Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene se domnívá, že jejich volba strategie pro závod v Rakousku pro oba jejich piloty, byla správná.
Sebastian Vettel startoval devátý po penalizaci kvůli výměně převodovky, avšak dařilo se mu probojovat vpřed. Už se téměř chystal do boxů, když najednou jeho zadní pravá pneumaika explodovala a pro Němce tak závod skončil.
A Kimi Räikkönen? Zpočátku jel druhý, ale načasování jeho zastávky v boxech znamenalo, že se objevil za oběma Red Bully. Šéf týmu, Maurizio Arrivabene, však trvá na tom, že jejich strategie byly pro oba piloty správné.
"Sebastian měl být na trati určitý počet kol a měl nám dávat informace o pneumatikách. Ani on ani telemetrie neukazovaly, že by pneumatika kolabovala. Vůbec nic. Výkonnost byla v pořádku," vysvětluje Arrivabene.
A stejně tak u Kimho šlo vše podle plánu, avšak na konci měli smůlu kvůli žlutým vlajkám. Označil to za ironické. Podle jeho slov obětovali pozici na trati ve prospěch Red Bullů kvůli tomu, že ještě budou muset znovu do boxů a byli si jistí, že je dokáže dojet. "Zariskovali jsme, protože data a naše dřívější simulace ukazovala, že Kimi bude schopen Verstappena předjet, málem se to podařilo," popisuje.
Navíc se domnívá, že nebýt defektu pneumatiky, byl by Vettel na pódiu. "Rozdělili jsme strategie. Nemyslím, že jsme promeškali příležitost. Následovali jsme naše plány a ač někdy nemůžeme kvůli pravidlům s jezdci hovořit, ale oni nám mohou dávat zpětnou vazbu v určitých bodech. Kimi se rozhodl pokračovat, ale s těmi žlutými vlajkami... Myslím, že však musíme říci, že zajel skvělý závod," uzavírá.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.