Christian Horner po další společné kolizi uvedl, že by u Mercedesu měli zvážit pokračování jejich spolupráce s oběma svými piloty.
Ačkoliv Lewis Hamilton v Rakousku zvítězil, nálada u Mercedesu nebyla radostná. Výraz tváře jindy usměvavého a flegmatického šéfa týmu, Tota Wolffa, po další nehodě obou jeho pilotů a ztrátě doublu, sršela blesky. A nyní tým čeká rozhodování, zda zavedou týmové příkazy.
Šéf Red Bullu, Christian Horner, má však s podobnou situací také své zkušenosti a podle něj musejí u Mercedesu zvážit, zda je jejich stávající jezdecká dvojice z dlouhodobého hlediska udržitelná.
Právě Red Bull z podobných situací těží, nyní se Verstappen posunul na druhé místo, v Barceloně to pro něj byl hlavní krok k jeho prvnímu vítězství. Avšak Horner se nechal slyšet, že kolize Mercedesu nejsou to, co si přeje.
"Vždy chcete vyhrát díky vlastním zásluhám a nikdy není dobré těžit z neštěstí ostatních. Ale musíte být připraveni využít příležitosti. Podle mého - z dlouhodobého hlediska - jak udržitelné je pro jejich jezdeckou dvojici pokračovat jako tým?" ptá se.
Dodává však, že pro atraktivitu sportu je to dobré. "Když máte dominantní auto, je skvělé vidět, když jedou bok po boku," uvedl. Vedení Mercedesu však, jak se zdá, již dochází trpělivost.
Problémy si měli tito dva dávní kamarádi vyjasnit nedávno v monackém bazénu, ale nevypadá to tak. "Myslel jsem, že problémy vyřešili. Dnes už nemůžete věřit nikomu," okomentoval s humorem situaci bývalý pilot, mistr světa a moderátor Sky Sports, Damon Hill. To potvrdil i Niki Lauda, který prozradil, že po nepovedené kvalifikaci v Baku Hamilton rozbil zařízení svého soukromého pokoje v paddocku a "lhal" o vztahu s Rosbergem.
Podle Hornera, který si jistě živě pamatuje spory Vettela a Webbera, je i v případě zavedení týmových příkazů těžké pro každý tým něco podobného zvládnout. "Je to nesmírně náročné, protože ať už piloti říkají, že jsou týmovými hráči, jsou to bojovníci a hrají sami za sebe. Snaží se získat tu nejvyšší cenu v motorsportu. Mercedes udělá, co je dobré pro tým. Ale proč to musejí udělat, když mají takový náskok? Zvyšuje to napětí a zájem o F1, což je potřeba," popisuje.
Rosbergovi na konci sezóny končí smlouva, avšak podle dostupných informací se již téměř dohodli a zbývá doladit detaily. Navíc prý nehoda z Rakouska nebude mít na prodloužení spolupráce žádný vliv. Němec již navíc potvrdil, že pokud k týmovým příkazům dojde, bude je akceptovat.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.