Fernando Alonso tvrdí, že přístup Hondy k závodění ve Formuli 1 je teď mnohem logičtější než minulý rok - nabrala více lidí, pracuje na 100 % a výsledky jsou oproti loňsku mnohem lepší.
Japonský výrobce se přes zimu Hodně zlepšil, i když McLarenu v šampionátu konstruktérů letos náleží až sedmá příčka. Alonso pozoruje změny nejen ve spolehlivosti, ale také i v jeho vedení a v přístupu.
"Vypadá to mnohem lépe, mnohem normálněji. Vše je logičtější, spíše jako závodní tým se všemi zařízeními pracujícími na 100 % a s více lidmi v továrně v Sakuře," pochvaluje si Alonso, jemuž mezi piloty zatím s 18 body patří 14. pozice.
"Viděl jsem v prezentaci, že jsme použili stejný počet motorů jako Mercedes [v případě Rosberga] - zatím jsme v šampionátu využili tři jednotky, což je celkem povzbuzující. Rozhodně se vše zdá být logičtější a my jsme na tuto výzvu podstatně lépe připraveni, zatímco minulý rok jsme v tomto projektu byli příliš nevyzrálí," pokračuje španělský pilot.
Honda se nyní zaměřuje na nápravu specifických slabin, zatímco loni jich bylo k řešení moc: "Oproti loňsku to je úplně jiné. Minulý rok jsme museli řešit tolik problémů, že jsme na to nikdy nestačili. Museli jsme řešit potíže se spolehlivostí, drobné chyby, které jsme dělali, zařízení nejela naplno, neměli jsme dost lidí a neměli jsme dost energie k navyšování výkonu."
"Tento rok se dokážeme více soustředit na detaily, všechno je smysluplnější, a drobné pokroky dokážeme vnímat. Je to dáno i tím, že jsme uprostřed pole, ne dvě sekundy za Sauberem. Letos s každými třemi či čtyřmi desetinami v další kvalifikaci předběhneme snad šest vozů, což je celkem vítané," těší Alonsa.
Honda sice zlepšila svůj systém pro rekuperaci energie a spolehlivost, nyní ale musí zabrat na výkonu spalovacího motoru: "Jsem teď optimističtější, ale stále je před námi v oblasti výkonu dlouhá cesta. Spolehlivost máme víceméně podobnou jako ostatní a z pohledu využívání energie jsme také na úrovni jako špičkové týmy. Ale pokud jde o výkon, stále nám ho hodně chybí a stále na něm velmi tvrdě pracujeme."
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.