Týmy o víkendu očekávají překonání rekordu Red Bull Ringu

GP Rakouska (Red Bull Ring)
GP Rakouska (Red Bull Ring), foto: MiZ, F1NEWS.cz
Petr Hlawiczka 27. června 2016 6:30
Sdílej:

Týmy Formule 1 očekávají, že během závodního víkendu v Rakousku bude překonáno nejrychlejší kvalifikační kolo. Čas držitele pole position by mohl být vůbec tím nejnižším, jaký byl dosažen v posledních 25 letech.

K pokroku by kromě zlepšování aerodynamiky, výkonu pohonných jednotek a nové ultra-měkké směsi pneumatik měl přispět také nový asfalt na Red Bull Ringu a odstranění některých hrbolů. To vedle k výraznému zlepšení v časech na kolo v závodě DTM na konci května.

Lewis Hamilton zde loni v kvalifikaci zvládl kolo za 1:08,455 min, Rubens Barrichello v roce 2002 za 1:08,038 min. Absolutní rekord na této trati ale oficiálně drží Michael Schumacher, který zde jedno kolo v pátečním tréninku v sezóně 2003 zajel za 1:07,908 min. Tento víkend týmy očekávají, že ho prolétnou za 1:06 min, Mercedesy se možná dostanou na 1:05 min.

Třetí muž letošního šampionátu DTM a rezervní pilot Williamsu Paul di Resta věří, že se dočkáme výrazného pokroku: "U nás [v DTM] to v kvalifikaci dělalo 2,5 sekundy. Trať je zkrátka o něco hladší s vyšší přilnavostí v zatáčkách, podmínky ale zřejmě byly také ideální."

"Je to těžší rozjet pneumatiky, jste však rychlejší a rychlejší. Hrbolů je méně, proto můžete auto mnohem lépe optimalizovat. Můžete s ním jezdit níže, což je samozřejmě lepší pro aerodynamiku. Hrboly tady dříve nebývaly tak špatné, jenže se nacházely v místech, kde to bylo trochu náročné - obzvlášť při brzdění do kopce do zatáčky č. 2 a v posledních dvou zatáčkách," popisuje Di Resta pro motorsport.com.

"V poslední zatáčce dochází k mnohem menší kompresi, provil se lehce změnil, takže jde více o normální zatáčku. Obrubníky jsou také odlišné, o něco plošší a do určité míry toho trochu více odpouštějí. Myslím, že okruh trochu postrádá ten charakter, který dříve měl. Upřednostňoval jsem to, když byl na okrajích trochu drsnější.

Vzhledem k vývoji vozu a pneumatik bych očekával časy kolem 1:05 min. Budou ohromně rychlé. Piloti budou mít plné ruce práce, pro ně to bude výzvou," předpokládá di Resta.

Pokud někdo překoná zmíněný Schumacherův rekord z roku 2003, pak dosáhne nejnižšího kvalifikačního času od Velké ceny Francie 1990, kdy se prosadil Nigel Mansell s časem 1:04,402 min.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.