Týmy Formule 1 očekávají, že během závodního víkendu v Rakousku bude překonáno nejrychlejší kvalifikační kolo. Čas držitele pole position by mohl být vůbec tím nejnižším, jaký byl dosažen v posledních 25 letech.
K pokroku by kromě zlepšování aerodynamiky, výkonu pohonných jednotek a nové ultra-měkké směsi pneumatik měl přispět také nový asfalt na Red Bull Ringu a odstranění některých hrbolů. To vedle k výraznému zlepšení v časech na kolo v závodě DTM na konci května.
Lewis Hamilton zde loni v kvalifikaci zvládl kolo za 1:08,455 min, Rubens Barrichello v roce 2002 za 1:08,038 min. Absolutní rekord na této trati ale oficiálně drží Michael Schumacher, který zde jedno kolo v pátečním tréninku v sezóně 2003 zajel za 1:07,908 min. Tento víkend týmy očekávají, že ho prolétnou za 1:06 min, Mercedesy se možná dostanou na 1:05 min.
Třetí muž letošního šampionátu DTM a rezervní pilot Williamsu Paul di Resta věří, že se dočkáme výrazného pokroku: "U nás [v DTM] to v kvalifikaci dělalo 2,5 sekundy. Trať je zkrátka o něco hladší s vyšší přilnavostí v zatáčkách, podmínky ale zřejmě byly také ideální."
"Je to těžší rozjet pneumatiky, jste však rychlejší a rychlejší. Hrbolů je méně, proto můžete auto mnohem lépe optimalizovat. Můžete s ním jezdit níže, což je samozřejmě lepší pro aerodynamiku. Hrboly tady dříve nebývaly tak špatné, jenže se nacházely v místech, kde to bylo trochu náročné - obzvlášť při brzdění do kopce do zatáčky č. 2 a v posledních dvou zatáčkách," popisuje Di Resta pro motorsport.com.
"V poslední zatáčce dochází k mnohem menší kompresi, provil se lehce změnil, takže jde více o normální zatáčku. Obrubníky jsou také odlišné, o něco plošší a do určité míry toho trochu více odpouštějí. Myslím, že okruh trochu postrádá ten charakter, který dříve měl. Upřednostňoval jsem to, když byl na okrajích trochu drsnější.
Vzhledem k vývoji vozu a pneumatik bych očekával časy kolem 1:05 min. Budou ohromně rychlé. Piloti budou mít plné ruce práce, pro ně to bude výzvou," předpokládá di Resta.
Pokud někdo překoná zmíněný Schumacherův rekord z roku 2003, pak dosáhne nejnižšího kvalifikačního času od Velké ceny Francie 1990, kdy se prosadil Nigel Mansell s časem 1:04,402 min.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.