Fernando Alonso chce s McLarenem v příští sezóně získat titul. Cíl se nemění, i když letošní výsledky stále zaostávají za očekáváními.
"Příští rok chceme vyhrát mistrovství světa. Může to znít divně vzhledem k tomu, jak na tom jsme, cíl je nicméně takový. Rád bych byl vpředu častěji, ale nyní je situace taková, jaká je. Vnímám to jako dospívající projekt - čekáme na lepší časy," cituje Alonsa italský Autosprint.
Připouští, že minulý ročník pro něj byl kvůli slabé a nespolehlivé Hondě velmi frustrující, leccos se však při tom naučil: "Loni to bylo hodně těžké, bylo to bolestivé, protože jsme měli na dráze problémy, které by se možná dali vyřešit při testování. Letos vidíme, že se věci zlepšily."
"Možná jsme týmem, který se za posledních 12 měsíců zlepšil nejvíce. Problém je, že ostatní výrobci pracovali 36 měsíců, proto to není lehké získat vedení za polovinu té doby. Dosáhli jsme spolehlivosti, ale stále nám schází výkonnost. Ta přijde příští rok. A jsem si jistý tím, že nadejde čas, kdy budeme nejlepší ze všech," pokračuje Alonso.
Pochvaluje si také nedávné změny v organizaci Hondy i nového šéfa Jusuke Hasegawu, jenž nahradil Jasuhisu Araje, s nímž u McLarenu spokojení nebyli: "Pokrok se dostavil rychle. Nový šéf Hasegawa vychází přímo ze závodění a je otevřenější novým nápadům. A má odlišnou filozofii."
"Věci se zlepšily, my si ale uvědomujeme, že jsme nejméně osm měsíců pozadu za našimi plánovanými cíli. Navíc se během víkendů dopouštíme drobných chyb - jako například se strategiemi během kvalifikací či závodů. [Nově příchozí šéf Jost] Capito se těmito hledisky bude muset zabývat s využitím nápadů z jeho předchozích zkušeností v jiných kategoriích. Tyto malé změny nám pomohou k rychlejšímu pokroku," dodává Alonso.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.