Fernando Alonso chce s McLarenem v příští sezóně získat titul. Cíl se nemění, i když letošní výsledky stále zaostávají za očekáváními.
"Příští rok chceme vyhrát mistrovství světa. Může to znít divně vzhledem k tomu, jak na tom jsme, cíl je nicméně takový. Rád bych byl vpředu častěji, ale nyní je situace taková, jaká je. Vnímám to jako dospívající projekt - čekáme na lepší časy," cituje Alonsa italský Autosprint.
Připouští, že minulý ročník pro něj byl kvůli slabé a nespolehlivé Hondě velmi frustrující, leccos se však při tom naučil: "Loni to bylo hodně těžké, bylo to bolestivé, protože jsme měli na dráze problémy, které by se možná dali vyřešit při testování. Letos vidíme, že se věci zlepšily."
"Možná jsme týmem, který se za posledních 12 měsíců zlepšil nejvíce. Problém je, že ostatní výrobci pracovali 36 měsíců, proto to není lehké získat vedení za polovinu té doby. Dosáhli jsme spolehlivosti, ale stále nám schází výkonnost. Ta přijde příští rok. A jsem si jistý tím, že nadejde čas, kdy budeme nejlepší ze všech," pokračuje Alonso.
Pochvaluje si také nedávné změny v organizaci Hondy i nového šéfa Jusuke Hasegawu, jenž nahradil Jasuhisu Araje, s nímž u McLarenu spokojení nebyli: "Pokrok se dostavil rychle. Nový šéf Hasegawa vychází přímo ze závodění a je otevřenější novým nápadům. A má odlišnou filozofii."
"Věci se zlepšily, my si ale uvědomujeme, že jsme nejméně osm měsíců pozadu za našimi plánovanými cíli. Navíc se během víkendů dopouštíme drobných chyb - jako například se strategiemi během kvalifikací či závodů. [Nově příchozí šéf Jost] Capito se těmito hledisky bude muset zabývat s využitím nápadů z jeho předchozích zkušeností v jiných kategoriích. Tyto malé změny nám pomohou k rychlejšímu pokroku," dodává Alonso.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.