Williams si myslí, že bude mít příští rok, kdy se dojde k velké změně technický pravidel, velkou příležitost stáhnout náskok těch nejrychlejších týmů.
V uplynulých dvou sezónách skončila stáj z Grove na třetím místě v šampionátu konstruktérů, letos se ale mírně propadla a po osmi závodech ji patří čtvrtá příčka za Mercedesem, Ferrari a Red Bullem. Nutno ovšem podotknout, že její rozpočet nedosahuje takové velikosti, jako je tomu v případě výše uvedených soupeřů.
Šéf výkonnosti Rob Smedley přesto věří, že příští rok pro Williams představuje i přes finanční omezení příležitost stáhnout náskok svých rivalů: "Způsob, jakým teď vyvíjíme auta v F1 s omezením aerodynamického testování mnohem více svědčí někomu, kdo je limitován zdroji. Rok 2017 je velkou příležitostí Williamsu dotáhnout se zpět na čelní týmy."
"Musíme toho být schopni, jinak skončíme v F1 jako druhořadí. Musíme maximálně využít tuto příležitost. Cílem společnosti je to dokázat a posunout se kupředu, nejen zůstat tam, kde jsme. Williams má mnoho silných stránek a my je musíme dále využívat, stejně jako dosahovat růstu v těch slabších oblastech," pokračuje Smedley.
"Nemáme žádnou velkou slabinu. To je neustálá chyba v F1 - zaměřme všechna na tuto specifickou oblast. Pokud nejde o nějakou oslňující chybu, pak si tohle nemůžete dovolit. I když jste v jedné oblasti o něco slabší, tak to neznamená, že byste toho do ní měli vložit více, protože všechny ostatní věci musí klapat a vy se musíte snažit ve všech oblastech.
Musíme nalézat výkonnost ve voze, ať už jde o mechaniku auta, aerodynamiku či technologii pneumatik. Musíme tlačit na to, abychom se v oblasti celého provozu společnosti posouvali kupředu," vyzývá šéf výkonnosti Williamsu.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.