Nová smlouva mezi Nicem Rosbergem a Mercedesem je oficiálně potvrzena - Němec zůstává do konce roku 2018 u německo-britského týmu a dle zvěstí si přijde na 45 milionů EUR.
To o čem se již delší dobu spekulovalo, bylo dnes dopoledne v Budepešti oficiálně potvrzeno. Všeobecně se má za to, že Rosberg byl více méně s týmem domluven už někdy kolem GP Rakouska a od té doby se dolaďovaly jen detaily smlouvy. Dle všeho se jedná o dvouletý kontrakt, když jezdec měl původně požadovat tříletou smlouvu a tým byl pro prodloužení jen o rok. Dva roky jsou tedy kompromisem. Teď tedy skončí smlouva s Mercedesem jak Rosbergovi tak i Hamiltonovi ve stejnou dobu, což určitě není snová situace pro šéfa týmu, Toto Wolffa.
Dle německého 'Bildu' by si Rosberg za tyto dva roky měl vydělat 45 milionů EUR (včetně bonusů a prémií). To je ve srovnání s aktuálním kontraktem, který by se měl pohybovat kolem 15 milionů EUR, výraznou změnou k lepšímu z pohledu Němce. My každopádně víme, že smlouva byla podepsána před víkendem v Budapešti. Nicméně už delší dobu se všeobecně předpokládalo, že obě strany budou chtít v úspěšné spolupráci pokračovat. Mercedes tak má pro další dva roky stejné jezdecké složení.
To může být relativně špatnou zprávou pro náhradníka Mercedesu, Pascala Wehrleina. Ten je brán jako velký talent, avšak za těchto okolností se, pokud se nestane nic neočekávaného, do továrního kokpitu stříbrných šípů neposadí minimálně další dva roky. Je však velice pravděpodobné, že Němec pojede i v roce 2017 u některého ze zákaznických týmů Mercedesu. Pro který, to ale zatím není jasné.
Co se detailů smlouvy mezi Rosbergem a Mercedesem týče, tak se obě strany, zcela dle konvencí, dohodly na mlčenlivosti. Tým však zveřejnil video z podpisu smlouvy a také fotku úvodní strany smlouvy. Z fotky je patrné, že podpis proběhl 21. července...
pic.twitter.com/67cDB6sLJB
— Nico Rosberg (@nico_rosberg) 22. července 20162 more years! #silverarrows #bestTeam pic.twitter.com/sAj6ingNQO
— Nico Rosberg (@nico_rosberg) 22. července 2016Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.