Force India zažila v posledních několika závodech prudký nárůst formy. Jestli jde pouze o momentální vzedmutí formy nebo o trvalý růst konkurenceschopnosti se, podle ředitele traťových operací týmu Otmara Szafnauera, prokáže při VC Velké Británie na Silverstone.
Force India na VC Španělska výrazně upravila aerodynamiku vozu VJM09. Od té doby získala britská stáj tolik bodů, že pokud by se bodování započítávalo až od VC Španělska, patřila by ji čtvrtá příčka. Sergio Pérez navíc v posledních třech závodech dokončil dvakrát na podiu.
Podle Otmara Szafnauera, šéfa provozních operací týmu, se Force India posouvala polem nahoru poté, co lépe pochopila, jak dostat maximální výkon z nového balíčku. Podle něj bude nejlepším testem jejich aerodynamiky Grand Prix Velké Británie - dosavadní okruhy totiž měly většinou charakter start-stop tratí, na Silverstone vůz čeká spousta rychlých zatáček, ve kterých hraje aerodynamika velkou roli.
"Auto je od té doby [VC Španělska] silnější. Jediné menší škobrtnutí jsme zaznamenali v Kanadě (jezdci zde byli na 8. a 10. místě, pozn. red.) - mysleli jsme si, že na tomto okruhu budeme silnější. Myslím, že to [relativní pokles formy] souviselo s teplotami a tím, jak zacházíme s pneumatikami. Ale poučili jsme se z toho.
Čeká nás Rakousko a Velká Británie. Silverstone bude pro nás velkým testem. Pokud budeme silní na Silverstone, pak budeme silní na všech tratích," říká Otmar. Force India už ztrácí na další zákaznický tým Mercedesu, Williams, pouze 31 bodů. Podle Szafnauera je však potřeba stále vnímat hrozbu ze strany týmů, které jsou aktuálně za Force India.
"Oni [Williams] mají na nás velmi solidní náskok. My budeme pouze pokračovat v tom, co děláme, a uvidíme, jak se to vyvine. Ale také za námi je několik týmů, které představují hrozbu - Toro Rosso je letos silné. McLaren se neustále zlepšuje. Musíme si tedy také hlídat záda," zakončil zástupce britsko-indického týmu.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.