Sebastian Vettel přiznává, že Velká cena Británie patřila k těm "slabým" závodům z pohledu Ferrari. Podle něj však jde o výjimku a není důvod k panice.
Ještě v pátek sice šéf Scuderie Maurizio Arrivabene hrdě vzdoroval novinářům s tím, že "Red Bull není před námi," jenže rakouský tým je o víkendu předčil a v šampionátu konstruktérů se jim přiblížil na dostřel pouhých šesti bodů. Verstappen s Ricciardem dojeli na 2. a 4. místě, zatímco Räikkönen a Vettel skončili až na 5. a 9. pozici.
Podle Vettela jeho týmu nesvědčil vítr, nízké teploty a déšť: "Pro nás to byl slabý závod." Není to však důvod k panice: "Nemyslím si, že bychom museli svět otáčet vzhůru nohami. Zdálo se, že jsme na lidi před námi trochu ztratili. V kvalifikaci jsme se z toho dostali, ale v závodě jsme přišli o hodně výkonnosti vzhledem k podmínkám, jimž jsme čelili, proto potřebujeme porozumět mnoha věcem."
Silverstone považuje za výjimku, který nebývale svědčila Red Bullu za podmínek, v nichž se Ferrari trápí: "Pro ně šlo zřejmě o silný víkend a pro nás ne. Půjde pravděpodobně o jediný letošní závod, kdy jsme s nimi nemohli bojovat a porazit je, pokud jde o závodní rychlost. Jsem hodně přesvědčený o tom, že to bude za dva týdny vypadat znovu jinak."
"Není to výmluva, prožili jsme špatný víkend a musíme se ujistit, že to vyřešíme, podnikneme kroky, posuneme se kupředu a pochopíme, proč jsme se trápili více než ostatní. Tento víkend jsme z pohledu konkurenceschopnosti učinili krok zpět, u ostatních nemuselo jít nezbytně o pokrok," vysvětluje Vettel.
Podle jeho týmového kolegy Räikkönena doplatili zejména na základní deficit v oblasti aerodynamiky: "Schází nám přítlak a na místech, jako je toto, to pak kvůli tomu není jednoduché. Potřebujete přítlak, abyste mohli projíždět rychle zatáčkami, obzvlášť za smíšených podmínek na to hodně doplácíte.
Jsem si jistý, že další okruhy pro nás budou mnohem normálnější než tento [Silverstone]. Ale přítlak by vám pomohl kdekoliv, nezáleží na tom, kam míříme. Kdybychom měli přítlak jako vozy před námi, šlo by o jiný příběh," dodává finský pilot.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.