Ferrari se po týdnech spekulací oficiálně rozchází se svým technickým ředitelem Jamesem Allisonem.
Ferrari dnes oficiálně potvrdilo to, co jsme naznačili již před několika týdny - technický ředitel James Allison s okamžitou platností opouští Maranello. Zlom v jeho životě přišel po náhlém úmrtí manželky, po němž zatoužil se vrátit do Británie, přestože měl platnou smlouvu až do konce roku 2017.
Pro italský tým to je v době, kdy se pozornost přesouvá na vývoj vozu pro příští sezónu, ztráta britského odborníka na aerodynamiku velkou ránou. Po návratu domů a uplynutí nějaké doby se do F1 James zřejmě vrátí (spekuluje se o McLarenu a Renaultu, z něhož přišel).
Obě strany se dohodly na ukončení spolupráce. Šéf týmu Maurizio Arrivabene uvádí: "Tým by rád Jamesovi poděkoval za jeho odhodlanost a oběti během času, který jsme trávili společně, a popřál mu úspěch a klid v jeho dalším úsilí."
Odcházející technický ředitel Allison se loučí slovy: "Během let, která jsem strávil u Ferrari, při dvou různých fázích, kdy jsem zastával odlišné role, jsem mohl poznat a ocenit hodnoty týmu a lidí, žen i mužů, kteří jsou jeho součást. Chtěl bych jim všem poděkovat za skvělou profesionální a lidskou zkušenost, kterou jsme sdíleli. Všem přeji šťastnou budoucnost se spoustou úspěch."
Novým technickým ředitelem Scuderie se stává Mattia Binotto, jenž doposud vedl vývoj pohonných jednotek. James Key, o němž se spekulovalo jako o možném nástupci a který je v paddocku vysoce ceněný, v Maďarsku uvedl, že zůstává u Toro Rosso, kde je zatím spokojený.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.