Bývalý pilot Formule 1, Mark Webber, hodnotí po Velké ceně Evropy vývoj bitvy o titul mezi Lewisem Hamiltonem a Nicem Rosbergem.
V Baku dokázal opět vyhrát Rosberg a zvýšit svůj náskok na čele šampionátu 24 bodů poté, co se mu v předchozích třech závodech nedařilo - ve Španělsku kolidoval se svým týmovým kolegou, v Monaku dojel až sedmý a v Kanadě pátý.
"Pro Nica to vypadá na dobrý rok," hodnotil v neděli zklamaně Hamilton, který dlouho nemohl přijít na to, jak správně nastavit mód svého motoru. A tým mu to rádiem kvůli letošnímu omezení komunikace prozradit nemohl. Podle Mercedesu ztrácel kvůli špatně kalibrované mapě jen 0,2 sekundy na kolo, jenže pilot tím byl tak frustrovaný, že jezdil o sekundu pomaleji, než bylo v jeho silách.
Podle Webbera ale ještě zdaleka není konec: "Myslím, že Lewis titul může stále vyhrát. Je nebezpečně rychlí, když je v té správné náladě. Pokud bude každý víkend předvádět to, co dokáže, tak to Nicovi může stále ztížit."
V opačné situaci si pro kýžený titul letos konečně dojede Rosberg: "Pokud Nico nebude muset příliš často čelit 'skutečnému' Lewisovi, pak má šanci," myslí si Webber.
Podle dalšího bývalého jezdce, Jeana Alesiho, byl závod v Ázerbájdžánu pro Hamiltona poučný: "Lewis dostal lekci v pokoře... Myslím, že když máte tak dobré auto, jako měl dnes Mercedes, pak je snadné upadnout do pasti.
Myslím si, že Lewis odjede domů s určitou pokorou, protože takovou náročnou trať musíte brát vážněji. Po třetím tréninku se jeho rychlost vytratila," uvádí Alesi na nevídaně často chybujícího Hamiltona. "Věřím, že pilot čas od času potřebuje takovou studenou sprchu."
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.