Honda se svým dalším vylepšením pohonné jednotky pro McLaren podle svého sportovního ředitele ještě čtyři či pět závodů počká. Do dvou závodů náročných na výkon motoru - Spa a Monzy - to tedy zřejmě nestihnou.
Japonský výrobce v průběhu sezóny utratila před závodem v Montrealu 2 žetony na vylepšení turba a před Silverstone využila další pár na úpravu systému sání. Její systém pro rekuperaci energie již je na dostatečně konkurenceschopné úrovni, ale jsem již několikrát zmiňoval, v oblasti spalovacího motoru (ICE) o několik desítek koní (od loňska se jeho výkon prakticky nezvýšil).
Sportovní ředitel Hondy nyní přiznává, že se budou soustředit zejména na tuto část pohonné jednotky. V továrně podle něj již pozorují dobré výsledky svého vývoje - jenže zbývajících 10 žetonů jim pro potřebný pokrok stačit nebude.
"Stále se snažíme zlepšit náš motor, oblast ICE. Pozorujeme určitá dobrá čísla, jen to musíme připravit. Ne během páru závodů, ale do čtyř či pěti závodů jej nasadíme," slibuje pro Autosport Hasegawa, podle něhož plánují "v ideálním případě" do konce sezóny vyčerpat všech 10 zbývajících žetonů, které by uplatňovali v "pravidelných krocích."
Japonec tvrdí, že díky vylepšení připravenému pro Silverstone dosáhli pokroku, ale na soupeře stále dost ztrácejí: "Rozhodně dosahujeme zisků z pohonné jednotky. Neprovedli jsme žádné srovnávací testy a piloti nepociťovali velkou změnu, ale přispělo k výkonnosti vozu, takže bylo dobré."
"Fernando [Alonso] v Q3 dosáhl velmi rychlého času, který stačil na osmé místo, ale i když byl smazán [pro porušení limitů dráhy], šlo o důkaz vylepšení. Jsme nejslabší ze všech, ale ztrátu dokážeme snížit," myslí si Hasegawa.
Carlos Sainz nedávno prohlásil, že se Honda blíží úrovni jejich rok starého motoru Ferrari, to však podle zástupce Hondy není pravda. "Z toho mám smíšené pocity. Nevíme, jestli jde o správné prohlášení. Musíme předpokládat, že tím mysleli to, že se naše pohonná jednotka zlepšuje. A zároveň ji srovnávali pouze s rok starým motorem."
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.