Fernando Alonso chce s McLarenem v příští sezóně získat titul. Cíl se nemění, i když letošní výsledky stále zaostávají za očekáváními.
"Příští rok chceme vyhrát mistrovství světa. Může to znít divně vzhledem k tomu, jak na tom jsme, cíl je nicméně takový. Rád bych byl vpředu častěji, ale nyní je situace taková, jaká je. Vnímám to jako dospívající projekt - čekáme na lepší časy," cituje Alonsa italský Autosprint.
Připouští, že minulý ročník pro něj byl kvůli slabé a nespolehlivé Hondě velmi frustrující, leccos se však při tom naučil: "Loni to bylo hodně těžké, bylo to bolestivé, protože jsme měli na dráze problémy, které by se možná dali vyřešit při testování. Letos vidíme, že se věci zlepšily."
"Možná jsme týmem, který se za posledních 12 měsíců zlepšil nejvíce. Problém je, že ostatní výrobci pracovali 36 měsíců, proto to není lehké získat vedení za polovinu té doby. Dosáhli jsme spolehlivosti, ale stále nám schází výkonnost. Ta přijde příští rok. A jsem si jistý tím, že nadejde čas, kdy budeme nejlepší ze všech," pokračuje Alonso.
Pochvaluje si také nedávné změny v organizaci Hondy i nového šéfa Jusuke Hasegawu, jenž nahradil Jasuhisu Araje, s nímž u McLarenu spokojení nebyli: "Pokrok se dostavil rychle. Nový šéf Hasegawa vychází přímo ze závodění a je otevřenější novým nápadům. A má odlišnou filozofii."
"Věci se zlepšily, my si ale uvědomujeme, že jsme nejméně osm měsíců pozadu za našimi plánovanými cíli. Navíc se během víkendů dopouštíme drobných chyb - jako například se strategiemi během kvalifikací či závodů. [Nově příchozí šéf Jost] Capito se těmito hledisky bude muset zabývat s využitím nápadů z jeho předchozích zkušeností v jiných kategoriích. Tyto malé změny nám pomohou k rychlejšímu pokroku," dodává Alonso.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.