Bývalý šéf týmu Benetton a Renault kritizuje prezidenta Ferrari, Sergia Marchionneho, a nabízí mu radu, jak získat titul.
"Marchionne je nadšencem, to nám ukázal. Myslí si, že když všichni uvidí jeho odhodlanost, tak budou pracovat lépe, motivovaní tím, že promluvil prezident. On ale není odborníkem na Formuli 1," kritizuje Briatore nejvyššího šéfa Ferrari.
"Také já jsem na začátku [u Benettonu] měl několik velkolepých prohlášení. Pak jsem ale jednou řekl, že máme za cíl výlučně vítězství v závodech, pak jsme vyhráli šampionát. Ten nevyhrajete díky prohlášením, ale tím, že budete pracovat jako Mercedes," upozorňuje bývalý šéf týmu Benetton a Renault.
"Ferrari se teď musí zaměřit na udržení druhého místa," komentuje současnou situaci. Minulý víkend v Baku Vettel získal druhé místo, i když mu k tomu trochu pomohl jeden z největších soupeřů: "Naštěstí Hamilton nedokázal zmáčknout ty správné knoflíky, jinak by skončil druhý on."
Co by Ferrari konečně pomohlo k titulu? "Je to těžké vyhrávat v F1. Ferrari nesmí měnit ředitele, už jich několik vyměnilo. Musí se internacionalizovat a jednoduše otevřít technologickou základnu v Anglii.
Když chcete vyrábět šampaňské, pak je lepší působit ve Francii. Když chcete dělat prosciutto, pak je lepší sídlit v Parmě. Ale když jste ve Formuli 1, musíte být v Anglii," radí Briatore.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.