Sebastian Vettel přiznává, že Velká cena Británie patřila k těm "slabým" závodům z pohledu Ferrari. Podle něj však jde o výjimku a není důvod k panice.
Ještě v pátek sice šéf Scuderie Maurizio Arrivabene hrdě vzdoroval novinářům s tím, že "Red Bull není před námi," jenže rakouský tým je o víkendu předčil a v šampionátu konstruktérů se jim přiblížil na dostřel pouhých šesti bodů. Verstappen s Ricciardem dojeli na 2. a 4. místě, zatímco Räikkönen a Vettel skončili až na 5. a 9. pozici.
Podle Vettela jeho týmu nesvědčil vítr, nízké teploty a déšť: "Pro nás to byl slabý závod." Není to však důvod k panice: "Nemyslím si, že bychom museli svět otáčet vzhůru nohami. Zdálo se, že jsme na lidi před námi trochu ztratili. V kvalifikaci jsme se z toho dostali, ale v závodě jsme přišli o hodně výkonnosti vzhledem k podmínkám, jimž jsme čelili, proto potřebujeme porozumět mnoha věcem."
Silverstone považuje za výjimku, který nebývale svědčila Red Bullu za podmínek, v nichž se Ferrari trápí: "Pro ně šlo zřejmě o silný víkend a pro nás ne. Půjde pravděpodobně o jediný letošní závod, kdy jsme s nimi nemohli bojovat a porazit je, pokud jde o závodní rychlost. Jsem hodně přesvědčený o tom, že to bude za dva týdny vypadat znovu jinak."
"Není to výmluva, prožili jsme špatný víkend a musíme se ujistit, že to vyřešíme, podnikneme kroky, posuneme se kupředu a pochopíme, proč jsme se trápili více než ostatní. Tento víkend jsme z pohledu konkurenceschopnosti učinili krok zpět, u ostatních nemuselo jít nezbytně o pokrok," vysvětluje Vettel.
Podle jeho týmového kolegy Räikkönena doplatili zejména na základní deficit v oblasti aerodynamiky: "Schází nám přítlak a na místech, jako je toto, to pak kvůli tomu není jednoduché. Potřebujete přítlak, abyste mohli projíždět rychle zatáčkami, obzvlášť za smíšených podmínek na to hodně doplácíte.
Jsem si jistý, že další okruhy pro nás budou mnohem normálnější než tento [Silverstone]. Ale přítlak by vám pomohl kdekoliv, nezáleží na tom, kam míříme. Kdybychom měli přítlak jako vozy před námi, šlo by o jiný příběh," dodává finský pilot.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.