Lewis Hamilton tvrdí, že zmatek týkající se přepínání módů motorů v průběhu Velké ceny Evropy jej vystavil nebezpečné situaci, protože se musel příliš soustředit na svůj volant.
Oba piloti Mercedesu byli postiženi stejným problémem s mapováním, kvůli kterému jejich pohonná jednotka v některých částech okruhu energii ukládala místo toho, aby poskytovala maximum výkonu. Zatímco však Rosbergovi během jednoho kola přišel na to, co problém způsobuje, Hamiltonovi si s nastavováním různých módů motorů na volantu hrál celých 12 kol.
V rádiu byl naštvaný, že mu jeho inženýr nechce říct, které tlačítka zmáčknout - jenže Peter Bonnington v tom byl kvůli letošnímu omezení komunikace s pilotem nevinně. A emoce britským pilotem cloumaly i po dojezdu co cíle.
Hamilton: Nevím, v čem byl problém"Bylo to nebezpečné. Já jsem se jen po většinu kola díval na svůj volant, po celou rovinku jsem sledoval volant. Jediné, co mi můžou říct, je to, že je chyba v tlačítku - tlačítko ve špatné pozici. Takže jsem se díval na každé jedno tlačítko a myslel jsem si: 'Jsem tady za idiota?'
Udělal jsem něco špatně? Neudělal. Znovu a znovu jsem se na to díval, procházel všechny různé polohy přepínačů. Nebylo tam nic, co by vypadalo chybně," popisuje Hamilton svůj boj za volantem Mercedesu.
Nakonec mu nepomohlo natavení tlačítka, ale spíše to vyřešil samotný mód motoru: "Řekli mi, že se to samo vyřeší. A to se osm kol před koncem skutečně stalo. Nevím, v čem byl problém. Nevím, jestli jsem udělal něco, kvůli čemu motor přestal fungovat. Tým začal s něčím zapnutým, takže jsem to měl od počátku."
"Něco jsem vypnul a nic to nezměnilo, tak jsem to zapnul zpět, nemělo to na nic vliv. Nakonec jsem to znovu vypnul a výkon motoru se 10 kol poté znovu dostavil, 9 kol před koncem, takže jsem ho pak znovu vypnul," kroutí hlavou Hamilton.
Rosberg: Musel jsem o tom chvíli přemýšlet, pak jsem na to přišelRosberg byl v podobné situaci, dokázal si s ní ale poradit lépe: "Cítil jsem na trati problém se sníženým výkonem motoru, takže jsem se podíval na volant a pomyslel si: 'Tohle musí být ono, takže to vypnu.' Poté fungoval dobře."
Na otázku jestli bylo jasné, co musí udělat, německý jezdec odpovídá: "Nebylo to vůbec jasné. V podstatě jsem o tom jen musel přemýšlet, protože jsem to cítil. Řekli mi, že problém je v módu, ve kterém jsem. Ale v kterém módu? Těch módů máme tolik! Takže jsem o tom přemýšlel a přišel jsem na to, který to je. Šlo jen o to skloubit pocity s tím, co dělají přepínače."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.