Protože Renault letos za nejrychlejšími příliš zaostává, rozhodl se využívat části velkých cen pro experimenty s nastavením svých vozů.
Naposledy byl v kvalifikaci na Velkou cenu Evropy dokonce nejpomalejší ze všech - před Kevinem Magnussenem a Jolyonem Palmerem skončily oba Saubery i Manory. Dán nakonec startoval z boxové uličky, protože se mu tým rozhodl vyměnit převodovku a učinit rozsáhlejší změny v nastavení.
"Po třetím tréninku jsme si uvědomili, že budeme velmi pomalí, proto jsme šli to zcela odlišného způsobu nastavení. Zkoušeli jsme na místě auto, které jsme nikdy dříve nezkoušeli," prozrazuje Magnussen, jenž v závodě v Baku dojel na 14. místě.
"Nebylo to dobré, ale šlo o správnou věc - vyzkoušet něco jiného. Ne proto, že bychom si mysleli, že to bude opravdu lepší, ale jen abychom se něco naučili. Jsme v pozici, kdy se potřebujeme učit - pojmout to tak trochu jako test. Momentálně testujeme," potvrzuje Dán způsob, jakým Renault přistupuje k závodům.
Francouzský tým se soustředí zejména na vyřešení problémů s průjezdem obrubníků, který se objevil také v Monaku a v Montrealu. "Jde o jeden z našich největších problémů a nedokážeme ho vyřešit. Auto je příliš tvrdé a nepřestává poskakovat, když z obrubníku sjedete."
"V kvalifikaci bylo [po změnách] přes obrubníky docela dobré, ale ne zas tak dobré všude jinde. Částečně jsme vyřešili problém s obrubníky, jenže jsme tím vyvolali celou řadu dalších. Není to tedy lepší, alespoň však víme, co potíže s obrubníky vyřeší," tvrdí Magnussen.
"Uvědomili jsme si, že v kvalifikaci nebojujeme o nic, takže jsme připraveni se v této pozici zkrátka učit. I s perfektním nastavením pro kvalifikaci bychom nebyli o moc více vpředu. Možná bychom porazili kluka před námi, ale další už ne," dodává pilot Renaultu.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.