Jezdec týmu Haas, Esteban Gutierrez, vyzývá Lewise Hamiltona, aby respektoval všechny své protivníky poté, co na něj Brit během závodu ukázal prostředníček.
Vítěz nedělního závodu byl za vozem týmu Haas zaseknutý téměř celé kolo 52. Mexičan udělal místo vedoucímu Mercedesu nakonec na cílové rovince, jenže mezitím se náskok Hamiltona před Rosbergem smrskl z 1,7 s na 0,6 s. Lewis beztak závod vyhrál, Esteban dostal penalizaci pěti vteřin, což jej stálo jedno místo v celkovém hodnocení závodu.
"Modré vlajky jsem neignoroval. Jednoduše se ke mně blížila dvě letadla zezadu. Soustředil jsem se na svůj závod a oni byli opravdu hodně rychlí. Snažil jsem se najít nejbezpečnější místo, abych ho [Hamiltona] pustil," popisuje situaci jezdec týmu Haas.
Opakované záběry pak ukázaly, že trojnásobný mistr světa na svého soupeře na cílové rovince ukázal prostředníček. Esteban Gutiérrez si gesta během závodu nevšiml. "Musím říct, že to od něj neprokazuje žádný respekt k soupeřům. Hovořil jsem s ním v minulosti, je to mistr světa, neměl by dělat taková gesta.
Měl by mít větší respekt ke svým soupeřům. Nikdy nevíte, třeba budu v budoucnu bojovat o šampionát s ním a bude mě muset respektovat." Podle šéfa týmu, Gunthera Steinera, 'pomohlo' toto gesto komisařům při rozhodování o penalizaci, kterou Gutiérrez nakonec dostal.
"Nevím, proč byl naštvaný, Esteban ho zase tak dlouho nezdržel. Dostal za to penalizaci 5 vteřin - navíc ještě musíme zkontrolovat data - ale opravdu si myslím, že tu penalizaci dostal kvůli gestu Hamiltona a ne proto, že by ho zdržoval," říká Steiner.
A jak komentoval situaci Lewis Hamilton? "Tohle je špatná trať na předjíždění o kolo. Mimo stopu je spousta nečistot. Pokud jde o Gutiérreze - prostě ignoroval vlajky, kterými mu bylo máváno. Ztratil jsem za ním moc času a Nico mě doháněl. Nakonec jsem ho předjel na rovince, ale bylo to těsné."
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.