HOCKENHEIM - 1. TRÉNINK; Nico Rosberg předčil v úvodním tréninku svého týmového kolegu Lewise Hamiltona a předvedl nejrychlejší kolo ze všech. S více než sekundovým odstupem za piloty Mercedesu skončil Sebastian Vettel následovaný jezdci Red Bullu a McLarenu.
Za volant se v prvním tréninku posadili rezervní jezdci Haasu a Renault: Leclerc s Oconem, odpočívali Gutiérrez a Palmer, který zkritizoval včerejší výrok Vettela o většinové podpoře Halo ze strany pilotů: "Nevím, kde vzal těch 95 %. Nikdy jsme o tom řádně nehlasovali. Můžu vám říct, že ve skutečnosti je 95 % proti a mohl bych jmenovat hned polovinu roštu těch, kteří jsou proti."
V 10 hod našeho času vyrazila na trať smečka pilotů, jako první zajel po 5 min měřené kolo Alonso, jenž dnes završil 35. rok svého života - 1:18,817 min. O pár minut později se připojil Verstappen - 1:19,409 min. Rozdíl byl ale v použitých pneumatikách: zatímco Španěl to zkoušel na super-měkké směsi, mladý pilot Red Bullu měl nasazenu tu měkkou, která je o více než vteřinu pomalejší. Stěžuje si však na nastavení světlé výšky svého vozu.
Piloty dnes čeká schůzka, kdy budou diskutovat pravidla o žlutých vlajkách. Alonso k tomu před tréninkem řekl: "Sebastian [Vettel] předjel v roce 2012 v Brazílii Jeana-Erica Vergneho za všech při blikání všech těch žlutých světel a stal se mistrem světa."
Po čtvrthodině se přidali další piloti, na první příčku se dostal Hamilton na měkké směsi s časem 1:17,947 min, za 3 min později ho vystřídal Räikkönen na super-měkkých (1:17,863) a Ricciardo na měkkých pneumatikách (1:17,698).
Po půlhodině se do čela propracoval Rosberg (1:17,030) na měkkých pneumatikách, který minulý týden v Maďarsku přišel o své vedení v šampionátu. Mezitím Kimiho čas překonali ještě Hamilton (1:17,550) a Vettel (1:17,409).
Desátý Bottas dostal smyk ve vlásence, ale bez úhony pokračoval dále a Verstappen si stěžuje na pneumatiky: "Fakt nemám žádné zadní gumy, po jednom kole už odcházejí." Mercedes má viditelně nejlepší výjezdy s vlásenky, jeho piloti jdou do toho naplno, zatímco u Red Bullu přidávají plyn jemněji.
Asfalt je na Hockenheimu podstatně drsnější než v Maďarsku, což by mohlo vést v neděli k zajímavým strategiím. Po 40 min se piloti vracejí do boxů, aby Pirelli odevzdali svou úvodní sadu pneumatik.
Před pátečními jízdami se u Renaultu rozhodli nasadit své 4. spalovací motory. Vyměnili je také zákazníci Mercedesu - Williams, Force Indie a Manor pouze Wehrleinovi - u všech se jedná teprve o třetí kusy. Stříbrné šípy plánují u Hamiltona podstoupit penalizaci v Belgii. Zřejmě tam vymění celou pohonnou jednotku, a tak odstartuje z konce startovního roštu.
Po 50 min zkouší Rosberg super-měkkou směs a svůj čas vylepšuje o 1,5 sekundy na 1:15,517 min (na rovince 336,7 km/h), což už je o více než sekundu rychlejší než před 2 roky v kvalifikaci (1:16,540). Hamilton na stejné směsi po výměně předního zavěšení kontroval o 0,326 vteřiny pomalejším kolem (1:15,517 a 336,3 km/h na rovince).
Alonso se po hodině odhodlává k dalšímu ostrému pokusu na super-měkkých pneumatikách a je z toho pátý nejrychlejší čas - 1:17,183. Ricciardo se řadí těsně před něj (1:17,089), třetí je Vettel (1:16,767). McLarenu sice chybí výkon motoru, je silou je efektivní aerodynamika a dobrá výkonnost při brzdění. Button je zatím sedmý (1:17,665), hlásí však potíže: "Do zatáčky č. 6 to brzdilo opravdu divně, hodně to táhlo auto dozadu. Velmi divné."
Verstappen (1:16,927) překonává svého týmového kolegu Ricciarda, který se snaží jezdit méně agresivně, přesto je dvakrát po sobě příliš široký v poslední zatáčce. Inženýr ho vybízí, aby ji projížděl pomaleji, Australan s tím ale vůbec nesouhlasí.
Co se asi honí hlavou třetímu Vettelovi, který opustil Red Bull, aby pokračoval ve sběru titulů s Ferrari, které na Mercedes ztrácí 1,15 sekundy? Zdroje v padoku nám potvrzují, že smrt manželky Jamese Allisona nebyla jediným důvodem k jeho odchodu z Maranella. Situace se vyostřila kvůli nekonkurenceschopnosti letošního vozu. Šéfové Sergio Marchionne a Maurizio Arrivabene nebyli spokojeni s jeho reakcemi na určité situace, které vznikly v posledních týdnech. Spolupracovníci Allisona tvrdí, že by technický ředitel byl schopný potíže vyřešit, pokud by ho nechali pracovat o samotě. Ferrari však docházela trpělivost.
Čtvrté místo obsadil Räikkönen (1:16,852) a potvrzuje, že Hockenheimring Ferrari svědčí více než Red Bullu, který je o další 2 desetiny zpět. Za nimi jsou McLareny, což je menším překvapením, protože jim tento okruh neměl sedět tolik, co Maďarsko.
Williamsy a Force Indie však nejezdily na super-měkkých pneumatikách - indická stáj dokonce celý první trénink absolvovala jen na té nejpomalejší středně-tvrdé směsi. Proto se dá logicky očekávat, že odpoledne a zítra budou více vpředu.
Maximální rychlosti: 1. Wehrlein 337,5 km/h; 2. Rosberg 336,7 km/h; 3. Hamilton 336,3 km/h; 4. Räikkönen 336,1 km/h; 5. Ocon 335,8 km/h; 6. Vettel 335,4 km/h; 7. Grosjean 335,1 km/h; 8. Bottas 334,6 km/h.
Přehled všech časů: PDF.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.