Honda se svým dalším vylepšením pohonné jednotky pro McLaren podle svého sportovního ředitele ještě čtyři či pět závodů počká. Do dvou závodů náročných na výkon motoru - Spa a Monzy - to tedy zřejmě nestihnou.
Japonský výrobce v průběhu sezóny utratila před závodem v Montrealu 2 žetony na vylepšení turba a před Silverstone využila další pár na úpravu systému sání. Její systém pro rekuperaci energie již je na dostatečně konkurenceschopné úrovni, ale jsem již několikrát zmiňoval, v oblasti spalovacího motoru (ICE) o několik desítek koní (od loňska se jeho výkon prakticky nezvýšil).
Sportovní ředitel Hondy nyní přiznává, že se budou soustředit zejména na tuto část pohonné jednotky. V továrně podle něj již pozorují dobré výsledky svého vývoje - jenže zbývajících 10 žetonů jim pro potřebný pokrok stačit nebude.
"Stále se snažíme zlepšit náš motor, oblast ICE. Pozorujeme určitá dobrá čísla, jen to musíme připravit. Ne během páru závodů, ale do čtyř či pěti závodů jej nasadíme," slibuje pro Autosport Hasegawa, podle něhož plánují "v ideálním případě" do konce sezóny vyčerpat všech 10 zbývajících žetonů, které by uplatňovali v "pravidelných krocích."
Japonec tvrdí, že díky vylepšení připravenému pro Silverstone dosáhli pokroku, ale na soupeře stále dost ztrácejí: "Rozhodně dosahujeme zisků z pohonné jednotky. Neprovedli jsme žádné srovnávací testy a piloti nepociťovali velkou změnu, ale přispělo k výkonnosti vozu, takže bylo dobré."
"Fernando [Alonso] v Q3 dosáhl velmi rychlého času, který stačil na osmé místo, ale i když byl smazán [pro porušení limitů dráhy], šlo o důkaz vylepšení. Jsme nejslabší ze všech, ale ztrátu dokážeme snížit," myslí si Hasegawa.
Carlos Sainz nedávno prohlásil, že se Honda blíží úrovni jejich rok starého motoru Ferrari, to však podle zástupce Hondy není pravda. "Z toho mám smíšené pocity. Nevíme, jestli jde o správné prohlášení. Musíme předpokládat, že tím mysleli to, že se naše pohonná jednotka zlepšuje. A zároveň ji srovnávali pouze s rok starým motorem."
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.