Konstruktér Red Bullu Adrian Newey znovu získává chuť do života: nová technická pravidla pro příští sezónu jej podle Christiana Hornera nadchla.
Newey minulý rok přestal pracovat pro závodní oddělení Red Bullu na plný úvazek. Nyní funguje spíše jako konzultant, protože polovinu svého času letos věnuje projektu silničního vozu Aston Martin AM-RB 001, na němž začal pracovat na počátku roku 2015. Formuli 1 často kritizoval z příliš malého prostor pro nové nápady, změna pravidel jej však opět zaujala.
"Je nadšený změnou pravidel pro rok 2017, takže svůj čas dělí mezi dva projekty. Jakmile projekt Aston Martinu vstoupí do detailní konstrukční fáze, tak ustoupí. Dost se věnuje konceptu, aerodynamice a rozvržení vozu. A také je samozřejmě hodně zapojený do auta pro rok 2017," popisuje Christian Horner.
Na otázku, zda se Newey po dokončení projektu Aston Martinu znovu naplno vrátí k F1, šéf Red Bullu odpovídá: "Jeho čas se každý týden či měsíc mění. Záleží to na prioritách. Pracuje neuvěřitelně rychle. V F1 ale máme ohromně schopné lidi, kteří mají také ten kus volného prostoru, který náramně využili například u současného vozu."
Přestože se Newey nyní věnuje silničnímu vozu, jeho hlavním zájmem zůstává F1: "Naší prioritou je závodění ve velkých cenách. Tento projekt je výbornou ukázkou našich inženýrských schopností a uplatněním Adrianových ambicí.
Z spojením s takovou značkou, jako je Aston Martin, plynou i obchodní výhody. Poskytujeme Aston Martinu služby v rámci oddělení přizpůsobenému na míru - a to teď funguje už 18 měsíců. RB12 je prvním autem, které vzešlo z tohoto způsobu práce a je autem očividně hodně úspěšným," dodává Newey.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.