Předposlední tým letošního šampionátu - Manor Racing - oznamuje příchod nového výkonného ředitele Thomase Mayera.
Mayer zkušenosti s vedením má, donedávna totiž působil jako provozní ředitel v týmu Renault Sport F1. K Manoru nastupuje ještě před letní přestávkou - 1. srpna 2016.
"Tohle je pro Manor Racing čas růstu a vývoje. Tvrdě tlačíme na to, abychom tým dostali zpět na trať - obrazně i doslova - a naše poslední výkony, za které jsme si ve Velké ceně Rakouska vysloužili bod, dokládají náš pokrok," uvádí majitel týmu Stephen Fitzpatrick.
"Thomas lidi semkne a pomůže nám se soustředit čistě na zrychlení vývoje. Přináší důležité F1 zkušenosti, navíc má silné inženýrské pozadí a sdílí naši vášeň uspět a soupeřivého ducha. Jsem potěšen tím, že souhlasil s příchodem do našeho týmu, aby směřoval naší dlouhodobou strategii," říká dále Fitzpatrick.
Samotný Mayer k tomu dodává: "Jsem nadšený tím, že se můžu přidat k Manoru - týmu, který je schopný bojovat o body a posouvat hranice. Těším se na to, že Manor Racing uděláme synonymem nekonvenčního a inovativního přístupu k dosahování výkonnosti."
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.