Po dnešku máme nového průběžného lídra jezdecké tabulky - doposud vedoucího Nica Rosberga vystřídal Lewis Hamilton. A to i přesto, že ještě před šesti závody byl rozdíl mezi těmito dvěma piloty relativně propastných 43 bodů.
Nico Rosberg po závodě na Hungaroringu řekl, že se nehodlá zabývat tím, že přišel o průběžné vedení mezi jezdci na úkor svého týmového kolegy, Lewise Hamiltona, a to i přesto, že ještě před šesti závody Brit na Němce ztráce 43 bodů. Sezonu přitom Rosberg začal přímo snově - z prvních čtyřech závodů přivezl čtyři vítězství. Pak přišlo DNF pro oba dva piloty Mercedesu po vzájemné kolizi ve Španělsku.
Na GP Monaka měl tedy Rosberg stále velmi pohodlný náskok na Hamiltona. Z následujících šesti závodů (včetně Monaka) ale získal Rosberg jen jedno vítězství, to Hamilton hned pět. Dnes se v Maďarsku, mimochodem pro mnoho z nás na jednom z nejbližších závodů F1, Rosbergovi nepodařil start, v první zatáčce jej Hamilton předjel a na tom se už až do konce závodu nic nezměnilo (s výjimkou zastávek v boxech).
Stoicky klidný Rosberg ale prohlásil, že v tomto polovičním bodě sezony 'nepočítá body'. "Je to velmi těsné. Až doposud to byla velmi dobrá sezona... jak jsem vždy říkal, nepočítám body, ještě je před námi stále dlouhá cesta a možné je vše. Chci je jenom soustředit na vyhrávání závodů. Dnes to bohužel nevyšlo, když jsem to ztratil v první zatáčce," říká zklamaný Nico Rosberg.
Dle Rosberga bylo rozhodující to, že v první zatáčce bylo dost těsno a on byl semknutý mezi Hamiltonem a Ricciardem. "Závod se tam rozhodl. Můj start byl OK, ale byl o trochu pomalejší než start Lewise a také Daniela. Daniel byl pak široký a Lewis měl vnitřní stopu. Já jsem byl mezi nimi trochu semknutý, takže jsem se musel stáhnout. Byl jsem schopný získat druhé místo zpět, ale vítězství jsem tam ztratil. Teď přesouvám svoje soustředění na Hockenheim, který je mým domácím závodem. Už se těším, až tam budu moci závodit. Miluju tu trať."
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.