Force India zažila v posledních několika závodech prudký nárůst formy. Jestli jde pouze o momentální vzedmutí formy nebo o trvalý růst konkurenceschopnosti se, podle ředitele traťových operací týmu Otmara Szafnauera, prokáže při VC Velké Británie na Silverstone.
Force India na VC Španělska výrazně upravila aerodynamiku vozu VJM09. Od té doby získala britská stáj tolik bodů, že pokud by se bodování započítávalo až od VC Španělska, patřila by ji čtvrtá příčka. Sergio Pérez navíc v posledních třech závodech dokončil dvakrát na podiu.
Podle Otmara Szafnauera, šéfa provozních operací týmu, se Force India posouvala polem nahoru poté, co lépe pochopila, jak dostat maximální výkon z nového balíčku. Podle něj bude nejlepším testem jejich aerodynamiky Grand Prix Velké Británie - dosavadní okruhy totiž měly většinou charakter start-stop tratí, na Silverstone vůz čeká spousta rychlých zatáček, ve kterých hraje aerodynamika velkou roli.
"Auto je od té doby [VC Španělska] silnější. Jediné menší škobrtnutí jsme zaznamenali v Kanadě (jezdci zde byli na 8. a 10. místě, pozn. red.) - mysleli jsme si, že na tomto okruhu budeme silnější. Myslím, že to [relativní pokles formy] souviselo s teplotami a tím, jak zacházíme s pneumatikami. Ale poučili jsme se z toho.
Čeká nás Rakousko a Velká Británie. Silverstone bude pro nás velkým testem. Pokud budeme silní na Silverstone, pak budeme silní na všech tratích," říká Otmar. Force India už ztrácí na další zákaznický tým Mercedesu, Williams, pouze 31 bodů. Podle Szafnauera je však potřeba stále vnímat hrozbu ze strany týmů, které jsou aktuálně za Force India.
"Oni [Williams] mají na nás velmi solidní náskok. My budeme pouze pokračovat v tom, co děláme, a uvidíme, jak se to vyvine. Ale také za námi je několik týmů, které představují hrozbu - Toro Rosso je letos silné. McLaren se neustále zlepšuje. Musíme si tedy také hlídat záda," zakončil zástupce britsko-indického týmu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.