Honda se svým dalším vylepšením pohonné jednotky pro McLaren podle svého sportovního ředitele ještě čtyři či pět závodů počká. Do dvou závodů náročných na výkon motoru - Spa a Monzy - to tedy zřejmě nestihnou.
Japonský výrobce v průběhu sezóny utratila před závodem v Montrealu 2 žetony na vylepšení turba a před Silverstone využila další pár na úpravu systému sání. Její systém pro rekuperaci energie již je na dostatečně konkurenceschopné úrovni, ale jsem již několikrát zmiňoval, v oblasti spalovacího motoru (ICE) o několik desítek koní (od loňska se jeho výkon prakticky nezvýšil).
Sportovní ředitel Hondy nyní přiznává, že se budou soustředit zejména na tuto část pohonné jednotky. V továrně podle něj již pozorují dobré výsledky svého vývoje - jenže zbývajících 10 žetonů jim pro potřebný pokrok stačit nebude.
"Stále se snažíme zlepšit náš motor, oblast ICE. Pozorujeme určitá dobrá čísla, jen to musíme připravit. Ne během páru závodů, ale do čtyř či pěti závodů jej nasadíme," slibuje pro Autosport Hasegawa, podle něhož plánují "v ideálním případě" do konce sezóny vyčerpat všech 10 zbývajících žetonů, které by uplatňovali v "pravidelných krocích."
Japonec tvrdí, že díky vylepšení připravenému pro Silverstone dosáhli pokroku, ale na soupeře stále dost ztrácejí: "Rozhodně dosahujeme zisků z pohonné jednotky. Neprovedli jsme žádné srovnávací testy a piloti nepociťovali velkou změnu, ale přispělo k výkonnosti vozu, takže bylo dobré."
"Fernando [Alonso] v Q3 dosáhl velmi rychlého času, který stačil na osmé místo, ale i když byl smazán [pro porušení limitů dráhy], šlo o důkaz vylepšení. Jsme nejslabší ze všech, ale ztrátu dokážeme snížit," myslí si Hasegawa.
Carlos Sainz nedávno prohlásil, že se Honda blíží úrovni jejich rok starého motoru Ferrari, to však podle zástupce Hondy není pravda. "Z toho mám smíšené pocity. Nevíme, jestli jde o správné prohlášení. Musíme předpokládat, že tím mysleli to, že se naše pohonná jednotka zlepšuje. A zároveň ji srovnávali pouze s rok starým motorem."
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.