Ferrari se po týdnech spekulací oficiálně rozchází se svým technickým ředitelem Jamesem Allisonem.
Ferrari dnes oficiálně potvrdilo to, co jsme naznačili již před několika týdny - technický ředitel James Allison s okamžitou platností opouští Maranello. Zlom v jeho životě přišel po náhlém úmrtí manželky, po němž zatoužil se vrátit do Británie, přestože měl platnou smlouvu až do konce roku 2017.
Pro italský tým to je v době, kdy se pozornost přesouvá na vývoj vozu pro příští sezónu, ztráta britského odborníka na aerodynamiku velkou ránou. Po návratu domů a uplynutí nějaké doby se do F1 James zřejmě vrátí (spekuluje se o McLarenu a Renaultu, z něhož přišel).
Obě strany se dohodly na ukončení spolupráce. Šéf týmu Maurizio Arrivabene uvádí: "Tým by rád Jamesovi poděkoval za jeho odhodlanost a oběti během času, který jsme trávili společně, a popřál mu úspěch a klid v jeho dalším úsilí."
Odcházející technický ředitel Allison se loučí slovy: "Během let, která jsem strávil u Ferrari, při dvou různých fázích, kdy jsem zastával odlišné role, jsem mohl poznat a ocenit hodnoty týmu a lidí, žen i mužů, kteří jsou jeho součást. Chtěl bych jim všem poděkovat za skvělou profesionální a lidskou zkušenost, kterou jsme sdíleli. Všem přeji šťastnou budoucnost se spoustou úspěch."
Novým technickým ředitelem Scuderie se stává Mattia Binotto, jenž doposud vedl vývoj pohonných jednotek. James Key, o němž se spekulovalo jako o možném nástupci a který je v paddocku vysoce ceněný, v Maďarsku uvedl, že zůstává u Toro Rosso, kde je zatím spokojený.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.