Lewis Hamilton tvrdí, že zmatek týkající se přepínání módů motorů v průběhu Velké ceny Evropy jej vystavil nebezpečné situaci, protože se musel příliš soustředit na svůj volant.
Oba piloti Mercedesu byli postiženi stejným problémem s mapováním, kvůli kterému jejich pohonná jednotka v některých částech okruhu energii ukládala místo toho, aby poskytovala maximum výkonu. Zatímco však Rosbergovi během jednoho kola přišel na to, co problém způsobuje, Hamiltonovi si s nastavováním různých módů motorů na volantu hrál celých 12 kol.
V rádiu byl naštvaný, že mu jeho inženýr nechce říct, které tlačítka zmáčknout - jenže Peter Bonnington v tom byl kvůli letošnímu omezení komunikace s pilotem nevinně. A emoce britským pilotem cloumaly i po dojezdu co cíle.
Hamilton: Nevím, v čem byl problém"Bylo to nebezpečné. Já jsem se jen po většinu kola díval na svůj volant, po celou rovinku jsem sledoval volant. Jediné, co mi můžou říct, je to, že je chyba v tlačítku - tlačítko ve špatné pozici. Takže jsem se díval na každé jedno tlačítko a myslel jsem si: 'Jsem tady za idiota?'
Udělal jsem něco špatně? Neudělal. Znovu a znovu jsem se na to díval, procházel všechny různé polohy přepínačů. Nebylo tam nic, co by vypadalo chybně," popisuje Hamilton svůj boj za volantem Mercedesu.
Nakonec mu nepomohlo natavení tlačítka, ale spíše to vyřešil samotný mód motoru: "Řekli mi, že se to samo vyřeší. A to se osm kol před koncem skutečně stalo. Nevím, v čem byl problém. Nevím, jestli jsem udělal něco, kvůli čemu motor přestal fungovat. Tým začal s něčím zapnutým, takže jsem to měl od počátku."
"Něco jsem vypnul a nic to nezměnilo, tak jsem to zapnul zpět, nemělo to na nic vliv. Nakonec jsem to znovu vypnul a výkon motoru se 10 kol poté znovu dostavil, 9 kol před koncem, takže jsem ho pak znovu vypnul," kroutí hlavou Hamilton.
Rosberg: Musel jsem o tom chvíli přemýšlet, pak jsem na to přišelRosberg byl v podobné situaci, dokázal si s ní ale poradit lépe: "Cítil jsem na trati problém se sníženým výkonem motoru, takže jsem se podíval na volant a pomyslel si: 'Tohle musí být ono, takže to vypnu.' Poté fungoval dobře."
Na otázku jestli bylo jasné, co musí udělat, německý jezdec odpovídá: "Nebylo to vůbec jasné. V podstatě jsem o tom jen musel přemýšlet, protože jsem to cítil. Řekli mi, že problém je v módu, ve kterém jsem. Ale v kterém módu? Těch módů máme tolik! Takže jsem o tom přemýšlel a přišel jsem na to, který to je. Šlo jen o to skloubit pocity s tím, co dělají přepínače."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.