Po monackém vylepšení zbývá Renaultu ještě velké množství vývojových žetonů.
Renault do letošní sezony vstoupil mnohem lépe než do té minulé. Vyvaroval se velkých technických problémů a do Monaka přinesl pro Ricciarda a Magnussena novou verzi motoru, které se osvědčila a přidala pár desetin sekundy na kolo. Piloti si nový motor hodně pochvalovali, ale stále očekávají další zlepšení, které je podle Red Bull nezbytné, aby tento rakouský tým mohl bojovat s Mercedesem o vítězství.
Renaultu zbývá ještě 21 vývojových žetonů, což je nejvíce mezi týmy. Renault dokonce prohlásil, že je všechny ani nestihne použít do konce sezony. Od té příští se žetonový systém ruší a nastoupí volný vývoj motorů. Renault chce do konce sezony přinést ještě jedno velké vylepšení na motoru.
#F1 Usage of engine-development tokens before #CanadianGP in 2016: #Ferrari & #Honda invest 2 tokens into new turbo pic.twitter.com/SCmiqK1AOg
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) 9. června 2016
"Myslím, že s vylepšením přijdou někdy okolo závodu v japonské Suzuce," řekl šéf Red Bullu Christian Horner pro Motorsport.com. "Přesný datum má Renault, ale tohle je datum, které nám řekli," pokračoval.
"Řekl bych, že konečně našli správnou vývojovou cestu a dělají pokroky. Když teď našli správný směr, mohli by udělat opravdu velký krok dopředu," zakončil Horner.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.