Strategická skupina dnes na důležitém hlasování neschválila zavedení ochrany kokpitu od příští sezóny.
Po několika měsících vývoje a testování Mezinárodní automobilová federace (FIA) cítila, že je ochrana kokpitu Halo připravená k nasazení již příští rok. Na Hungaroringu pilotům představila působivou prezentaci, která mnohé z nich včetně Lewise Hamiltona přesvědčila o tom, že půjde o dobrý krok.
Strategická skupina, která se skládá ze šesti špičkových týmů, Jeana Todta a Bernieho Ecclestonea, však dnes hlasovala proti. Obzvlášť skeptický byl proti zavedení Red Bull, který preferuje spíše svou ochranu Aeroscreen. FIA v prohlášení po schůzce nicméně uvádí, že Halo zůstává velmi dobrou volbou pro budoucnost.
"Bylo rozhodnuto, že kvůli relativně brzkému začátku F1 sezóny 2017 by bylo rozumné využít zbývající část roku a začátek toho příštího k dalšímu vyhodnocení plného potenciálu všech možností před konečným potvrzením," uvádí FIA.
"To bude zahrnovat vícero testů systému Halo na trati během tréninků ve zbytku sezóny a v první části sezóny 2017. Zatímco je Halo v současnosti upřednostňovanou možností, protože zatím poskytuje to nejobsáhlejší řešení, tak se Strategická skupina shodla na tom, že další rok vývoje by mohl vést k ještě kompletnějšímu řešení," stojí v prohlášení FIA. Z toho vyplývá, že svou šanci ještě dostane i Red Bull s Aeroscreenem.
Předseda Asociace jezdců Velkých cen (GPDA) Alex Wurz z toho ale nadšený vůbec není: "Zvítězil byznys, bezpečnost byla odsunuta na druhé místo." Sebastian Vettel dnes na tiskové konferenci uvedl, že 95 % pilotů bylo pro zavedení ochrany kokpitu od příští sezóny. Jolyon Palmer na ní uvedl trochu jinou statistiku: "Myslím, že tam je určité rozdělení - starší piloti ji upřednostňují a ti mladší jsou proti."
Strategická skupina dnes také odsouhlasila pevné starty za mokra (od příští sezóny), uvolnění radiokomunikace i limitů dráhy již od víkendové Velké ceny Německa: "Na žádost týmů a držitele komerčních práv FIA souhlasila s přijetím liberálnějšího přístupu k interpretaci článku 27.1. S výjimkou doby mezi počátkem zahajovacího kola a startem závodu nebudou žádná omezení týkající se zpráv, které týmy vyšlou svým pilotem rádiem či prostřednictvím ukazatelů na boxové zídce."
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.