Týmy Formule 1 očekávají, že během závodního víkendu v Rakousku bude překonáno nejrychlejší kvalifikační kolo. Čas držitele pole position by mohl být vůbec tím nejnižším, jaký byl dosažen v posledních 25 letech.
K pokroku by kromě zlepšování aerodynamiky, výkonu pohonných jednotek a nové ultra-měkké směsi pneumatik měl přispět také nový asfalt na Red Bull Ringu a odstranění některých hrbolů. To vedle k výraznému zlepšení v časech na kolo v závodě DTM na konci května.
Lewis Hamilton zde loni v kvalifikaci zvládl kolo za 1:08,455 min, Rubens Barrichello v roce 2002 za 1:08,038 min. Absolutní rekord na této trati ale oficiálně drží Michael Schumacher, který zde jedno kolo v pátečním tréninku v sezóně 2003 zajel za 1:07,908 min. Tento víkend týmy očekávají, že ho prolétnou za 1:06 min, Mercedesy se možná dostanou na 1:05 min.
Třetí muž letošního šampionátu DTM a rezervní pilot Williamsu Paul di Resta věří, že se dočkáme výrazného pokroku: "U nás [v DTM] to v kvalifikaci dělalo 2,5 sekundy. Trať je zkrátka o něco hladší s vyšší přilnavostí v zatáčkách, podmínky ale zřejmě byly také ideální."
"Je to těžší rozjet pneumatiky, jste však rychlejší a rychlejší. Hrbolů je méně, proto můžete auto mnohem lépe optimalizovat. Můžete s ním jezdit níže, což je samozřejmě lepší pro aerodynamiku. Hrboly tady dříve nebývaly tak špatné, jenže se nacházely v místech, kde to bylo trochu náročné - obzvlášť při brzdění do kopce do zatáčky č. 2 a v posledních dvou zatáčkách," popisuje Di Resta pro motorsport.com.
"V poslední zatáčce dochází k mnohem menší kompresi, provil se lehce změnil, takže jde více o normální zatáčku. Obrubníky jsou také odlišné, o něco plošší a do určité míry toho trochu více odpouštějí. Myslím, že okruh trochu postrádá ten charakter, který dříve měl. Upřednostňoval jsem to, když byl na okrajích trochu drsnější.
Vzhledem k vývoji vozu a pneumatik bych očekával časy kolem 1:05 min. Budou ohromně rychlé. Piloti budou mít plné ruce práce, pro ně to bude výzvou," předpokládá di Resta.
Pokud někdo překoná zmíněný Schumacherův rekord z roku 2003, pak dosáhne nejnižšího kvalifikačního času od Velké ceny Francie 1990, kdy se prosadil Nigel Mansell s časem 1:04,402 min.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.