Předseda Asociace jezdců velkých cen (GPDA) Alex Wurz doufá, že Formule 1 nebude svého včerejšího rozhodnutí o odkladu zavedení ochrany kokpitu hořce litovat. Podle něj dala přednost penězům před bezpečností.
"Můj osobní názor je takový, že výsledek [jednání] Strategické skupiny, pokud ho schválí Světová rada motorsportu FIA, představuje více než jen hlasování proti Halo či oddálení doby, kdy bude představena dodatečná ochrana hlavy," začíná Wurz.
"Toto rozhodnutí přivádí F1 v mnoha oblastech do neznámého území. Počkejme si na důvody tohoto rozhodnutí, ale nyní může být vnímáno téměř jako: 'Nejdříve byznys, pak bezpečnost,'" pokračuje šéf GPDA, jemuž se nelíbí upřednostňování komerčních hledisek před možností chránit lidské životy.
"Halo není esteticky krásné, ale vědecké experimenty provedené odborníky dokázaly, že může zachránit životy pilotů. Při nedávné prezentaci bezpečnostních expertů FIA jsem pochopil, že představený systém je připravený k použití. Také jsem pochopil, že auta už jsou konstruována pro koncept Halo," pokračuje Wurz.
"Navíc by mohlo a bylo průběžně vylepšováno a tato vylepšení by brala v úvahu estetiku - včetně využití lepších či pokročilejších technologií a materiálů pro ještě efektivnější koncept. Věřím, že Halo by bylo bezpečným začátkem.
Takže když všechny tyto faktory vezmeme v úvahu, pak je pro F1 spíše překvapivé, když bezpečnostní prvky jezdců nejsou zpochybňovány, že pro sezónu 2017 nepřijímá koncept Halo. Stejně jako my všichni samozřejmě hluboce doufám, že dnešní rozhodnutí nebudeme jednoho dne hořce litovat," dodává Wurz.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.