williamsy a Force Indie však nejezdily na super-měkkých pneumatikách - indická stáj dokonce celý první trénink absolvovala jen na té nejpomalejší středně-tvrdé směsi. Proto se dá logicky očekávat, že odpoledne a zítra budou více vpředu.
Maximální rychlosti: 1. Wehrlein 337,5 km/h; 2. Rosberg 336,7 km/h; 3. Hamilton 336,3 km/h; 4. Räikkönen 336,1 km/h; 5. Ocon 335,8 km/h; 6. Vettel 335,4 km/h; 7. Grosjean 335,1 km/h; 8. Bottas 334,6 km/h.
Přehled všech časů: PDF.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.