Monopost McLarenu se podle Stoffela Vandoornea, který včera s britským týmem testoval v Silverstoen, od jeho posledních jízd v polovině května hodně změnil.
Mladý Belgičan si MP4-31 poháněný Hondou před včerejší jízdou vyzkoušel naposledy v polovině května po Velké ceně Španělska, kdy se uskutečnily první testy během letošní závodní sezóny. A ihned si povšiml výrazného pokroku v oblasti šasi i pohonné jednotky.
"Ráno jsme pracovali na mnoha aerodynamických věcech, což pro jezdce nebylo v prvních dvou hodinách tak vzrušující, ale pak jsme absolvovali pár dobrých jízd a prošli jsme různé nové systémy, které máme ve voze," popisuje Vandoorne po včerejším testování.
"Protože jde o poslední den testů v sezóně, tak před sebou máte spoustu věcí, které musíte projít, což jsme udělali dopoledne. Auto se od Barcelony chová dost odlišně, v pozitivním smyslu. Když jsem usedl do vozu, ihned se choval velmi dobře. To je vždy příjemná situace, když na to můžete od počátku tlačit. Dělá hezké pokroky," pokračuje rezervní pilot McLarenu.
Honda za poslední dva měsíce sáhla po dvou vylepšeních - v Kanadě nasadila nové turbo a v Silverstone nový systém sání, na obě spotřebovala po 2 žetonech. Jak hodnotí její pokroky Vandoorne?
"Je to už celkem dlouho, co jsem s autem jezdil naposledy, proto pokaždé, když do vozu F1 usednete, tak vám přirozeně připadá rychlý. Z dat, která máme, vidíme, že jsme dosáhli pokroku. Stále však nejsme na té úrovni, na které bychom chtěli být, takže na to budeme dále tlačit," slibuje.
Kromě prací na zlepšení šasi pracovala na zlepšení svého agregátu také japonský výrobce: "Na pozadí se vždy něco odehrává, občas během testů. Nejde jen o aerodynamiku a auto, ale také o práci na motoru. A o to se na pozadí stará hlavně Honda."
Pokud jde o jeho budoucnost, chtěl by úřadující šampion GP2 v příští sezóně závodit v královské disciplíně: "Hlavním cílem je být příští rok ve Formuli 1. To se nemění. Samozřejmě, že jsem smluvně vázán k McLarenu a opravdu bych chtěl být příští rok s tímto týmem. Strávil jsem zde hodně času s inženýry a cítím, že opravdu absolvujeme perfektní přípravu. Opravdu toho víc udělat nemůžu, zkrátka potřebuji dostat místo."
A pokud by mu to nevyšlo s McLarenem, tak má v záloze ještě jiné možnosti: "Moc rád bych za tento tým závodil, ale jak už jsem řekl - pokud to z nějakých mně neznámých důvodů nebude možné, pak pevně věřím, že mám dispozici další možnosti," dodává Vandoorne, o kterého se zajímá Renault i další týmy z F1.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.