Strategická skupina dnes na důležitém hlasování neschválila zavedení ochrany kokpitu od příští sezóny.
Po několika měsících vývoje a testování Mezinárodní automobilová federace (FIA) cítila, že je ochrana kokpitu Halo připravená k nasazení již příští rok. Na Hungaroringu pilotům představila působivou prezentaci, která mnohé z nich včetně Lewise Hamiltona přesvědčila o tom, že půjde o dobrý krok.
Strategická skupina, která se skládá ze šesti špičkových týmů, Jeana Todta a Bernieho Ecclestonea, však dnes hlasovala proti. Obzvlášť skeptický byl proti zavedení Red Bull, který preferuje spíše svou ochranu Aeroscreen. FIA v prohlášení po schůzce nicméně uvádí, že Halo zůstává velmi dobrou volbou pro budoucnost.
"Bylo rozhodnuto, že kvůli relativně brzkému začátku F1 sezóny 2017 by bylo rozumné využít zbývající část roku a začátek toho příštího k dalšímu vyhodnocení plného potenciálu všech možností před konečným potvrzením," uvádí FIA.
"To bude zahrnovat vícero testů systému Halo na trati během tréninků ve zbytku sezóny a v první části sezóny 2017. Zatímco je Halo v současnosti upřednostňovanou možností, protože zatím poskytuje to nejobsáhlejší řešení, tak se Strategická skupina shodla na tom, že další rok vývoje by mohl vést k ještě kompletnějšímu řešení," stojí v prohlášení FIA. Z toho vyplývá, že svou šanci ještě dostane i Red Bull s Aeroscreenem.
Předseda Asociace jezdců Velkých cen (GPDA) Alex Wurz z toho ale nadšený vůbec není: "Zvítězil byznys, bezpečnost byla odsunuta na druhé místo." Sebastian Vettel dnes na tiskové konferenci uvedl, že 95 % pilotů bylo pro zavedení ochrany kokpitu od příští sezóny. Jolyon Palmer na ní uvedl trochu jinou statistiku: "Myslím, že tam je určité rozdělení - starší piloti ji upřednostňují a ti mladší jsou proti."
Strategická skupina dnes také odsouhlasila pevné starty za mokra (od příští sezóny), uvolnění radiokomunikace i limitů dráhy již od víkendové Velké ceny Německa: "Na žádost týmů a držitele komerčních práv FIA souhlasila s přijetím liberálnějšího přístupu k interpretaci článku 27.1. S výjimkou doby mezi počátkem zahajovacího kola a startem závodu nebudou žádná omezení týkající se zpráv, které týmy vyšlou svým pilotem rádiem či prostřednictvím ukazatelů na boxové zídce."
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.