Monopost McLarenu se podle Stoffela Vandoornea, který včera s britským týmem testoval v Silverstoen, od jeho posledních jízd v polovině května hodně změnil.
Mladý Belgičan si MP4-31 poháněný Hondou před včerejší jízdou vyzkoušel naposledy v polovině května po Velké ceně Španělska, kdy se uskutečnily první testy během letošní závodní sezóny. A ihned si povšiml výrazného pokroku v oblasti šasi i pohonné jednotky.
"Ráno jsme pracovali na mnoha aerodynamických věcech, což pro jezdce nebylo v prvních dvou hodinách tak vzrušující, ale pak jsme absolvovali pár dobrých jízd a prošli jsme různé nové systémy, které máme ve voze," popisuje Vandoorne po včerejším testování.
"Protože jde o poslední den testů v sezóně, tak před sebou máte spoustu věcí, které musíte projít, což jsme udělali dopoledne. Auto se od Barcelony chová dost odlišně, v pozitivním smyslu. Když jsem usedl do vozu, ihned se choval velmi dobře. To je vždy příjemná situace, když na to můžete od počátku tlačit. Dělá hezké pokroky," pokračuje rezervní pilot McLarenu.
Honda za poslední dva měsíce sáhla po dvou vylepšeních - v Kanadě nasadila nové turbo a v Silverstone nový systém sání, na obě spotřebovala po 2 žetonech. Jak hodnotí její pokroky Vandoorne?
"Je to už celkem dlouho, co jsem s autem jezdil naposledy, proto pokaždé, když do vozu F1 usednete, tak vám přirozeně připadá rychlý. Z dat, která máme, vidíme, že jsme dosáhli pokroku. Stále však nejsme na té úrovni, na které bychom chtěli být, takže na to budeme dále tlačit," slibuje.
Kromě prací na zlepšení šasi pracovala na zlepšení svého agregátu také japonský výrobce: "Na pozadí se vždy něco odehrává, občas během testů. Nejde jen o aerodynamiku a auto, ale také o práci na motoru. A o to se na pozadí stará hlavně Honda."
Pokud jde o jeho budoucnost, chtěl by úřadující šampion GP2 v příští sezóně závodit v královské disciplíně: "Hlavním cílem je být příští rok ve Formuli 1. To se nemění. Samozřejmě, že jsem smluvně vázán k McLarenu a opravdu bych chtěl být příští rok s tímto týmem. Strávil jsem zde hodně času s inženýry a cítím, že opravdu absolvujeme perfektní přípravu. Opravdu toho víc udělat nemůžu, zkrátka potřebuji dostat místo."
A pokud by mu to nevyšlo s McLarenem, tak má v záloze ještě jiné možnosti: "Moc rád bych za tento tým závodil, ale jak už jsem řekl - pokud to z nějakých mně neznámých důvodů nebude možné, pak pevně věřím, že mám dispozici další možnosti," dodává Vandoorne, o kterého se zajímá Renault i další týmy z F1.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.