Daniel Ricciardo nedokáže vysvětlit, proč ve Velké ceně Rakouska nedokázal držet tempo svého týmového kolegy Maxe Verstappena se stejným vozem. Celý týden proto bude trávit v továrně v Milton Keynes a snažit se najít rychle odpověď.
Zatímco v kvalifikaci mladého Holanďana jasně předčil, v závodě jej Verstappen brzy předjel a nedokázal se jej v prostředním stintu udržet. Cílem projel jako pátý o 21 sekund později, zatímco Max vystoupal na stříbrný stupínek na pódiu.
"Cítil jsem, že jsem udělal všechno, ale z nějakého důvodu jsme nebyli rychlí. Nyní to jen chci pochopit a poznat proč. Nemyslím si, že by mezi mým a Maxovým nastavením byl tak velký rozdíl," vrací se k minulému závodu Ricciardo.
Pokud jde o pneumatiky - pokaždé, když jsem na to trochu více přitlačil, tak jsem cítil, že krátím jejich životnost. Proto je důležité pochopit, proč jsme nebyli dostatečně rychlí. Samozřejmě bylo frustrující pozorovat, jak ostatní ujíždějí, a nemoci s tím nic dělat," popisuje australský pilot Red Bullu.
Do hlavy mu nejde zejména to, proč jej ostatní tak snadno předjížděli: "Prví kola byla divná. Předjeli mě třikrát po výjezdu ze šesté zatáčky a zdálo se, že se tam něco děje s pohonnou jednotkou. Nevím."
"Byl jsem ve správném módu, ale ve srovnání se všemi ostatními jsme byli pomalí. Před osmou zatáčkou je jen krátká rovinka. Ztrácel jsem tam pozice, což nás dostalo do úzkých. I když se to po safety caru vše ustálilo, nebyli jsme rychlí," kroutí hlavou Ricciardo.
Proto je rád, že se hned další víkend bude závodit - Formule 1 se bez přestávky přesouvá do Silverstone: "Samozřejmě, že jsem rád, že hned následuje další. Je to vždy příjemné, když se další víkend můžete vrátit. Máme několik dnů na to, abychom zjistili, proč jsem nebyl rychlý. Celý týden budu v továrně."
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.