Bývalý šéf týmu Benetton a Renault kritizuje prezidenta Ferrari, Sergia Marchionneho, a nabízí mu radu, jak získat titul.
"Marchionne je nadšencem, to nám ukázal. Myslí si, že když všichni uvidí jeho odhodlanost, tak budou pracovat lépe, motivovaní tím, že promluvil prezident. On ale není odborníkem na Formuli 1," kritizuje Briatore nejvyššího šéfa Ferrari.
"Také já jsem na začátku [u Benettonu] měl několik velkolepých prohlášení. Pak jsem ale jednou řekl, že máme za cíl výlučně vítězství v závodech, pak jsme vyhráli šampionát. Ten nevyhrajete díky prohlášením, ale tím, že budete pracovat jako Mercedes," upozorňuje bývalý šéf týmu Benetton a Renault.
"Ferrari se teď musí zaměřit na udržení druhého místa," komentuje současnou situaci. Minulý víkend v Baku Vettel získal druhé místo, i když mu k tomu trochu pomohl jeden z největších soupeřů: "Naštěstí Hamilton nedokázal zmáčknout ty správné knoflíky, jinak by skončil druhý on."
Co by Ferrari konečně pomohlo k titulu? "Je to těžké vyhrávat v F1. Ferrari nesmí měnit ředitele, už jich několik vyměnilo. Musí se internacionalizovat a jednoduše otevřít technologickou základnu v Anglii.
Když chcete vyrábět šampaňské, pak je lepší působit ve Francii. Když chcete dělat prosciutto, pak je lepší sídlit v Parmě. Ale když jste ve Formuli 1, musíte být v Anglii," radí Briatore.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.