Honda se příští rok podle závodního ředitele Erica Boulliera zlepší natolik, že se dostane velmi blízko Mercedesu.
Honda sice dosáhla pokroku i přes zimu, přesto kvůli omezenému počtu žetonů zůstává daleko za Mercedesem. McLaren však pevně věří, že příští rok se na špičku startovního pole v oblasti pohonné jednotky už dotáhne.
Bude se tedy moci vyrovnat Mercedesu? "Byl bych moc rád. Myslím, že se dostaneme blíže. Nevím, jestli se jim vyrovnáme, ale dostaneme se velmi blízko," odpovídá závodní ředitel McLarenu.
Honda zatím nenaplňuje očekávání, situace se však pomalu zlepšuje. Mercedes na rozdíl od ní začal svou pohonnou jednotku vyvíjet o několik let dříve, než přišla změna v roce 2014 - japonský výrobce, který vstoupil do F1 v sezóně 2015, takový luxus neměl. Proto podle Boulliera není fér porovnávat jejich úrovně výkonnosti.
"Museli jsme snížit naše očekávání - a když řeknu snížit, tak to srovnávám s minulostí, protože chceme vyhrávat. Ron [Dennis] a já jsme závodníci, takže si neužívám, když jsme desátí. Vůbec ne," popisuje pro motorsport.com Boullier.
"Nyní však musíme být realisté, pokud jde o to, co děláme a co stavíme. Když se podíváte na Mercedes, tak jim stavba motoru trvala čtyři roky, než se dostali na trať, a nikdo předtím nevěděl, co dělají. Takže se objevili a odvedli dobrou práci.
Nám to zatím trvá tři roky, ale dva roky už závodíme, takže se lidé ptají: 'Co vlastně děláte?' Ale my zkrátka děláme totéž, ubíráme se stejnou cestou. To vyžaduje čas," upozorňuje závodní ředitel McLarenu.
Pro něj je povzbuzením i to, jak Honda reaguje pod novým vedením po příchodu nového ředitele Jusuke Hasegawy: "Tito lidé jsou více zaměření na závodění. Máme s nimi velmi dobré vztahy a snadněji chápou problémy a očekávání."
Co přesně musí Honda udělat pro velké zlepšení? "Neřeknu vám to, ale vím to. Oni to také vědí, odmítá závodní ředitel McLarenu zabíhat do podrobností.
A my to tušíme: problém dřívějšího vedení byl v tom, že nechtěl přijímat zkušené odborníky z jiných společností, pouze si vybírat z vlastních řad. "To pro zlepšení není klíčové, ale pomáhá to," připouští Boullier. "Mají teď jiný přístup, vše se o polovinu posunulo a je to fajn."
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.