Force India zažila v posledních několika závodech prudký nárůst formy. Jestli jde pouze o momentální vzedmutí formy nebo o trvalý růst konkurenceschopnosti se, podle ředitele traťových operací týmu Otmara Szafnauera, prokáže při VC Velké Británie na Silverstone.
Force India na VC Španělska výrazně upravila aerodynamiku vozu VJM09. Od té doby získala britská stáj tolik bodů, že pokud by se bodování započítávalo až od VC Španělska, patřila by ji čtvrtá příčka. Sergio Pérez navíc v posledních třech závodech dokončil dvakrát na podiu.
Podle Otmara Szafnauera, šéfa provozních operací týmu, se Force India posouvala polem nahoru poté, co lépe pochopila, jak dostat maximální výkon z nového balíčku. Podle něj bude nejlepším testem jejich aerodynamiky Grand Prix Velké Británie - dosavadní okruhy totiž měly většinou charakter start-stop tratí, na Silverstone vůz čeká spousta rychlých zatáček, ve kterých hraje aerodynamika velkou roli.
"Auto je od té doby [VC Španělska] silnější. Jediné menší škobrtnutí jsme zaznamenali v Kanadě (jezdci zde byli na 8. a 10. místě, pozn. red.) - mysleli jsme si, že na tomto okruhu budeme silnější. Myslím, že to [relativní pokles formy] souviselo s teplotami a tím, jak zacházíme s pneumatikami. Ale poučili jsme se z toho.
Čeká nás Rakousko a Velká Británie. Silverstone bude pro nás velkým testem. Pokud budeme silní na Silverstone, pak budeme silní na všech tratích," říká Otmar. Force India už ztrácí na další zákaznický tým Mercedesu, Williams, pouze 31 bodů. Podle Szafnauera je však potřeba stále vnímat hrozbu ze strany týmů, které jsou aktuálně za Force India.
"Oni [Williams] mají na nás velmi solidní náskok. My budeme pouze pokračovat v tom, co děláme, a uvidíme, jak se to vyvine. Ale také za námi je několik týmů, které představují hrozbu - Toro Rosso je letos silné. McLaren se neustále zlepšuje. Musíme si tedy také hlídat záda," zakončil zástupce britsko-indického týmu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.