Dnes jsme v Maďarsku sledovali velmi zvláštní kvalifikaci, jejíž start byl napřed odsunut, její průběh pak několikrát přerušen. V době, kdy se kvalifikace konečně chýlila ke svému konci, měla většina jezdců rozjetý svůj poslední rychlý pokus. V tu chvíli ale přišla žlutá vlajka, když Fernando Alonso nezvládl svůj McLaren a roztočil se. Nebýt tohoto incidentu, mohly být výsledky kvalifikace jiné.
Samozřejmě se nikdy už s určitostí nedozvíme, jestli by byl někdo schopen ohrozit letos dominantní Mercedesy. Avšak v podmínkách, které dnes v okolí Budapeště panovaly, bylo možné asi cokoliv. Zajímavostí také je, že minulý víkend se v Budapešti letěl závod Red Bull Air Race, jehož sobotní průběh musel být kvůli počasí anulován úplně a v neděli jsme viděli omezený program. Martin Šonka s Petrem Kopfsteinem by mohli vyprávět...
Ale zpět k F1, na základě toho, co jsme viděli ve třetím volném tréniku, se zdálo, že monoposty Red Bullu byly Mercedesům dnes blíže než včera. Věřil by si Daniel Ricciardo za suchých podmínek na souboj o pole position? "Myslím, že bychom se v posledním výjezdu na žlutých [gumách] mohli dostat blízko. Vypadalo to, že se Lewis také zlepšuje, ale když se podíváme na 19,9, co udělal Nico, já udělal 20,2. Myslím a také jsem byl na žlutých o 3,5 desetiny vteřiny rychlejší než bylo moje maximum."
"Myslím si tedy, že by to bylo velmi těsné, minimálně na čas, který zajel Nico, takže jsem byl v radiu docela frustrovaný. Ale co naplat, tak to je. Myslím, že jsme dnes určitě ve srovnání se včerejškem něco získali, což je velmi pěkné, protože obecně vzato zvláště v kvalifikacích se Mercedes zdál, že udržuje odstup, ne-li zvyšuje. Takže s tím, co jsme dnes udělali, jsem velmi spokojen. Dnes ráno jsem odjel několik delších jízd, ve kterých jsem se cítil lépe než včera, takže se zdá, že jsme pro zítřek více a více konkurenceschopní. Uvidíme," zakončil Australan.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.