McLaren je po Maďarsku přesvědčený o tom, že má momentálně stejně dobré šasi jako Ferrari, se kterým by si to mohl rozdat o třetí příčku v šampionátu - nebýt velkého výkonnostního deficitu motoru Hondy.
"Věříme, že naše šasi patří k nejlepší trojici - řekněme, že bojuje s Ferrari o třetí příčku," uvádí závodní ředitel Eric Boullier. Před nimi je Mercedes a Red Bull, které bez dalšího zvýšení výkonu motoru nedoženou.
Ve které oblasti podle něj McLaren zaostává za Red Bullem? "Je těžké učinit srovnání, protože nemůžete porovnávat vysokou, nízkou a střední rychlost. Naše šasi je aerodynamicky efektivní. Ale když máte vyšší výkon, tak můžete také navyšovat přítlak. Jenže vyšší přítlak představuje větší odpor, což si nemůžeme dovolit, protože nemáme dostatek koní," vysvětluje pro motorpsort.com Boullier, proč využívají pouze "čistou" aerodynamiku.
"Když Honda nasadí vylepšení, pak i my můžeme nasadit aerodynamické vylepšení. To pak s sebou přinese více přítlaku a odporu a funguje to. Ale dnes musíme být aerodynamicky velmi efektivní, abychom se sami netrestali příliš nízkou maximální rychlostí," pokračuje závodní ředitel McLarenu, který hned po Velké ceně Německa odlétá do Japonska jednat s Hondou o dalším vývoji a vylepšování pohonné jednotky.
Japonský partner také dosahuje drobných pokroků a vzájemný vztah je dobrý: "Museli jsme se učit, jak pracovat společně, a poznat kulturní rozdíly a potíže. Byli jsme nahoře a dole, ale dnes je vztah mezi McLarenem a Hondou velmi dobrý a Honda teď dosahuje pokroku - a my jsme čím dál tím blíže."
"Každý měsíc se setkávám s Jusuke Hasegawou buď v Japonsku, nebo v centrále McLarenu. A máme naplánováno mnoho schůzek, což vyžaduje hodně cestování. Fyzicky se scházíme jednou za měsíc, každý měsíc," říká Boullier.
I před letošní pokroky ale zůstává před sezónou 2017 raději opatrný: "Nikdy bych teď nestanovoval cíle, pokud nebudeme mít vývoj pohonné jednotky pod kontrolou - a k tomu ani nedojde, má ho na starosti Honda. Příští rok můžeme oproti tomu letošnímu dosáhnout velkých zisků.
Pokud budeme na úrovni Mercedesu, půjde o sekundy, ne o desetiny - o sekundy! Proto nic nemůžeme říkat. Když budeme mít příští rok stejný výkon jako Mercedes, pak vím, že budeme moci bojovat o vítězství a o pódia - a možná i o šampionát!"
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.