Bývalý šéf týmu Benetton a Renault kritizuje prezidenta Ferrari, Sergia Marchionneho, a nabízí mu radu, jak získat titul.
"Marchionne je nadšencem, to nám ukázal. Myslí si, že když všichni uvidí jeho odhodlanost, tak budou pracovat lépe, motivovaní tím, že promluvil prezident. On ale není odborníkem na Formuli 1," kritizuje Briatore nejvyššího šéfa Ferrari.
"Také já jsem na začátku [u Benettonu] měl několik velkolepých prohlášení. Pak jsem ale jednou řekl, že máme za cíl výlučně vítězství v závodech, pak jsme vyhráli šampionát. Ten nevyhrajete díky prohlášením, ale tím, že budete pracovat jako Mercedes," upozorňuje bývalý šéf týmu Benetton a Renault.
"Ferrari se teď musí zaměřit na udržení druhého místa," komentuje současnou situaci. Minulý víkend v Baku Vettel získal druhé místo, i když mu k tomu trochu pomohl jeden z největších soupeřů: "Naštěstí Hamilton nedokázal zmáčknout ty správné knoflíky, jinak by skončil druhý on."
Co by Ferrari konečně pomohlo k titulu? "Je to těžké vyhrávat v F1. Ferrari nesmí měnit ředitele, už jich několik vyměnilo. Musí se internacionalizovat a jednoduše otevřít technologickou základnu v Anglii.
Když chcete vyrábět šampaňské, pak je lepší působit ve Francii. Když chcete dělat prosciutto, pak je lepší sídlit v Parmě. Ale když jste ve Formuli 1, musíte být v Anglii," radí Briatore.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.