Jost Capito včera prozradil, kdy se konečně dočkáme jeho přestupu z Volkswagenu k McLarenu - mělo by k tomu dojít po letní přestávce.
Britský tým oznámil příchod sportovního ředitele Volkswagenu hned po podpisu smlouvy v lednu tohoto roku. Podmínkou ale bylo, že mu Němci umožní přestup až poté, co za něj najdou vhodnou náhradu, což celou záležitost protáhlo.
Podle Capita je už nyní vše vyřešeno, s týmem by se tak měl na závodních okruzích objevit po letní přestávce. "Ano, bude to letos. Dojde k tomu na konci srpna, na začátku září - někdy v tomto období," potvrzuje budoucí posila McLarenu svůj záměr dorazit do Belgie, popř. do Itálie.
Přiznává, že zatím neměl moc času na pozorování toho, jak McLarenu funguje: "Práce u VW toho obnáší hodně. Nejde jen o WRC, ale i o rallyecross ve Spojených státech, TCR... Dokud tam jsem, tak chci svou práci odvádět řádně. Na přestup se těším, jinak bych to nedělal."
V F1 kdysi působil jako provozní ředitel Sauberu, za ta léta se v ní však moc nezměnilo: "Když přijdete do padoku, stále vidíte ty stejné tváře, jsou jen starší. Ale já to tak nevnímám, protože jsem také starší. Nevidím tam moc změn. Samozřejmě, že se mění auta, technologie - ale stále jde o Formuli 1!"
"Myslím si, že F1 je pro automobilky vždy lákavou. Stále ji sledují, jenže se musíme dívat na celkovou situaci ve světě, a může jít o to, jak si F1 povede v budoucnosti. Záleží na automobilkách, na jejich strategiích - hodně věcí se u nich musí sejít, aby se rozhodly a riskovaly návrat do F1. Pro automobilku jde o velmi hrdé rozhodnutí, jít do F1, pokud tam nejste zavedení," dodává sportovní ředitel Volkswagenu.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.