McLaren je po Maďarsku přesvědčený o tom, že má momentálně stejně dobré šasi jako Ferrari, se kterým by si to mohl rozdat o třetí příčku v šampionátu - nebýt velkého výkonnostního deficitu motoru Hondy.
"Věříme, že naše šasi patří k nejlepší trojici - řekněme, že bojuje s Ferrari o třetí příčku," uvádí závodní ředitel Eric Boullier. Před nimi je Mercedes a Red Bull, které bez dalšího zvýšení výkonu motoru nedoženou.
Ve které oblasti podle něj McLaren zaostává za Red Bullem? "Je těžké učinit srovnání, protože nemůžete porovnávat vysokou, nízkou a střední rychlost. Naše šasi je aerodynamicky efektivní. Ale když máte vyšší výkon, tak můžete také navyšovat přítlak. Jenže vyšší přítlak představuje větší odpor, což si nemůžeme dovolit, protože nemáme dostatek koní," vysvětluje pro motorpsort.com Boullier, proč využívají pouze "čistou" aerodynamiku.
"Když Honda nasadí vylepšení, pak i my můžeme nasadit aerodynamické vylepšení. To pak s sebou přinese více přítlaku a odporu a funguje to. Ale dnes musíme být aerodynamicky velmi efektivní, abychom se sami netrestali příliš nízkou maximální rychlostí," pokračuje závodní ředitel McLarenu, který hned po Velké ceně Německa odlétá do Japonska jednat s Hondou o dalším vývoji a vylepšování pohonné jednotky.
Japonský partner také dosahuje drobných pokroků a vzájemný vztah je dobrý: "Museli jsme se učit, jak pracovat společně, a poznat kulturní rozdíly a potíže. Byli jsme nahoře a dole, ale dnes je vztah mezi McLarenem a Hondou velmi dobrý a Honda teď dosahuje pokroku - a my jsme čím dál tím blíže."
"Každý měsíc se setkávám s Jusuke Hasegawou buď v Japonsku, nebo v centrále McLarenu. A máme naplánováno mnoho schůzek, což vyžaduje hodně cestování. Fyzicky se scházíme jednou za měsíc, každý měsíc," říká Boullier.
I před letošní pokroky ale zůstává před sezónou 2017 raději opatrný: "Nikdy bych teď nestanovoval cíle, pokud nebudeme mít vývoj pohonné jednotky pod kontrolou - a k tomu ani nedojde, má ho na starosti Honda. Příští rok můžeme oproti tomu letošnímu dosáhnout velkých zisků.
Pokud budeme na úrovni Mercedesu, půjde o sekundy, ne o desetiny - o sekundy! Proto nic nemůžeme říkat. Když budeme mít příští rok stejný výkon jako Mercedes, pak vím, že budeme moci bojovat o vítězství a o pódia - a možná i o šampionát!"
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.