Nová smlouva mezi Nicem Rosbergem a Mercedesem je oficiálně potvrzena - Němec zůstává do konce roku 2018 u německo-britského týmu a dle zvěstí si přijde na 45 milionů EUR.
To o čem se již delší dobu spekulovalo, bylo dnes dopoledne v Budepešti oficiálně potvrzeno. Všeobecně se má za to, že Rosberg byl více méně s týmem domluven už někdy kolem GP Rakouska a od té doby se dolaďovaly jen detaily smlouvy. Dle všeho se jedná o dvouletý kontrakt, když jezdec měl původně požadovat tříletou smlouvu a tým byl pro prodloužení jen o rok. Dva roky jsou tedy kompromisem. Teď tedy skončí smlouva s Mercedesem jak Rosbergovi tak i Hamiltonovi ve stejnou dobu, což určitě není snová situace pro šéfa týmu, Toto Wolffa.
Dle německého 'Bildu' by si Rosberg za tyto dva roky měl vydělat 45 milionů EUR (včetně bonusů a prémií). To je ve srovnání s aktuálním kontraktem, který by se měl pohybovat kolem 15 milionů EUR, výraznou změnou k lepšímu z pohledu Němce. My každopádně víme, že smlouva byla podepsána před víkendem v Budapešti. Nicméně už delší dobu se všeobecně předpokládalo, že obě strany budou chtít v úspěšné spolupráci pokračovat. Mercedes tak má pro další dva roky stejné jezdecké složení.
To může být relativně špatnou zprávou pro náhradníka Mercedesu, Pascala Wehrleina. Ten je brán jako velký talent, avšak za těchto okolností se, pokud se nestane nic neočekávaného, do továrního kokpitu stříbrných šípů neposadí minimálně další dva roky. Je však velice pravděpodobné, že Němec pojede i v roce 2017 u některého ze zákaznických týmů Mercedesu. Pro který, to ale zatím není jasné.
Co se detailů smlouvy mezi Rosbergem a Mercedesem týče, tak se obě strany, zcela dle konvencí, dohodly na mlčenlivosti. Tým však zveřejnil video z podpisu smlouvy a také fotku úvodní strany smlouvy. Z fotky je patrné, že podpis proběhl 21. července...
pic.twitter.com/67cDB6sLJB
— Nico Rosberg (@nico_rosberg) 22. července 20162 more years! #silverarrows #bestTeam pic.twitter.com/sAj6ingNQO
— Nico Rosberg (@nico_rosberg) 22. července 2016Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.