Renault neočekává, že by představil zásadní inovace na svém motoru pro F1 v závěru letošní sezony. Francouzi se soustředí na zlepšení v sezoně 2017.
Red Bull přitom dříve v tomto měsíci avizoval, že Renault chystá velký balík zlepšení před GP Japonska. Ale zdá se, že se plány změnily. Technický ředitel Renaultu přes motory, Remi Taffin, v pátek v Maďarsku prozradil, že pravděpodobně setrvají s velkými změnami motoru až do sezony 2017.
"Myslím, že to bude příští rok. Velký pokrok, který chceme učinit, bude v příštím roce v závodě číslo jedna. Do konce sezony budeme pracovat na specifikaci, kterou aktuálně máme. Budeme se z ní snažit dostat co nejvíc, ale řekněme, že žádné velké zlepšení, jako jsme měli například letos pro závod jedna a šest, neplánujeme," říká Taffin.
Taffin také prohlásil, že jsou spokojeni s pokrokem, který Renault během sezony 2016 učinil. "Myslím, že po složitém loňském roce, jde letos o velké zadostiučinění. Na trati můžeme pozorovat velké zlepšení. Vše, co jsme vypustili z továrny na trať, fungovalo velmi dobře."
Cyril Abiteboul, šéf projektu Renault F1, dále oznámil, že stáj zastavila vývoj nepovedeného vozu pro sezonu 2016 a již se plně soustřeďuje na vůz pro rok 2017. Abiteboul si uvědomuje, že pro zlepšení je potřeba výrazné zlepšení šasi.
Do šasi by teď měly proudit velké investice - tým tedy nemá problémy s financemi jako vloni (psali jsme zde). Tým v Enstone dostává za příklad tým ve Viry-Chatillon, který měl také vloni s motorem spoustu problému a pro letošek učinily velký krok vpřed.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.