Předseda Asociace jezdců velkých cen (GPDA) Alex Wurz doufá, že Formule 1 nebude svého včerejšího rozhodnutí o odkladu zavedení ochrany kokpitu hořce litovat. Podle něj dala přednost penězům před bezpečností.
"Můj osobní názor je takový, že výsledek [jednání] Strategické skupiny, pokud ho schválí Světová rada motorsportu FIA, představuje více než jen hlasování proti Halo či oddálení doby, kdy bude představena dodatečná ochrana hlavy," začíná Wurz.
"Toto rozhodnutí přivádí F1 v mnoha oblastech do neznámého území. Počkejme si na důvody tohoto rozhodnutí, ale nyní může být vnímáno téměř jako: 'Nejdříve byznys, pak bezpečnost,'" pokračuje šéf GPDA, jemuž se nelíbí upřednostňování komerčních hledisek před možností chránit lidské životy.
"Halo není esteticky krásné, ale vědecké experimenty provedené odborníky dokázaly, že může zachránit životy pilotů. Při nedávné prezentaci bezpečnostních expertů FIA jsem pochopil, že představený systém je připravený k použití. Také jsem pochopil, že auta už jsou konstruována pro koncept Halo," pokračuje Wurz.
"Navíc by mohlo a bylo průběžně vylepšováno a tato vylepšení by brala v úvahu estetiku - včetně využití lepších či pokročilejších technologií a materiálů pro ještě efektivnější koncept. Věřím, že Halo by bylo bezpečným začátkem.
Takže když všechny tyto faktory vezmeme v úvahu, pak je pro F1 spíše překvapivé, když bezpečnostní prvky jezdců nejsou zpochybňovány, že pro sezónu 2017 nepřijímá koncept Halo. Stejně jako my všichni samozřejmě hluboce doufám, že dnešní rozhodnutí nebudeme jednoho dne hořce litovat," dodává Wurz.
Oscar Piastri v Barceloně potvrzuje svou formu a navýšil vedení v šampionátu, zatímco Max Verstappen po penalizaci ztrácí body a klesá pořadím po incidentu s Russellem.
Lando Norris přiznal, že během posledního kola kvalifikace na Velkou cenu Španělska udělal chyby, které ho stály pole position. Díky tomu mohl jeho týmový kolega Oscar Piastri získat první místo na startovním roštu.
Lewis Hamilton zkritizoval zpřísnění testů ohebnosti křídel, které podle něj stálo týmy spoustu peněz bez skutečného efektu.
Max Verstappen se zastal Yukiho Tsunody a zdůraznil, že potíže nejsou vinou jezdce, ale náročného vozu. „Yuki rozhodně není žádné ořezávátko,“ uvedl a dodal: „Myslím, že to víc vypovídá o tom, jak těžké je auto, než o Yukim samotném.“
Nečekaná komplikace pro Aston Martin. Lance Stroll byl nucen odstoupit ze španělské Grand Prix kvůli bolestem pravé ruky a zápěstí. Tým tak přichází o jednoho ze svých jezdců.
Yuki Tsunoda se po kvalifikaci na Velkou cenu Španělska ocitl na poslední, 20. pozici, což je o 17 míst za jeho týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Japonský jezdec zůstal zaskočený a nepochopil, proč jeho monopost nedokázal držet krok s konkurencí.
Oscar Piastri v kvalifikaci na Velkou cenu Španělska s kolem 1:11.546 porazil svého týmového kolegu Landa Norrise a získal pole position. McLareny dominovaly za horkých podmínek, Verstappen skončil třetí, přičemž Piastri takticky znemožnil Norrisovi využít vzduchový stín a potvrdil svou skvělou formu.
Nico Rosberg během tréninku v Barceloně vyzdvihl Verstappenovu výjimečnou schopnost zvládat dynamiku zatáček a kontrolovat auto tam, kde ostatní stále bojují s přilnavostí. Podle něj právě tato plynulost a rychlá adaptace na chování vozu dává Verstappenovi zásadní náskok před soupeři.
Lewis Hamilton odhalil, že páteční nezdar ve volném tréninku na Velkou cenu Španělska způsobil technický problém jeho monopostu SF-25, kvůli němuž přišel o přítlak. I přes frustraci z výkonu věří, že se Ferrari podaří vůz včas opravit a zbytek víkendu zvládne lépe.
Nico Rosberg podpořil kritická slova Lewise Hamiltona na adresu Ferrari SF-25 a potvrdil, že vůz je skutečně obtížně ovladatelný. Podle bývalého mistra světa tento problém výrazně limituje výkonnost týmu a je nezbytné jej co nejdříve vyřešit.
Oscar Piastri ovládl závěrečný trénink na Velkou cenu Španělska s náskokem půl sekundy na týmového kolegu Landa Norrise. McLaren potvrdil formu a mladý Australan ukázal, že míří vysoko.
Oscar Piastri ovládl druhý páteční trénink na Velkou cenu Španělska a potvrdil silnou formu McLarenu. Na nejměkčí sadě pneumatik zajel nejrychlejší čas dne 1:12,760 a udržel za sebou George Russella i Maxe Verstappena.