Hamilton kvůli špatnému nastavení motoru ztrácel jen 0,2 sekundy

Lewis Hamilton během závodu v Baku
Lewis Hamilton během závodu v Baku, foto: Daimler AG
Petr Hlawiczka 20. června 2016 06:30
Sdílej:

Lewis Hamilton podle svého týmu ztrácel kvůli špatnému nastavení motoru ve Velké ceně Evropy jen dvě desetiny sekundy na kolo.

Ačkoliv se zdálo, že tempo britského pilota opadlo podstatně více, podle jeho šéfů situace s nastavením módu motoru a využíváním energie nebyla tak dramatická, jak mohla z vnějšku vypadat nebo jak ji mohl vnímat Hamilton z kokpitu svého monopostu.

"Nevíme, kolik přesně to dělá, musíme to analyzovat. Ale z dat vyplývá, že šlo o 0,2 sekundy na kolo. Muselo se zdát, že to je mnohem více, protože motor měl nižší výkon mezi zatáčkami 2 a 3, kde očekáváte ten nejvyšší výkon," uvádí sportovní ředitel Toto Wolff.

Kvůli stížnostem Hamiltona v rádiu se situace zdála být mnohem horší. Sám pak nechtěl věřit tomu, jak malý rozdíl způsoboval mód motoru, který měl nastavený, protože jeho nejrychlejší kolo bylo podstatně lepší než kola, v nichž se snažil zvládnout situaci a najít špatné nastavení.

"Jsem si celkem jistý, že to tam bylo od počátku, proto jsem se trápil. Připadalo mi to, jako by mi scházela rychlost. Ale na začátku rovinek jsem si všiml, že ztrácím, a proto jsem se trápil s předjížděním ostatním. Na konci, když se výkon vrátil, jsem zajel rychlé kolo. Tým mi řekl, že to nebyl tak velký problém - jenže pak jsem zajel o sekundu rychleji, takže to velký problém očividně byl," kontruje Hamilton.

Jenže podle Wolffa šlo spíše o to, že se Hamilton při hledání správného nastavení zkrátka nedokázal soustředit výlučně na jízdu a rozptylovala ho celá řada věcí: "Důležité je pochopit, že jakmile nejste na městském okruhu v rytmu, všechno jde špatně. A když k tomu přidáte technický problém, je to ještě složitější."

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.