Jezdec týmu Haas, Esteban Gutierrez, vyzývá Lewise Hamiltona, aby respektoval všechny své protivníky poté, co na něj Brit během závodu ukázal prostředníček.
Vítěz nedělního závodu byl za vozem týmu Haas zaseknutý téměř celé kolo 52. Mexičan udělal místo vedoucímu Mercedesu nakonec na cílové rovince, jenže mezitím se náskok Hamiltona před Rosbergem smrskl z 1,7 s na 0,6 s. Lewis beztak závod vyhrál, Esteban dostal penalizaci pěti vteřin, což jej stálo jedno místo v celkovém hodnocení závodu.
"Modré vlajky jsem neignoroval. Jednoduše se ke mně blížila dvě letadla zezadu. Soustředil jsem se na svůj závod a oni byli opravdu hodně rychlí. Snažil jsem se najít nejbezpečnější místo, abych ho [Hamiltona] pustil," popisuje situaci jezdec týmu Haas.
Opakované záběry pak ukázaly, že trojnásobný mistr světa na svého soupeře na cílové rovince ukázal prostředníček. Esteban Gutiérrez si gesta během závodu nevšiml. "Musím říct, že to od něj neprokazuje žádný respekt k soupeřům. Hovořil jsem s ním v minulosti, je to mistr světa, neměl by dělat taková gesta.
Měl by mít větší respekt ke svým soupeřům. Nikdy nevíte, třeba budu v budoucnu bojovat o šampionát s ním a bude mě muset respektovat." Podle šéfa týmu, Gunthera Steinera, 'pomohlo' toto gesto komisařům při rozhodování o penalizaci, kterou Gutiérrez nakonec dostal.
"Nevím, proč byl naštvaný, Esteban ho zase tak dlouho nezdržel. Dostal za to penalizaci 5 vteřin - navíc ještě musíme zkontrolovat data - ale opravdu si myslím, že tu penalizaci dostal kvůli gestu Hamiltona a ne proto, že by ho zdržoval," říká Steiner.
A jak komentoval situaci Lewis Hamilton? "Tohle je špatná trať na předjíždění o kolo. Mimo stopu je spousta nečistot. Pokud jde o Gutiérreze - prostě ignoroval vlajky, kterými mu bylo máváno. Ztratil jsem za ním moc času a Nico mě doháněl. Nakonec jsem ho předjel na rovince, ale bylo to těsné."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.