Max Verstappen si kvůli velkému náskoku Mercedesu nemyslí, že by letos mohli lídra šampionátu ohrozit. Chtějí však stáhnout jeho náskok a alespoň porazit Ferrari v celkovém pořadí jezdců i týmů.
Přestože Max odjel první čtyři letošní závody za Toro Rosso, tak na svého současného týmového kolegu Daniela Ricciarda na čtvrtém místě se stovkou bodů ztrácí jen 2 pozice a 10 bodů. Piloti Ferrari jsou na dostřel: třetí Räikkönen má 106 bodů, pátý Vettel o osm méně.
Na vedoucího Rosberga a druhého Hamiltona si však netroufá, ti jsou příliš daleko. "Já jsem v prvních několika závodech ztratil hodně bodů, ale myslím si, že momentálně je Mercedes zkrátka příliš silný."
"Musela by se v můj prospěch v mistrovství světa přihodit spousta věcí. Ale mezi třetím a šestým místem to je velmi těsné a já se soustředím na to, abych se dostal na co nejlepší pozici," uvádí Verstappen.
"Naším hlavním cílem je pokračovat ve snižování náskoku Mercedesu, a v šampionátu konstruktérů můžeme předběhnout Ferrari. To jsou naše hlavní cíle," pokračuje čerstvý držitel trofeje Lorenza Bandiniho.
Red Bull má podle něj velmi blízko k tomu, aby Ferrari pravidelně porážel: "Mrzí mě, že to musím říci zde [v Itálii], ale zatímco jsme začali v šampionátu za Ferrari, tak teď jsme před nimi a za cíl si dáváme dostižení Mercedesu."
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.