Honda věří, že s novým Energy Recovery Systems, které vyvinula během této sezony, se teď může srovnávat se systémy od Mercedesu.
V sezoně 2015 se všeobecně mělo za to, že ERS bylo hlavní slabinou monopostů týmu McLaren-Honda. Jen připomeňme, že vloni se McLarenům ani jednou nepodařilo kvalifikovat se v TOP10 a celkově mezi konstruktéry tým skončil až na devátém místě. Velká část zimního vývoje pohonného ústrojí Hondy byla zaměřena na to, jak lépe znovuzískávat energii z výfuku, v nedávné GP Kanady jsme mohli vidět další vylepšení turba, které mělo vést k dalšímu zvýšení výkonů ERS.
McLaren se ve třech z posledních čtyřech závodů dostal do Q3 a do vyrovnání bodového zisku za sezonu 2015 už jim chybí jen tři body a to je ze sezony 2016 odjeto pouze 8 Grand Prix. "Z pohledu systému rekuperace energie [ERS] jsme již dosáhli našeho cíle, který je už na úrovni Mercedesu," říká šéf Hondy v F1, Yusuke Hasagawa, pro britský Autosport.
"Výkonnost našeho systému rekuperace energie už není moc odlišná od top týmů. Jsem si tím velmi jistý. Rekuperace energie se ve srovnání s loňskem už zdvojnásobila a dosahuje vrcholné úrovně. Nemohu říci, jestli je to lepší, než ostatní, ale je rozumné říci, že je to velmi vyrovnaná oblast. Je neuvěřitelné, že jsme dosáhli za dva až tři roky to, co ostatním vzalo sedm až osm let."
Další vylepšení mají přijít během sezonyHonda navíc ještě v průběhu sezony nevyužila ani jeden žeton, což její rivalové ano. Do konce sezony může použít ještě 12 těchto žetonů. Hasegawa říká, že Honda určitě přijde s novinkami na ICE (internal combustion engine - vnitřní spalovací motor) před koncem letošní sezony. "Vždy je tu nějaký prostor pro zlepšení, ale určitě se musíme více soustředit na výkonnost vnitřního spalovacího motoru. V updatu ještě nemáme dostatečnou výkonnost, takže jej nemůžeme představit."
"V některých individuálních experimentálních testech vidíme některé benefity, ale nemůžeme je prokázat pro celý motor. Nemáme dostatečný čas na to, abychom změnili vše - nemáme dostatek žetonů - takže představíme jen některé dodatečné části." McLaren letos již zásluhou Fernanda Alonsa dokázal získat dva závodní výsledky v TOP6, Hasegawa však věří, že tým by se měl před koncem sezony orientovat na podia, tedy na správných okruzích.
Na dotaz, jestli jsou nějaké konkrétní cíle v oblasti výsledků před koncem letošní sezony, které by Hondu potěšily, Hasegawa Autosportu odpověděl: "Jedním samozřejmě je získat lepší výkonnost a [druhým] je bojovat o podium - mít tuto šanci."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.