Nico Rosberg je vyšetřován kvůli kolizi s Lewisem Hamiltonem, k níž došlo v posledním kole Velké ceny Rakouska v rámci tuhého boje o vítězství.
Týmoví kolegové Mercedesu se srazili ve druhé zatáčce po nájezdu do posledního okruhu, když Rosberg udělal chybu při nájezdu na rovinku, na níž ho Hamilton předjel.
Nico byl dlouhý na brzdy, podle sportovního ředitele Tota Wolffa mu selhal elektronický brzdový systém brake-by-wire. Došlo však k nežádoucímu kontaktu, po kterém Lewis vyjel mimo trať, a druhý Mercedes si poškodil přední křídlo.
Oba piloti spolu mohou závodit, Wolff si však přeje vidět čisté souboje. Rosberg kvůli tomu dojel do cíle v pomalém tempu až na čtvrtém místě, komisaři jej však povolali k pohovoru kvůli tomu, že nezastavil na místě s vážně poškozeným vozem.
Video: Incident Hamiltona s Rosbergem (zdroj: Formula1.com)
"Snažil jsem se brzdit, on udělal chybu v zatáčce č. 1 a já jsem byl v druhé zatáčce na vnějšku. Nechal jsem mu místo, byl na vnitřku a srazili jsme se," popisuje Hamilton, na kterého diváci pod pódiem hlasitě bučeli. "To už je jejich problém, ne můj," hodnotí úřadující mistr světa.
AktualizaceKomisaři nakonec Rosbergovi za způsobení kolize udělili penalizaci v podobě přičtení 10 trestných sekund k jeho času, což však na výsledky nemá žádný dopad. Za jízdu s poškozeným vozem byl navíc napomenut.
Celou zprávu komisařů (originál) najdete zde.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.