Dnes jsme v Maďarsku sledovali velmi zvláštní kvalifikaci, jejíž start byl napřed odsunut, její průběh pak několikrát přerušen. V době, kdy se kvalifikace konečně chýlila ke svému konci, měla většina jezdců rozjetý svůj poslední rychlý pokus. V tu chvíli ale přišla žlutá vlajka, když Fernando Alonso nezvládl svůj McLaren a roztočil se. Nebýt tohoto incidentu, mohly být výsledky kvalifikace jiné.
Samozřejmě se nikdy už s určitostí nedozvíme, jestli by byl někdo schopen ohrozit letos dominantní Mercedesy. Avšak v podmínkách, které dnes v okolí Budapeště panovaly, bylo možné asi cokoliv. Zajímavostí také je, že minulý víkend se v Budapešti letěl závod Red Bull Air Race, jehož sobotní průběh musel být kvůli počasí anulován úplně a v neděli jsme viděli omezený program. Martin Šonka s Petrem Kopfsteinem by mohli vyprávět...
Ale zpět k F1, na základě toho, co jsme viděli ve třetím volném tréniku, se zdálo, že monoposty Red Bullu byly Mercedesům dnes blíže než včera. Věřil by si Daniel Ricciardo za suchých podmínek na souboj o pole position? "Myslím, že bychom se v posledním výjezdu na žlutých [gumách] mohli dostat blízko. Vypadalo to, že se Lewis také zlepšuje, ale když se podíváme na 19,9, co udělal Nico, já udělal 20,2. Myslím a také jsem byl na žlutých o 3,5 desetiny vteřiny rychlejší než bylo moje maximum."
"Myslím si tedy, že by to bylo velmi těsné, minimálně na čas, který zajel Nico, takže jsem byl v radiu docela frustrovaný. Ale co naplat, tak to je. Myslím, že jsme dnes určitě ve srovnání se včerejškem něco získali, což je velmi pěkné, protože obecně vzato zvláště v kvalifikacích se Mercedes zdál, že udržuje odstup, ne-li zvyšuje. Takže s tím, co jsme dnes udělali, jsem velmi spokojen. Dnes ráno jsem odjel několik delších jízd, ve kterých jsem se cítil lépe než včera, takže se zdá, že jsme pro zítřek více a více konkurenceschopní. Uvidíme," zakončil Australan.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.
Oscar Piastri po dramatickém závodě v Zandvoortu zůstává nohama na zemi, přestože vede šampionát o 34 bodů. Australský jezdec upozorňuje, že sezóna je ještě dlouhá a jakékoli podcenění soupeřů by ho mohlo stát body i vítězství.
Charles Leclerc v Zandvoortu nedokončil závod kvůli kolizi s Kimim Antonellim. Pro Ferrari to byla další bolestná ztráta bodů a pro Leclerca frustrující vyústění víkendu, který začal slibně.
Lando Norris zažil velkou ránu, když musel v Zandvoortu odstoupit z Velké ceny Holandska. Přesto zůstává optimistický ohledně svých šancí na zisk titulu v letošní sezóně.
Pro Lewise Hamiltona se Velká cena Nizozemska změnila v noční můru, když narazil do zdi a musel závod předčasně ukončit. Incident znamenal další ztrátu bodů pro Ferrari.
Oscar Piastri měl v Zandvoortu navrch nad Landem Norrisem, ale vítězství si musel vybojovat při dvou restartech za Safety Carem. Jeho triumf stvrdil až šokující motorový výpadek týmového kolegy. Překvapením závodu se stal Isack Hadjar
Lewis Hamilton přiznal, že závěr před letní přestávkou byl pro něj noční můrou, ale kvalifikace na Zandvoortu mu vrátila optimismus.