Honda věří, že s novým Energy Recovery Systems, které vyvinula během této sezony, se teď může srovnávat se systémy od Mercedesu.
V sezoně 2015 se všeobecně mělo za to, že ERS bylo hlavní slabinou monopostů týmu McLaren-Honda. Jen připomeňme, že vloni se McLarenům ani jednou nepodařilo kvalifikovat se v TOP10 a celkově mezi konstruktéry tým skončil až na devátém místě. Velká část zimního vývoje pohonného ústrojí Hondy byla zaměřena na to, jak lépe znovuzískávat energii z výfuku, v nedávné GP Kanady jsme mohli vidět další vylepšení turba, které mělo vést k dalšímu zvýšení výkonů ERS.
McLaren se ve třech z posledních čtyřech závodů dostal do Q3 a do vyrovnání bodového zisku za sezonu 2015 už jim chybí jen tři body a to je ze sezony 2016 odjeto pouze 8 Grand Prix. "Z pohledu systému rekuperace energie [ERS] jsme již dosáhli našeho cíle, který je už na úrovni Mercedesu," říká šéf Hondy v F1, Yusuke Hasagawa, pro britský Autosport.
"Výkonnost našeho systému rekuperace energie už není moc odlišná od top týmů. Jsem si tím velmi jistý. Rekuperace energie se ve srovnání s loňskem už zdvojnásobila a dosahuje vrcholné úrovně. Nemohu říci, jestli je to lepší, než ostatní, ale je rozumné říci, že je to velmi vyrovnaná oblast. Je neuvěřitelné, že jsme dosáhli za dva až tři roky to, co ostatním vzalo sedm až osm let."
Další vylepšení mají přijít během sezonyHonda navíc ještě v průběhu sezony nevyužila ani jeden žeton, což její rivalové ano. Do konce sezony může použít ještě 12 těchto žetonů. Hasegawa říká, že Honda určitě přijde s novinkami na ICE (internal combustion engine - vnitřní spalovací motor) před koncem letošní sezony. "Vždy je tu nějaký prostor pro zlepšení, ale určitě se musíme více soustředit na výkonnost vnitřního spalovacího motoru. V updatu ještě nemáme dostatečnou výkonnost, takže jej nemůžeme představit."
"V některých individuálních experimentálních testech vidíme některé benefity, ale nemůžeme je prokázat pro celý motor. Nemáme dostatečný čas na to, abychom změnili vše - nemáme dostatek žetonů - takže představíme jen některé dodatečné části." McLaren letos již zásluhou Fernanda Alonsa dokázal získat dva závodní výsledky v TOP6, Hasegawa však věří, že tým by se měl před koncem sezony orientovat na podia, tedy na správných okruzích.
Na dotaz, jestli jsou nějaké konkrétní cíle v oblasti výsledků před koncem letošní sezony, které by Hondu potěšily, Hasegawa Autosportu odpověděl: "Jedním samozřejmě je získat lepší výkonnost a [druhým] je bojovat o podium - mít tuto šanci."
V Bahrajnu se dnes jede třetí a poslední den předsezónních testů. Týmy by měly nasadit na auta nové vychytávky a jezdci budou tlačit na pilu. Všichni se budou především soustředit závodní simulace, které by nám toho mohli hodně prozradit po obědě.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.