HOCKENHEIM - 1. TRÉNINK; Nico Rosberg předčil v úvodním tréninku svého týmového kolegu Lewise Hamiltona a předvedl nejrychlejší kolo ze všech. S více než sekundovým odstupem za piloty Mercedesu skončil Sebastian Vettel následovaný jezdci Red Bullu a McLarenu.
Za volant se v prvním tréninku posadili rezervní jezdci Haasu a Renault: Leclerc s Oconem, odpočívali Gutiérrez a Palmer, který zkritizoval včerejší výrok Vettela o většinové podpoře Halo ze strany pilotů: "Nevím, kde vzal těch 95 %. Nikdy jsme o tom řádně nehlasovali. Můžu vám říct, že ve skutečnosti je 95 % proti a mohl bych jmenovat hned polovinu roštu těch, kteří jsou proti."
V 10 hod našeho času vyrazila na trať smečka pilotů, jako první zajel po 5 min měřené kolo Alonso, jenž dnes završil 35. rok svého života - 1:18,817 min. O pár minut později se připojil Verstappen - 1:19,409 min. Rozdíl byl ale v použitých pneumatikách: zatímco Španěl to zkoušel na super-měkké směsi, mladý pilot Red Bullu měl nasazenu tu měkkou, která je o více než vteřinu pomalejší. Stěžuje si však na nastavení světlé výšky svého vozu.
Piloty dnes čeká schůzka, kdy budou diskutovat pravidla o žlutých vlajkách. Alonso k tomu před tréninkem řekl: "Sebastian [Vettel] předjel v roce 2012 v Brazílii Jeana-Erica Vergneho za všech při blikání všech těch žlutých světel a stal se mistrem světa."
Po čtvrthodině se přidali další piloti, na první příčku se dostal Hamilton na měkké směsi s časem 1:17,947 min, za 3 min později ho vystřídal Räikkönen na super-měkkých (1:17,863) a Ricciardo na měkkých pneumatikách (1:17,698).
Po půlhodině se do čela propracoval Rosberg (1:17,030) na měkkých pneumatikách, který minulý týden v Maďarsku přišel o své vedení v šampionátu. Mezitím Kimiho čas překonali ještě Hamilton (1:17,550) a Vettel (1:17,409).
Desátý Bottas dostal smyk ve vlásence, ale bez úhony pokračoval dále a Verstappen si stěžuje na pneumatiky: "Fakt nemám žádné zadní gumy, po jednom kole už odcházejí." Mercedes má viditelně nejlepší výjezdy s vlásenky, jeho piloti jdou do toho naplno, zatímco u Red Bullu přidávají plyn jemněji.
Asfalt je na Hockenheimu podstatně drsnější než v Maďarsku, což by mohlo vést v neděli k zajímavým strategiím. Po 40 min se piloti vracejí do boxů, aby Pirelli odevzdali svou úvodní sadu pneumatik.
Před pátečními jízdami se u Renaultu rozhodli nasadit své 4. spalovací motory. Vyměnili je také zákazníci Mercedesu - Williams, Force Indie a Manor pouze Wehrleinovi - u všech se jedná teprve o třetí kusy. Stříbrné šípy plánují u Hamiltona podstoupit penalizaci v Belgii. Zřejmě tam vymění celou pohonnou jednotku, a tak odstartuje z konce startovního roštu.
Po 50 min zkouší Rosberg super-měkkou směs a svůj čas vylepšuje o 1,5 sekundy na 1:15,517 min (na rovince 336,7 km/h), což už je o více než sekundu rychlejší než před 2 roky v kvalifikaci (1:16,540). Hamilton na stejné směsi po výměně předního zavěšení kontroval o 0,326 vteřiny pomalejším kolem (1:15,517 a 336,3 km/h na rovince).
Alonso se po hodině odhodlává k dalšímu ostrému pokusu na super-měkkých pneumatikách a je z toho pátý nejrychlejší čas - 1:17,183. Ricciardo se řadí těsně před něj (1:17,089), třetí je Vettel (1:16,767). McLarenu sice chybí výkon motoru, je silou je efektivní aerodynamika a dobrá výkonnost při brzdění. Button je zatím sedmý (1:17,665), hlásí však potíže: "Do zatáčky č. 6 to brzdilo opravdu divně, hodně to táhlo auto dozadu. Velmi divné."
Verstappen (1:16,927) překonává svého týmového kolegu Ricciarda, který se snaží jezdit méně agresivně, přesto je dvakrát po sobě příliš široký v poslední zatáčce. Inženýr ho vybízí, aby ji projížděl pomaleji, Australan s tím ale vůbec nesouhlasí.
Co se asi honí hlavou třetímu Vettelovi, který opustil Red Bull, aby pokračoval ve sběru titulů s Ferrari, které na Mercedes ztrácí 1,15 sekundy? Zdroje v padoku nám potvrzují, že smrt manželky Jamese Allisona nebyla jediným důvodem k jeho odchodu z Maranella. Situace se vyostřila kvůli nekonkurenceschopnosti letošního vozu. Šéfové Sergio Marchionne a Maurizio Arrivabene nebyli spokojeni s jeho reakcemi na určité situace, které vznikly v posledních týdnech. Spolupracovníci Allisona tvrdí, že by technický ředitel byl schopný potíže vyřešit, pokud by ho nechali pracovat o samotě. Ferrari však docházela trpělivost.
Čtvrté místo obsadil Räikkönen (1:16,852) a potvrzuje, že Hockenheimring Ferrari svědčí více než Red Bullu, který je o další 2 desetiny zpět. Za nimi jsou McLareny, což je menším překvapením, protože jim tento okruh neměl sedět tolik, co Maďarsko.
Williamsy a Force Indie však nejezdily na super-měkkých pneumatikách - indická stáj dokonce celý první trénink absolvovala jen na té nejpomalejší středně-tvrdé směsi. Proto se dá logicky očekávat, že odpoledne a zítra budou více vpředu.
Maximální rychlosti: 1. Wehrlein 337,5 km/h; 2. Rosberg 336,7 km/h; 3. Hamilton 336,3 km/h; 4. Räikkönen 336,1 km/h; 5. Ocon 335,8 km/h; 6. Vettel 335,4 km/h; 7. Grosjean 335,1 km/h; 8. Bottas 334,6 km/h.
Přehled všech časů: PDF.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.