"Bylo to lepší, než jsme čekali." Proč Honda neměla v Baku problémy se spotřebou?

Nákres pohonné jednotky Hondy
Nákres pohonné jednotky Hondy, foto: Honda Racing F1
Petr Hlawiczka 23. června 2016 06:20
Sdílej:

Sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa byl po Velké ceně Evropy s chováním pohonné jednotky spokojenější než v Kanadě, kde piloti McLarenu museli usilovně šetřit palivo.

McLaren sice v kvalifikaci nepostoupil do poslední části a v závodě na body nedosáhl, přesto Honda uvedla, že jejich motor podával lepší výkony, než očekávali.

V Montrealu byli piloti frustrováni nutností šetřit palivo již od počátku závodu natolik, že Fernando Alonso chtěl ke konci raději předčasně zastavit. Baku s dlouhou rovinkou, častým brzděním a pomalými zatáčkami mělo být podobné, Honda však příjemně překvapila.

"Myslím, že to bylo lepší, než se čekalo. Mysleli jsme si, že budeme mít velké problémy, obzvlášť v závodě na rovince. Protože jsme ale použili nastavení pro nižší přítlak a piloti hodně využívali pozici v aerodynamickém stínu, tak si myslím, že odjeli velmi dobrý závod," hodnotí Hasegawa.

Jak moc museli v Ázerbájdžánu šetřit palivo? "Vlastně si nemyslím, že by ho nějak hodně šetřili. Možná pár kol ano, ale podle mě k tomu nedocházelo."

Honda se od počátku roku v úspoře paliva zlepšila, pomohla ji k tomu zejména poslední série vylepšení, která čítala nové turbodmychadlo i směs paliva představená v Kanadě.

"Vylepšili jsme turbínu, takže se rekuperace energie zlepšuje. To hodně pomohlo. Můžeme ušetřit palivo, protože místo toho dokážeme využívat elektřinu," vysvětluje sportovní ředitel Hondy.

Závodní ředitel Eric Boullier pokroky potvrzuje: "Nyní jsme dosáhli dobré úrovně v rekuperaci energie, což nám umožňuje ji využívat ve velké míře na všech tratích letošního ročníku dle těch nejlepších kombinací. Odvádíme dobrou práci. Věřím, že jsme nyní zhruba na úrovni ostatních [pokud jde o ERS]."

"V Baku jsme dokázali energii využívat nejlépe, teď musíme přemýšlet také o ostatních tratích. Dosáhli jsme čísla, kterého jsme chtěli dosáhnout," dodává Boullier.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.