McLaren je po Maďarsku přesvědčený o tom, že má momentálně stejně dobré šasi jako Ferrari, se kterým by si to mohl rozdat o třetí příčku v šampionátu - nebýt velkého výkonnostního deficitu motoru Hondy.
"Věříme, že naše šasi patří k nejlepší trojici - řekněme, že bojuje s Ferrari o třetí příčku," uvádí závodní ředitel Eric Boullier. Před nimi je Mercedes a Red Bull, které bez dalšího zvýšení výkonu motoru nedoženou.
Ve které oblasti podle něj McLaren zaostává za Red Bullem? "Je těžké učinit srovnání, protože nemůžete porovnávat vysokou, nízkou a střední rychlost. Naše šasi je aerodynamicky efektivní. Ale když máte vyšší výkon, tak můžete také navyšovat přítlak. Jenže vyšší přítlak představuje větší odpor, což si nemůžeme dovolit, protože nemáme dostatek koní," vysvětluje pro motorpsort.com Boullier, proč využívají pouze "čistou" aerodynamiku.
"Když Honda nasadí vylepšení, pak i my můžeme nasadit aerodynamické vylepšení. To pak s sebou přinese více přítlaku a odporu a funguje to. Ale dnes musíme být aerodynamicky velmi efektivní, abychom se sami netrestali příliš nízkou maximální rychlostí," pokračuje závodní ředitel McLarenu, který hned po Velké ceně Německa odlétá do Japonska jednat s Hondou o dalším vývoji a vylepšování pohonné jednotky.
Japonský partner také dosahuje drobných pokroků a vzájemný vztah je dobrý: "Museli jsme se učit, jak pracovat společně, a poznat kulturní rozdíly a potíže. Byli jsme nahoře a dole, ale dnes je vztah mezi McLarenem a Hondou velmi dobrý a Honda teď dosahuje pokroku - a my jsme čím dál tím blíže."
"Každý měsíc se setkávám s Jusuke Hasegawou buď v Japonsku, nebo v centrále McLarenu. A máme naplánováno mnoho schůzek, což vyžaduje hodně cestování. Fyzicky se scházíme jednou za měsíc, každý měsíc," říká Boullier.
I před letošní pokroky ale zůstává před sezónou 2017 raději opatrný: "Nikdy bych teď nestanovoval cíle, pokud nebudeme mít vývoj pohonné jednotky pod kontrolou - a k tomu ani nedojde, má ho na starosti Honda. Příští rok můžeme oproti tomu letošnímu dosáhnout velkých zisků.
Pokud budeme na úrovni Mercedesu, půjde o sekundy, ne o desetiny - o sekundy! Proto nic nemůžeme říkat. Když budeme mít příští rok stejný výkon jako Mercedes, pak vím, že budeme moci bojovat o vítězství a o pódia - a možná i o šampionát!"
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.