Red Bull stáhl náskok Ferrari na rozdíl jediného bodu a v Německu chce svého velkého rivala předstihnout. Věří, že druhou polovinu bude mít silnější a získá druhé místo v šampionátu konstruktérů.
V Maďarsku získal rakouský tým o pět bodů více než Scuderia, za poslední tři závody tedy její náskok stáhl o 36 bodů. Nyní ho od druhé příčky v šampionátu dělí již jen jeden bod, proto si před víkendovým závodem v Německu přirozeně klade za cíl udělat další krok.
"Myslím, žen naším cílem je jít do letní přestávky před Ferrari. Na Hockenheimu to bude těžké, protože zřejmě nepůjde o naši nejsilnější trať. Ale těšíme se na ni," uvádí šéf Red Bullu Christian Horner.
Po loňské bídné sezóně v Milton Keynes nečekali, že na tom budou letos tak dobře, po velkém zlepšení Renaultu i svého šasi v první polovině sezóně si ale dělají zálusk na lepší postavení.
Jak Horner pohlíží na šanci skončit jako nejlepší tým za Mercedesem: "Je to ohromné. Před sezónou jsme si mysleli, že budeme šťastni, když skončíme mezi nejlepšími pěti. Takže boj s Ferrari a být za nimi o bod v polovině sezóny poté, co jsme vyhráli závod, je fajn."
"Šlo o naše šesté podium v této sezóně. A to, že naše obě auta skončila ve svých soubojích před Ferrari, je skvělým výkonem. Pro nás šlo o perfektní první polovinu roku a vždy věříme, že v té druhé budeme ještě silnější než v té první," dodává Horner.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.