Protože Renault letos za nejrychlejšími příliš zaostává, rozhodl se využívat části velkých cen pro experimenty s nastavením svých vozů.
Naposledy byl v kvalifikaci na Velkou cenu Evropy dokonce nejpomalejší ze všech - před Kevinem Magnussenem a Jolyonem Palmerem skončily oba Saubery i Manory. Dán nakonec startoval z boxové uličky, protože se mu tým rozhodl vyměnit převodovku a učinit rozsáhlejší změny v nastavení.
"Po třetím tréninku jsme si uvědomili, že budeme velmi pomalí, proto jsme šli to zcela odlišného způsobu nastavení. Zkoušeli jsme na místě auto, které jsme nikdy dříve nezkoušeli," prozrazuje Magnussen, jenž v závodě v Baku dojel na 14. místě.
"Nebylo to dobré, ale šlo o správnou věc - vyzkoušet něco jiného. Ne proto, že bychom si mysleli, že to bude opravdu lepší, ale jen abychom se něco naučili. Jsme v pozici, kdy se potřebujeme učit - pojmout to tak trochu jako test. Momentálně testujeme," potvrzuje Dán způsob, jakým Renault přistupuje k závodům.
Francouzský tým se soustředí zejména na vyřešení problémů s průjezdem obrubníků, který se objevil také v Monaku a v Montrealu. "Jde o jeden z našich největších problémů a nedokážeme ho vyřešit. Auto je příliš tvrdé a nepřestává poskakovat, když z obrubníku sjedete."
"V kvalifikaci bylo [po změnách] přes obrubníky docela dobré, ale ne zas tak dobré všude jinde. Částečně jsme vyřešili problém s obrubníky, jenže jsme tím vyvolali celou řadu dalších. Není to tedy lepší, alespoň však víme, co potíže s obrubníky vyřeší," tvrdí Magnussen.
"Uvědomili jsme si, že v kvalifikaci nebojujeme o nic, takže jsme připraveni se v této pozici zkrátka učit. I s perfektním nastavením pro kvalifikaci bychom nebyli o moc více vpředu. Možná bychom porazili kluka před námi, ale další už ne," dodává pilot Renaultu.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.