Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene se domnívá, že jejich volba strategie pro závod v Rakousku pro oba jejich piloty, byla správná.
Sebastian Vettel startoval devátý po penalizaci kvůli výměně převodovky, avšak dařilo se mu probojovat vpřed. Už se téměř chystal do boxů, když najednou jeho zadní pravá pneumaika explodovala a pro Němce tak závod skončil.
A Kimi Räikkönen? Zpočátku jel druhý, ale načasování jeho zastávky v boxech znamenalo, že se objevil za oběma Red Bully. Šéf týmu, Maurizio Arrivabene, však trvá na tom, že jejich strategie byly pro oba piloty správné.
"Sebastian měl být na trati určitý počet kol a měl nám dávat informace o pneumatikách. Ani on ani telemetrie neukazovaly, že by pneumatika kolabovala. Vůbec nic. Výkonnost byla v pořádku," vysvětluje Arrivabene.
A stejně tak u Kimho šlo vše podle plánu, avšak na konci měli smůlu kvůli žlutým vlajkám. Označil to za ironické. Podle jeho slov obětovali pozici na trati ve prospěch Red Bullů kvůli tomu, že ještě budou muset znovu do boxů a byli si jistí, že je dokáže dojet. "Zariskovali jsme, protože data a naše dřívější simulace ukazovala, že Kimi bude schopen Verstappena předjet, málem se to podařilo," popisuje.
Navíc se domnívá, že nebýt defektu pneumatiky, byl by Vettel na pódiu. "Rozdělili jsme strategie. Nemyslím, že jsme promeškali příležitost. Následovali jsme naše plány a ač někdy nemůžeme kvůli pravidlům s jezdci hovořit, ale oni nám mohou dávat zpětnou vazbu v určitých bodech. Kimi se rozhodl pokračovat, ale s těmi žlutými vlajkami... Myslím, že však musíme říci, že zajel skvělý závod," uzavírá.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.