Italský výrobce pneumatik doplnil poslední díly tajenky týkající se zvolených směsí pro všechny velké ceny sezóny 2016 - včetně těch posledních dvou, které nám dosud scházely.
V Brazílii, kde se bude závodit od 10. do 13 listopadu, Pirelli přiveze to nejtvrdší ze své nabídky: měkké (značeny žlutou barvou), středně-tvrdé (bílé) a tvrdé pneumatiky (oranžové).
Pro závod si piloti budou muset odložit středně-tvrdou a tvrdou směs, bude však stačit, když během něj použijí pouze jednu z nich. Pro třetí část kvalifikace si naopak musí vyhradit měkkou směs. Ti, kteří do Q3 nepostoupí, ji pak může použít v závodě, zbylých 10 pilotů ji vrátí Pirelli.
V Abú Zabí se pro změnu dočkáme toho nejměkčího: ultra-měkkých (fialové zbarvení), super-měkkých (červené) a měkkých pneumatik (žluté). Pro tamější velkou cenu si piloti musí nechat po jedné super-měkké a měkké sadě (opět stačí použít jen jednu z nich), pro třetí část kvalifikace jednu ultra-měkkou sadu.
Pirelli musí své alokace u zámořských závodů oznámit minimálně 14 týdnů předem, v případě těch evropských stačí 8 týdnů předem. Ultra-měkkých a tvrdých pneumatik se letos dočkáme v 5 podnicích, v 16 závodech super-měkké a středně-tvrdé pneumatik a měkké se objeví ve všech 21 velkých cenách.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.