Honda věří, že s novým Energy Recovery Systems, které vyvinula během této sezony, se teď může srovnávat se systémy od Mercedesu.
V sezoně 2015 se všeobecně mělo za to, že ERS bylo hlavní slabinou monopostů týmu McLaren-Honda. Jen připomeňme, že vloni se McLarenům ani jednou nepodařilo kvalifikovat se v TOP10 a celkově mezi konstruktéry tým skončil až na devátém místě. Velká část zimního vývoje pohonného ústrojí Hondy byla zaměřena na to, jak lépe znovuzískávat energii z výfuku, v nedávné GP Kanady jsme mohli vidět další vylepšení turba, které mělo vést k dalšímu zvýšení výkonů ERS.
McLaren se ve třech z posledních čtyřech závodů dostal do Q3 a do vyrovnání bodového zisku za sezonu 2015 už jim chybí jen tři body a to je ze sezony 2016 odjeto pouze 8 Grand Prix. "Z pohledu systému rekuperace energie [ERS] jsme již dosáhli našeho cíle, který je už na úrovni Mercedesu," říká šéf Hondy v F1, Yusuke Hasagawa, pro britský Autosport.
"Výkonnost našeho systému rekuperace energie už není moc odlišná od top týmů. Jsem si tím velmi jistý. Rekuperace energie se ve srovnání s loňskem už zdvojnásobila a dosahuje vrcholné úrovně. Nemohu říci, jestli je to lepší, než ostatní, ale je rozumné říci, že je to velmi vyrovnaná oblast. Je neuvěřitelné, že jsme dosáhli za dva až tři roky to, co ostatním vzalo sedm až osm let."
Další vylepšení mají přijít během sezonyHonda navíc ještě v průběhu sezony nevyužila ani jeden žeton, což její rivalové ano. Do konce sezony může použít ještě 12 těchto žetonů. Hasegawa říká, že Honda určitě přijde s novinkami na ICE (internal combustion engine - vnitřní spalovací motor) před koncem letošní sezony. "Vždy je tu nějaký prostor pro zlepšení, ale určitě se musíme více soustředit na výkonnost vnitřního spalovacího motoru. V updatu ještě nemáme dostatečnou výkonnost, takže jej nemůžeme představit."
"V některých individuálních experimentálních testech vidíme některé benefity, ale nemůžeme je prokázat pro celý motor. Nemáme dostatečný čas na to, abychom změnili vše - nemáme dostatek žetonů - takže představíme jen některé dodatečné části." McLaren letos již zásluhou Fernanda Alonsa dokázal získat dva závodní výsledky v TOP6, Hasegawa však věří, že tým by se měl před koncem sezony orientovat na podia, tedy na správných okruzích.
Na dotaz, jestli jsou nějaké konkrétní cíle v oblasti výsledků před koncem letošní sezony, které by Hondu potěšily, Hasegawa Autosportu odpověděl: "Jedním samozřejmě je získat lepší výkonnost a [druhým] je bojovat o podium - mít tuto šanci."
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.