Fernando Alonso tvrdí, že přístup Hondy k závodění ve Formuli 1 je teď mnohem logičtější než minulý rok - nabrala více lidí, pracuje na 100 % a výsledky jsou oproti loňsku mnohem lepší.
Japonský výrobce se přes zimu Hodně zlepšil, i když McLarenu v šampionátu konstruktérů letos náleží až sedmá příčka. Alonso pozoruje změny nejen ve spolehlivosti, ale také i v jeho vedení a v přístupu.
"Vypadá to mnohem lépe, mnohem normálněji. Vše je logičtější, spíše jako závodní tým se všemi zařízeními pracujícími na 100 % a s více lidmi v továrně v Sakuře," pochvaluje si Alonso, jemuž mezi piloty zatím s 18 body patří 14. pozice.
"Viděl jsem v prezentaci, že jsme použili stejný počet motorů jako Mercedes [v případě Rosberga] - zatím jsme v šampionátu využili tři jednotky, což je celkem povzbuzující. Rozhodně se vše zdá být logičtější a my jsme na tuto výzvu podstatně lépe připraveni, zatímco minulý rok jsme v tomto projektu byli příliš nevyzrálí," pokračuje španělský pilot.
Honda se nyní zaměřuje na nápravu specifických slabin, zatímco loni jich bylo k řešení moc: "Oproti loňsku to je úplně jiné. Minulý rok jsme museli řešit tolik problémů, že jsme na to nikdy nestačili. Museli jsme řešit potíže se spolehlivostí, drobné chyby, které jsme dělali, zařízení nejela naplno, neměli jsme dost lidí a neměli jsme dost energie k navyšování výkonu."
"Tento rok se dokážeme více soustředit na detaily, všechno je smysluplnější, a drobné pokroky dokážeme vnímat. Je to dáno i tím, že jsme uprostřed pole, ne dvě sekundy za Sauberem. Letos s každými třemi či čtyřmi desetinami v další kvalifikaci předběhneme snad šest vozů, což je celkem vítané," těší Alonsa.
Honda sice zlepšila svůj systém pro rekuperaci energie a spolehlivost, nyní ale musí zabrat na výkonu spalovacího motoru: "Jsem teď optimističtější, ale stále je před námi v oblasti výkonu dlouhá cesta. Spolehlivost máme víceméně podobnou jako ostatní a z pohledu využívání energie jsme také na úrovni jako špičkové týmy. Ale pokud jde o výkon, stále nám ho hodně chybí a stále na něm velmi tvrdě pracujeme."
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.