"Bylo to lepší, než jsme čekali." Proč Honda neměla v Baku problémy se spotřebou?

Nákres pohonné jednotky Hondy
Nákres pohonné jednotky Hondy, foto: Honda Racing F1
Petr Hlawiczka 23. června 2016 6:20
Sdílej:

Sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa byl po Velké ceně Evropy s chováním pohonné jednotky spokojenější než v Kanadě, kde piloti McLarenu museli usilovně šetřit palivo.

McLaren sice v kvalifikaci nepostoupil do poslední části a v závodě na body nedosáhl, přesto Honda uvedla, že jejich motor podával lepší výkony, než očekávali.

V Montrealu byli piloti frustrováni nutností šetřit palivo již od počátku závodu natolik, že Fernando Alonso chtěl ke konci raději předčasně zastavit. Baku s dlouhou rovinkou, častým brzděním a pomalými zatáčkami mělo být podobné, Honda však příjemně překvapila.

"Myslím, že to bylo lepší, než se čekalo. Mysleli jsme si, že budeme mít velké problémy, obzvlášť v závodě na rovince. Protože jsme ale použili nastavení pro nižší přítlak a piloti hodně využívali pozici v aerodynamickém stínu, tak si myslím, že odjeli velmi dobrý závod," hodnotí Hasegawa.

Jak moc museli v Ázerbájdžánu šetřit palivo? "Vlastně si nemyslím, že by ho nějak hodně šetřili. Možná pár kol ano, ale podle mě k tomu nedocházelo."

Honda se od počátku roku v úspoře paliva zlepšila, pomohla ji k tomu zejména poslední série vylepšení, která čítala nové turbodmychadlo i směs paliva představená v Kanadě.

"Vylepšili jsme turbínu, takže se rekuperace energie zlepšuje. To hodně pomohlo. Můžeme ušetřit palivo, protože místo toho dokážeme využívat elektřinu," vysvětluje sportovní ředitel Hondy.

Závodní ředitel Eric Boullier pokroky potvrzuje: "Nyní jsme dosáhli dobré úrovně v rekuperaci energie, což nám umožňuje ji využívat ve velké míře na všech tratích letošního ročníku dle těch nejlepších kombinací. Odvádíme dobrou práci. Věřím, že jsme nyní zhruba na úrovni ostatních [pokud jde o ERS]."

"V Baku jsme dokázali energii využívat nejlépe, teď musíme přemýšlet také o ostatních tratích. Dosáhli jsme čísla, kterého jsme chtěli dosáhnout," dodává Boullier.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.