Strategická skupina dnes na důležitém hlasování neschválila zavedení ochrany kokpitu od příští sezóny.
Po několika měsících vývoje a testování Mezinárodní automobilová federace (FIA) cítila, že je ochrana kokpitu Halo připravená k nasazení již příští rok. Na Hungaroringu pilotům představila působivou prezentaci, která mnohé z nich včetně Lewise Hamiltona přesvědčila o tom, že půjde o dobrý krok.
Strategická skupina, která se skládá ze šesti špičkových týmů, Jeana Todta a Bernieho Ecclestonea, však dnes hlasovala proti. Obzvlášť skeptický byl proti zavedení Red Bull, který preferuje spíše svou ochranu Aeroscreen. FIA v prohlášení po schůzce nicméně uvádí, že Halo zůstává velmi dobrou volbou pro budoucnost.
"Bylo rozhodnuto, že kvůli relativně brzkému začátku F1 sezóny 2017 by bylo rozumné využít zbývající část roku a začátek toho příštího k dalšímu vyhodnocení plného potenciálu všech možností před konečným potvrzením," uvádí FIA.
"To bude zahrnovat vícero testů systému Halo na trati během tréninků ve zbytku sezóny a v první části sezóny 2017. Zatímco je Halo v současnosti upřednostňovanou možností, protože zatím poskytuje to nejobsáhlejší řešení, tak se Strategická skupina shodla na tom, že další rok vývoje by mohl vést k ještě kompletnějšímu řešení," stojí v prohlášení FIA. Z toho vyplývá, že svou šanci ještě dostane i Red Bull s Aeroscreenem.
Předseda Asociace jezdců Velkých cen (GPDA) Alex Wurz z toho ale nadšený vůbec není: "Zvítězil byznys, bezpečnost byla odsunuta na druhé místo." Sebastian Vettel dnes na tiskové konferenci uvedl, že 95 % pilotů bylo pro zavedení ochrany kokpitu od příští sezóny. Jolyon Palmer na ní uvedl trochu jinou statistiku: "Myslím, že tam je určité rozdělení - starší piloti ji upřednostňují a ti mladší jsou proti."
Strategická skupina dnes také odsouhlasila pevné starty za mokra (od příští sezóny), uvolnění radiokomunikace i limitů dráhy již od víkendové Velké ceny Německa: "Na žádost týmů a držitele komerčních práv FIA souhlasila s přijetím liberálnějšího přístupu k interpretaci článku 27.1. S výjimkou doby mezi počátkem zahajovacího kola a startem závodu nebudou žádná omezení týkající se zpráv, které týmy vyšlou svým pilotem rádiem či prostřednictvím ukazatelů na boxové zídce."
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.