Italský výrobce pneumatik doplnil poslední díly tajenky týkající se zvolených směsí pro všechny velké ceny sezóny 2016 - včetně těch posledních dvou, které nám dosud scházely.
V Brazílii, kde se bude závodit od 10. do 13 listopadu, Pirelli přiveze to nejtvrdší ze své nabídky: měkké (značeny žlutou barvou), středně-tvrdé (bílé) a tvrdé pneumatiky (oranžové).
Pro závod si piloti budou muset odložit středně-tvrdou a tvrdou směs, bude však stačit, když během něj použijí pouze jednu z nich. Pro třetí část kvalifikace si naopak musí vyhradit měkkou směs. Ti, kteří do Q3 nepostoupí, ji pak může použít v závodě, zbylých 10 pilotů ji vrátí Pirelli.
V Abú Zabí se pro změnu dočkáme toho nejměkčího: ultra-měkkých (fialové zbarvení), super-měkkých (červené) a měkkých pneumatik (žluté). Pro tamější velkou cenu si piloti musí nechat po jedné super-měkké a měkké sadě (opět stačí použít jen jednu z nich), pro třetí část kvalifikace jednu ultra-měkkou sadu.
Pirelli musí své alokace u zámořských závodů oznámit minimálně 14 týdnů předem, v případě těch evropských stačí 8 týdnů předem. Ultra-měkkých a tvrdých pneumatik se letos dočkáme v 5 podnicích, v 16 závodech super-měkké a středně-tvrdé pneumatik a měkké se objeví ve všech 21 velkých cenách.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.