Po monackém vylepšení zbývá Renaultu ještě velké množství vývojových žetonů.
Renault do letošní sezony vstoupil mnohem lépe než do té minulé. Vyvaroval se velkých technických problémů a do Monaka přinesl pro Ricciarda a Magnussena novou verzi motoru, které se osvědčila a přidala pár desetin sekundy na kolo. Piloti si nový motor hodně pochvalovali, ale stále očekávají další zlepšení, které je podle Red Bull nezbytné, aby tento rakouský tým mohl bojovat s Mercedesem o vítězství.
Renaultu zbývá ještě 21 vývojových žetonů, což je nejvíce mezi týmy. Renault dokonce prohlásil, že je všechny ani nestihne použít do konce sezony. Od té příští se žetonový systém ruší a nastoupí volný vývoj motorů. Renault chce do konce sezony přinést ještě jedno velké vylepšení na motoru.
#F1 Usage of engine-development tokens before #CanadianGP in 2016: #Ferrari & #Honda invest 2 tokens into new turbo pic.twitter.com/SCmiqK1AOg
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) 9. června 2016
"Myslím, že s vylepšením přijdou někdy okolo závodu v japonské Suzuce," řekl šéf Red Bullu Christian Horner pro Motorsport.com. "Přesný datum má Renault, ale tohle je datum, které nám řekli," pokračoval.
"Řekl bych, že konečně našli správnou vývojovou cestu a dělají pokroky. Když teď našli správný směr, mohli by udělat opravdu velký krok dopředu," zakončil Horner.
Felipe Massa se před Nejvyšším soudem v Londýně domáhá spravedlnosti za ztracený titul z roku 2008, kdy podle něj FIA a Bernie Ecclestone přehlédli skandál „Crashgate“.
Isack Hadjar zažil divoký start ve Formuli 1, od kolize ještě před startem v Austrálii až po pódiové umístění v Nizozemsku. Mladý Francouz ukázal, že se rychle učí a dokáže konkurovat nejlepším. V posledních dnech se proto hodně spekuluje o jeho přestupu k Red Bullu.
Carlos Sainz získal třetí místo v ázerbájdžánské Grand Prix a připsal si první pódiový úspěch s Williamsem. Jeho nástupce u Ferrari, Lewis Hamilton, zatím s novou stájí podobného výsledku nedosáhl.
V Baku dosáhli mladí jezdci Red Bullu výborného výsledku, když Liam Lawson dojel pátý těsně před Yukim Tsunodou. Racing Bulls díky tomu poskočili na šesté místo v Poháru konstruktérů a ukázali rostoucí formu i potenciál svých mladých jezdců.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.