Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene se domnívá, že jejich volba strategie pro závod v Rakousku pro oba jejich piloty, byla správná.
Sebastian Vettel startoval devátý po penalizaci kvůli výměně převodovky, avšak dařilo se mu probojovat vpřed. Už se téměř chystal do boxů, když najednou jeho zadní pravá pneumaika explodovala a pro Němce tak závod skončil.
A Kimi Räikkönen? Zpočátku jel druhý, ale načasování jeho zastávky v boxech znamenalo, že se objevil za oběma Red Bully. Šéf týmu, Maurizio Arrivabene, však trvá na tom, že jejich strategie byly pro oba piloty správné.
"Sebastian měl být na trati určitý počet kol a měl nám dávat informace o pneumatikách. Ani on ani telemetrie neukazovaly, že by pneumatika kolabovala. Vůbec nic. Výkonnost byla v pořádku," vysvětluje Arrivabene.
A stejně tak u Kimho šlo vše podle plánu, avšak na konci měli smůlu kvůli žlutým vlajkám. Označil to za ironické. Podle jeho slov obětovali pozici na trati ve prospěch Red Bullů kvůli tomu, že ještě budou muset znovu do boxů a byli si jistí, že je dokáže dojet. "Zariskovali jsme, protože data a naše dřívější simulace ukazovala, že Kimi bude schopen Verstappena předjet, málem se to podařilo," popisuje.
Navíc se domnívá, že nebýt defektu pneumatiky, byl by Vettel na pódiu. "Rozdělili jsme strategie. Nemyslím, že jsme promeškali příležitost. Následovali jsme naše plány a ač někdy nemůžeme kvůli pravidlům s jezdci hovořit, ale oni nám mohou dávat zpětnou vazbu v určitých bodech. Kimi se rozhodl pokračovat, ale s těmi žlutými vlajkami... Myslím, že však musíme říci, že zajel skvělý závod," uzavírá.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.