Zákazníci Ferrari, Haas a Sauber, dostanou nové turbo, které italský tým již nasadil do svých vozů, od GP Velké Británie. Sauber k tomu navíc konečně přidá i vylepšení aerodynamiky.
Od GP Velké Británie si budou moci užívat předností nového turba také týmy Haas a Sauber. O Haasu se již vědělo, úmysl Sauberu potvrdil serveru 'Motorsport-total' tiskový mluvčí švýcarské stáje. Nasazení nového turba je nutné k tomu, aby mohly stáje naplno využívat potenciál silnějšího motoru.
Ferrari použilo poprvé nové turbo v Kanadě. Podle ohlasů z italské stáje jde o výrazný posun vpřed, což dosvědčovala i rychlost na tamějším okruhu (v Baku už rudé vozy Mercedesům nestačily). Ferrari přepracovalo své turbo ve spolupráci s firmou Honeywell - zlepšena má být i spolehlivost.
Sauber navíc od Británie nasadí na vozy Nasera a Ericssona také vylepšenou aerodynamiku: "Pracujeme na tom, abychom se opět dostali do středu pole. Díky vylepšením by mělo být snazší s vozem jet," řekla Monisha Kaltenborn, šéfka týmu Sauber.
Další, tentokrát již větší vylepšení obsahující nové přední i zadní přítlačné křídlo, je v plánu na GP Maďarska. Sauber v Baku zajel doposud nejlepší výsledek týmu - 12. místo je však slabou útěchou.
Také Haas se na nové turbo již velmi těší, protože po slibném začátku sezony jeho výkonnost mizí. Naposledy vozy amerického týmu bodovaly v Rusku. Následující čtyři velké ceny vyšel Haas naprázdno. O příděl do týmové 'kasičky' se zatím postaral pouze Romain Grosjean.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.