Nico Rosberg je vyšetřován kvůli kolizi s Lewisem Hamiltonem, k níž došlo v posledním kole Velké ceny Rakouska v rámci tuhého boje o vítězství.
Týmoví kolegové Mercedesu se srazili ve druhé zatáčce po nájezdu do posledního okruhu, když Rosberg udělal chybu při nájezdu na rovinku, na níž ho Hamilton předjel.
Nico byl dlouhý na brzdy, podle sportovního ředitele Tota Wolffa mu selhal elektronický brzdový systém brake-by-wire. Došlo však k nežádoucímu kontaktu, po kterém Lewis vyjel mimo trať, a druhý Mercedes si poškodil přední křídlo.
Oba piloti spolu mohou závodit, Wolff si však přeje vidět čisté souboje. Rosberg kvůli tomu dojel do cíle v pomalém tempu až na čtvrtém místě, komisaři jej však povolali k pohovoru kvůli tomu, že nezastavil na místě s vážně poškozeným vozem.
Video: Incident Hamiltona s Rosbergem (zdroj: Formula1.com)
"Snažil jsem se brzdit, on udělal chybu v zatáčce č. 1 a já jsem byl v druhé zatáčce na vnějšku. Nechal jsem mu místo, byl na vnitřku a srazili jsme se," popisuje Hamilton, na kterého diváci pod pódiem hlasitě bučeli. "To už je jejich problém, ne můj," hodnotí úřadující mistr světa.
AktualizaceKomisaři nakonec Rosbergovi za způsobení kolize udělili penalizaci v podobě přičtení 10 trestných sekund k jeho času, což však na výsledky nemá žádný dopad. Za jízdu s poškozeným vozem byl navíc napomenut.
Celou zprávu komisařů (originál) najdete zde.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.