Renault podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera ztrácí Renault na Mercedes 35 kilowattů (47 koní). Francouzi podle něj ale mají plán na to, jak svého soupeře dostihnout.
I přes velké zlepšení v této sezóně je ztráta Renault na lídra šampionátu podle Hornera dost výrazná. Proto budou muset ve Viry hodně zabrat, aby ji dokázali co nejdříve zlikvidovat.
"Myslím, že u všech těchto věcí záleží na tom, aby spolu harmonicky fungovali. Mají motor a šasi, které harmonicky fungují extrémně dobře," poukazuje Horner na dominující Mercedes.
"Renault dosáhl určitých velkých pokroků a víme, že toho má ve vývoji více. Myslím si, že toho přijde rozhodně více. Opět jde o to, jak to harmonicky funguje s šasi," pokračuje šéf Red Bullu, který se v šampionátu dotáhl na druhé Ferrari na rozdíl jediného bodu.
"Víme, že jsme o 35 kilowatů pozadu. To je to, co nám říkají kluci z Renaultu. A my známe jejich plány na stažení tohoto náskoku," tvrdí Horner, ačkoliv jejich francouzský partner uvedl, že v této sezóně již zřejmě žádná větší vylepšení nenasadí, byť jim zbývá 21 žetonů.
Horner ale věří, že v závěru sezóny by mohli dosáhnout zisků už jen díky dalším optimalizacím současné pohonné jednotky: "Máme nějaké palivo a určité ladění a ovladatelnost, díky kterým se dá rozhodně výkonnost zvýšit. Proto věříme, že dojde k dalším pokrokům ve výkonnosti prostřednictvím úpravy toho, co ve skutečnosti máme."
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.