Renault podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera ztrácí Renault na Mercedes 35 kilowattů (47 koní). Francouzi podle něj ale mají plán na to, jak svého soupeře dostihnout.
I přes velké zlepšení v této sezóně je ztráta Renault na lídra šampionátu podle Hornera dost výrazná. Proto budou muset ve Viry hodně zabrat, aby ji dokázali co nejdříve zlikvidovat.
"Myslím, že u všech těchto věcí záleží na tom, aby spolu harmonicky fungovali. Mají motor a šasi, které harmonicky fungují extrémně dobře," poukazuje Horner na dominující Mercedes.
"Renault dosáhl určitých velkých pokroků a víme, že toho má ve vývoji více. Myslím si, že toho přijde rozhodně více. Opět jde o to, jak to harmonicky funguje s šasi," pokračuje šéf Red Bullu, který se v šampionátu dotáhl na druhé Ferrari na rozdíl jediného bodu.
"Víme, že jsme o 35 kilowatů pozadu. To je to, co nám říkají kluci z Renaultu. A my známe jejich plány na stažení tohoto náskoku," tvrdí Horner, ačkoliv jejich francouzský partner uvedl, že v této sezóně již zřejmě žádná větší vylepšení nenasadí, byť jim zbývá 21 žetonů.
Horner ale věří, že v závěru sezóny by mohli dosáhnout zisků už jen díky dalším optimalizacím současné pohonné jednotky: "Máme nějaké palivo a určité ladění a ovladatelnost, díky kterým se dá rozhodně výkonnost zvýšit. Proto věříme, že dojde k dalším pokrokům ve výkonnosti prostřednictvím úpravy toho, co ve skutečnosti máme."
Red Bull dal jasně najevo svou důvěru v Liama Lawsona, když mu poskytl příležitost v jeho první kompletní sezóně ve Formuli 1. Mladý Novozélanďan, který již při svých dosavadních startech prokázal talent a odhodlání, má před sebou velkou šanci potvrdit očekávání a ukázat, že je cennou investicí pro budoucnost týmu. Fanoušci věří, že Lawson dokáže naplno využít svou příležitost a stát se stabilním členem startovního pole.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.
Alain Prost, čtyřnásobný mistr světa Formule 1, čelí nenávistným zprávám na sociálních sítích kvůli své rivalitě s Ayrtonem Sennou, která ho pronásleduje i po více než 30 letech. Tato minulost se stala nevyhnutelnou součástí jeho života. Prezident FIA Mohamed Ben Sulayem vyjádřil podporu Prostovi a pokračuje v boji proti urážkám v online prostředí.
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.