Sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa byl po Velké ceně Evropy s chováním pohonné jednotky spokojenější než v Kanadě, kde piloti McLarenu museli usilovně šetřit palivo.
McLaren sice v kvalifikaci nepostoupil do poslední části a v závodě na body nedosáhl, přesto Honda uvedla, že jejich motor podával lepší výkony, než očekávali.
V Montrealu byli piloti frustrováni nutností šetřit palivo již od počátku závodu natolik, že Fernando Alonso chtěl ke konci raději předčasně zastavit. Baku s dlouhou rovinkou, častým brzděním a pomalými zatáčkami mělo být podobné, Honda však příjemně překvapila.
"Myslím, že to bylo lepší, než se čekalo. Mysleli jsme si, že budeme mít velké problémy, obzvlášť v závodě na rovince. Protože jsme ale použili nastavení pro nižší přítlak a piloti hodně využívali pozici v aerodynamickém stínu, tak si myslím, že odjeli velmi dobrý závod," hodnotí Hasegawa.
Jak moc museli v Ázerbájdžánu šetřit palivo? "Vlastně si nemyslím, že by ho nějak hodně šetřili. Možná pár kol ano, ale podle mě k tomu nedocházelo."
Honda se od počátku roku v úspoře paliva zlepšila, pomohla ji k tomu zejména poslední série vylepšení, která čítala nové turbodmychadlo i směs paliva představená v Kanadě.
"Vylepšili jsme turbínu, takže se rekuperace energie zlepšuje. To hodně pomohlo. Můžeme ušetřit palivo, protože místo toho dokážeme využívat elektřinu," vysvětluje sportovní ředitel Hondy.
Závodní ředitel Eric Boullier pokroky potvrzuje: "Nyní jsme dosáhli dobré úrovně v rekuperaci energie, což nám umožňuje ji využívat ve velké míře na všech tratích letošního ročníku dle těch nejlepších kombinací. Odvádíme dobrou práci. Věřím, že jsme nyní zhruba na úrovni ostatních [pokud jde o ERS]."
"V Baku jsme dokázali energii využívat nejlépe, teď musíme přemýšlet také o ostatních tratích. Dosáhli jsme čísla, kterého jsme chtěli dosáhnout," dodává Boullier.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.