Daniel Riccardo tvrdí, že ho Ferrari sleduje a vyhodnocuje jako možnou náhradu za Kimiho Räikkönena, kterému po letošním roce v Maranellu končí smlouva. Postaví se znovu proti svému bývalému týmovému kolegovi, Sebastianovi Vettelovi? A jaké ma na něj vzpomínky?
"Je to jako minulý rok. Rozumím tomu tak, že pokud by udělali změnu, pak se nacházím v jejich seznamu. Jestli jsem jediným pilotem v tomto seznamu? Zřejmě ne. Patřím mezi jejich špičkovou volbu? To nevím, nic mi nevysvětlili," uvádí Ricciardo.
"Neproběhly žádné telefonáty typu: 'zbavíme se Kimiho, chceme tě, zvládl bys to se svým kontraktem?' Nic takového. Uvědomuji si, že by měli zájem, neobviňuji je. Ale kromě toho, co se objevilo v médiích, upřímně nedošlo k ničemu jinému," pokračuje australský pilot, který má na příští rok platnou smlouvu s Red Bullem.
Neobával by se opětovného souboje se svým bývalým týmovým kolegou Sebastianem Vettelem? "Nevadí mi. Mám ho rád, je to silný kluk. Samozřejmě bych to neodmítl. Ale jediným důvodem pro změnu týmu a pro to, abych šel znovu proti němu, by byl boj o mistrovský titul. Pokud by šlo jen o to mít jiného týmového kolegu, pak bych to raději zkusil proti Lewisovi [Hamiltonovi] nebo proti Fernandovi [Alonsovi] nebo proti někomu jinému."
Pro Autosport přiznává, že když přišel poprvé do Red Bullu, tak měl ze souboje s Vettelem trochu obavy kvůli obtížím, kterým po boku německého jezdce v týmu čelil jeho krajan Mark Webber.
"Vzhledem k jeho vztahu s Markem předtím jsem byl opatrný, když jsem se tam dostal, pokud jde o můj přístup k němu jako k týmovému kolegovi. Byl ale solidní a vlastně jsme spolu vycházeli dobře. Sezóna se pro mě očividně vyvíjela lépe než pro něj," vzpomíná Ricciardo.
"Opravdu se nikdy nevymlouval, a když jsem ho porazil, podal mi ruku jako chlap a řekl: 'Dobrý závod,' takže byl dobrým týmovým kolegou. Je rychlý a očekával bych, že pokud bychom se stali jednou opět týmovými kolegy, tak by bojoval a šlo by o dobré soupeření.
Je to jako s bojovníky. Pokud prohrají souboj, chtějí výsledek smazat a dostat toho chlapa znovu. Proto pozoruji jeho zvědavost, že by možná mohl k tomu dostat další příležitost," usmívá se Ricciardo.
Nový ročník šampionátu Formule 1 se chystá odstartovat a s ním přicházejí nové naděje a očekávání, které každá nová sezóna přináší.
Max Verstappen by mohl i bez dominantního vozu bojovat o titul, i kdyby měl k dispozici druhý nebo třetí nejrychlejší auto. Loňské problémy Red Bullu neohrozily jeho výkon, a jeho schopnost přizpůsobit se novým podmínkám by mohla být klíčová v nadcházející sezóně. Helmut Marko zdůraznil, že ačkoli McLaren vykázal silnou konkurenceschopnost, skutečné měřítko výkonnosti se ukáže až v závodech, kde Red Bull stále spoléhá na Verstappenovu genialitu.
Každý start nové sezóny Formule 1 je napínavý, ale stejně tak budí emoce i návrat populárního seriálu Drive to Survive. Lando Norris si však nebral servítky a odhalil, co mu na nové řadě vadí.
Sezóna Formule 1 2025 bude poslední pod současným cyklem pravidel, přičemž i přesto se letos některé předpisy mění. Přinášíme vám přehled všech klíčových informací, které byste měli vědět před startem nadcházejícího ročníku.
Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.
Šéf týmu Cadillac F1 zdůraznil, že výběr amerického jezdce do týmu bude záviset výhradně na jeho sportovních schopnostech a zásluhách, nikoli na národnosti. Tým se chce soustředit na kvalitu a výkon, a jakýkoli jezdec, který bude mít potenciál přispět k úspěchu, bude vítán bez ohledu na jeho původ.
Na Race of Champions v Sydney vyjádřila skupina významných osobností Formule 1 svou podporu Michaelu Schumacherovi a vyzvala sedminásobného mistra světa, aby "pokračoval v boji" během jeho dlouhé a náročné rehabilitace.
Nová kapitola v kariéře Lewise Hamiltona, který se připojil k Ferrari, vyvolává celosvětovou pozornost.
Streamovací platforma F1 TV, která pokrývá všechny závodní víkendy Formule 1, přichází týden před první Velkou cenou s významnou novinkou. Fanoušci budou mít nyní možnost předplatit F1 TV Premium, které nabízí zcela nové funkce a vylepšení pro ještě lepší zážitek ze sledování závodů.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.
Red Bull dal jasně najevo svou důvěru v Liama Lawsona, když mu poskytl příležitost v jeho první kompletní sezóně ve Formuli 1. Mladý Novozélanďan, který již při svých dosavadních startech prokázal talent a odhodlání, má před sebou velkou šanci potvrdit očekávání a ukázat, že je cennou investicí pro budoucnost týmu. Fanoušci věří, že Lawson dokáže naplno využít svou příležitost a stát se stabilním členem startovního pole.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.