Lewis Hamilton podle svého týmu ztrácel kvůli špatnému nastavení motoru ve Velké ceně Evropy jen dvě desetiny sekundy na kolo.
Ačkoliv se zdálo, že tempo britského pilota opadlo podstatně více, podle jeho šéfů situace s nastavením módu motoru a využíváním energie nebyla tak dramatická, jak mohla z vnějšku vypadat nebo jak ji mohl vnímat Hamilton z kokpitu svého monopostu.
"Nevíme, kolik přesně to dělá, musíme to analyzovat. Ale z dat vyplývá, že šlo o 0,2 sekundy na kolo. Muselo se zdát, že to je mnohem více, protože motor měl nižší výkon mezi zatáčkami 2 a 3, kde očekáváte ten nejvyšší výkon," uvádí sportovní ředitel Toto Wolff.
Kvůli stížnostem Hamiltona v rádiu se situace zdála být mnohem horší. Sám pak nechtěl věřit tomu, jak malý rozdíl způsoboval mód motoru, který měl nastavený, protože jeho nejrychlejší kolo bylo podstatně lepší než kola, v nichž se snažil zvládnout situaci a najít špatné nastavení.
"Jsem si celkem jistý, že to tam bylo od počátku, proto jsem se trápil. Připadalo mi to, jako by mi scházela rychlost. Ale na začátku rovinek jsem si všiml, že ztrácím, a proto jsem se trápil s předjížděním ostatním. Na konci, když se výkon vrátil, jsem zajel rychlé kolo. Tým mi řekl, že to nebyl tak velký problém - jenže pak jsem zajel o sekundu rychleji, takže to velký problém očividně byl," kontruje Hamilton.
Jenže podle Wolffa šlo spíše o to, že se Hamilton při hledání správného nastavení zkrátka nedokázal soustředit výlučně na jízdu a rozptylovala ho celá řada věcí: "Důležité je pochopit, že jakmile nejste na městském okruhu v rytmu, všechno jde špatně. A když k tomu přidáte technický problém, je to ještě složitější."
Lando Norris vyhrál Velkou cenu Maďarska po strategickém souboji s týmovým kolegou Oscarem Piastrim, zatímco FIA zahájila vyšetřování incidentu mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem. McLaren si připsal už sedmé "double" vítězství v sezóně, třetí skončil George Russell. Zklamaný a frustrovaný Charles Leclerc se musel spokojit se čtvrtou pozicí.
„V pozadí se děje spousta věcí, které nejsou skvělé,“ prohlásil Lewis Hamilton po dvanáctém místě na Velké ceně Maďarska F1. Brit se odmítl podrobněji vyjádřit k dřívějším slovům o „výměně jezdce“ a k incidentu s Maxem Verstappenem, který považuje za bezvýznamný.
Max Verstappen z Red Bullu se po Velké ceně Maďarska pozastavil nad rozhodnutím sportovních komisařů FIA vyšetřovat jeho souboj s Lewisem Hamiltonem. Podle trojnásobného mistra světa se v inkriminované situaci „nic nestalo“ a nechápe, proč se k vyšetřování přistoupilo.
Lando Norris vybojoval páté vítězství sezony, když na Hungaroringu odolal v závěru drtivému tlaku týmového kolegy Oscara Piastriho. Dvojice McLarenů tak opět obsadila první dvě příčky, třetí dojel George Russell s Mercedesem. Britský tým tak získal 200. vítězství v Grand Prix ve své 59 let dlouhé a velmi úspěšné historii.
Oscar Piastri skončil ve Velké ceně Maďarska těsně za týmovým kolegou Landem Norrisem. Přestože v závěru stáhl ztrátu na minimum, přiznal, že na Hungaroringu je předjíždění extrémně obtížné.
Po dramatickém manévru ve 4. zatáčce Velké ceny Maďarska se Max Verstappen a Lewis Hamilton ocitli v hledáčku sportovních komisařů FIA. Verdikt může přijít po jejich výslechu v Budapešti.
Charles Leclerc ztratil v závěru Velké ceně Maďarska šanci na vítězství kvůli technickému problému s podvozkem a cílem projel na čtvrtém místě. Monačan přiznal velkou frustraci a prohlásil, že na této sezóně zatím nevidí nic pozitivního.
Charles Leclerc po skutečně vydařené kvalifikaci a startu závodu skončil ve Velké ceně Maďarska čtvrtý a ostře kritizoval strategii Ferrari i technické potíže svého vozu. Monačan, který startoval z pole position, v závěru výrazně zpomalil kvůli problémům s podvozkem a přišel o stupně vítězů.
Český pilot formule 2 Roman Staněk obsadil v hlavním závodě na Hungaroringu druhé místo za týmovým kolegou Leonardem Fornarolim. Ani penalizace pro italského jezdce nezměnila pořadí, Staněk tak po vítězství v Belgii tentokrát na nejvyšší stupínek nedosáhl.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.